خواص داروی تخم مرغ

خواص داروی تخم مرغ

تخم مرغ به سالم ماندن چشم ها کمک می کند. به عقیدہ پژوهشگران، لوتئین و زیگزانتین موجود در زرده تخم مرغ، چشم ها را در برابر آسیب های ناشی از تابش اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می کند. پژوهشهای انجام شده نشان داده اند که این آنتی اکسیدان هایی که در زرده تخم مرغ یافت می شوند، سنین بالاتر از ۶۵ سالگی است). همچنین پیشگیری از بروز بیماری کاتاراکت (آب مروارید) یکی دیگر از فواید این ترکیبات ارزشمند است.

منبع حیاتی اسیدهای آمینه ضروری : تخم مرغ از معدود غذاهایی است که به عنوان یک منبع کامل از پروتئین های ضروری و مورد نیاز بدن شناخته شده است. پروتئین تخم مرغ حاوی ۹ اسید آمینه ضروری است، که بدن قادر به ساخت آنها نیست و حتماً باید از طریق تغذیه وارد بدن شود.

وتئین و زیگزانتین : مقدار این دو ماده در زرده تخم مرغ به جیره طیور بستگی دارد. بر اساس تحقیقات این دو کاروتنوئید خطر بیماری آب مروارید و پیری زودرس را کاهش میدهند. همانطور که میدانیم ویتامین A یکی از ترکیباتی است که بر روی سلول های چشم مؤثر است و به عنوان یکی از مواد مغذی به حفظ بینایی کمک می کند.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی

لوتئین در سلول های چشم انسان که تحت عنوان ماکولار نامیده می شوند تجمع مییابند و این سلول ها و اعصاب بینایی را در مقابل اشعه ماوراء بنفش ماکولا در حقیقت بخش مرکزی شبکیه چشم است. هنگامی که نور از میان عدسی چشم عبور می کند، در شبکیه تجمع مییابد. این اطلاعات نوری سپس تبدیل به پیام های الکتریکی می شود و به سلول های ماکولار ارسال می شوند.

بهبود کلسترول خون : در گذشته این طور تصور می شد که مصرف تخم مرغ موجب بالارفتن سطح کلسترول خون می شود . اما پژوهشهای اخیر نشان دادهاند که در حقیقت مصرف تخم مرغ کاملی، در اشخاصی که دارای کلسترول بالا هستند، حتی همزمان با خوردن غذای سرشار از کلسترولی نمودار چربی خون را اصلاح می کند. انجمن قلب ایالات متحدہ بر این باور است که کلسترول موجود در تخم مرغ عامل وقوع بیماری های قلبی نبوده و راهنمای تغذیه انجمن فوق مصرف یک عدد تخم مرغ در روز را مجاز دانسته است.

جلوگیری از لخته شدن خون : مصرف تخم مرغ به کاهش حملات قلبی و مغزی و به جلوگیری از لخته های خون کمک می کند. پروتئین های ضد لخته زرده تخم مرغ، از لخته شدن خون جلوگیری میکند یعنی مصرف بیشتر زرده تخم البته به مقدار و طریق مناسب سبب جلوگیری بیشتر از لخته شدن می نماید.

بارداری سالم : کولین موجود در تخم مرغ، یک ماده ضروری برای رشد سلولهای مغزی دو عدد تخم مرغ حاوی حدود ۲۵۰ میلی گرم کولین بوده که تقریباً نیمی از میزان کولین مورد نیاز روزانه را برای خانمهای باردار و در دوران شیردهی فراهم می کند.

تخم مرغ های یددار : محققان در ژاپن تخم مرغ هایی به بازار عرضه کرده اند که تخم مرغ یدی نامیده می شود. این تخم مرغ ها مانند تخم مرغ های عادی حاوی پروتئین و سایر خواص می باشند ولی به میزان ۲۰ برابر تخم مرغ های عادی ید دارند.

تخم مرغ و آلزایمر : فراموشی بیماری است که در سنین ۴۰ تا ۶۰ سالگی موجب تضعیف حافظه می گردد، این بیماری پیش رونده است و نظم مغز را مختل می نماید. گفته شده است که مصرف ۵ گرم فسفاتیدیل کولین و ۵۰ میکروگرم ویتامین B12 به طور مرتب طی مدت ۴ هفته می تواند به بازگشت حافظه مبتلایان به بیماری آلزایمر کمک نماید. جالب است بدانید زرده تخم مرغ حاوی فسفاتیدیل کولین و ویتامین B12 میباشد.

خواص درمانی زرده تخم مرغ لسیتین موجود در زرده منبع غنی از فسفاتیدیل کولین می باشد. (فسفاتیدیل کولین مهمترین فسفولیپید غشاء سلولی بوده و پیش ساز استیل کولین می باشد.) ترکیب فسفاتیدیل کولین با ویتامین B روند بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.


اهمیت مصرف تخم مرغ
کنترل شرایط محیطی سالن پرورش طیور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!