اهمیت مصرف تخم مرغ

اهمیت مصرف تخم مرغ

اهمیت مصرف تخم مرغ در گروه های سنی مختلف

اهمیت مصرف تخم مرغ : خوردن تخم مرغ برای کودکان بیشتر از ۹۰ درصد کودکان در بدو تولد وزنی بین ۲/۵-۴/۵ کیلوگرم دارند و همچنین قد ان ها معمولا بین ۴۵ الی ۵۰ سانتیمتر می باشد. با رشد کودک اختلاف میان قد و وزن بیشتر می شود.

مسأله ای که ذهن بسیاری از پدران و مادران حتی نوجوانان را درگیر می کند مسأله طول قد است. طبق آخرین یافته های پژوهشگران، تخم مرغ بعد از شیر مادر کامل ترین غذا می باشد و ارزشی بیولوژیکی پروتئین آن را ۹۷/۳ درصد در نظر می گیرند، میتواند سبب افزایش قد در نوزادان شود. علت این امر را دانشمندان وجود اسیدهای امینه ضروری در ساختار تخم مرغ ذکر نموده اند که این مهم در مورد شیر نیز صادق می باشد.

در حقیقت تخم مرغ ماده غذایی شناخته شده ای است که از نظر کیفیت بعد از شیر مادر در رتبه دوم قرار میگیرد. در حقیقت تخم مرغ بهترین منبع پروتئینی و حاوی ویتامین ها و مواد معدنی ضروری میباشد که دستگاه خلقت ان را به عالیترین وجه ممکن بسته بندی کرده است. کودک در ۶ الی ۸ ماهگی آماده دریافت غذاهایی با پروتئین بالا مانند جوجه، گوشت گاو، گوساله، ماهی و زرده تخم مرغ می باشند. نیاز کودکان به انرژی و مواد مغذی در دو سال اول زندگی بسیار زیاد است.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی

زرده تخم مرغ یک ماده غذایی غنی است که می توان همزمان با مصرف پوره گوشت و سایر فرآورده های گوشتی به طور متناوب به رژیم غذایی کودکان اضافه نمود. سفیده تخم مرغ را نیز می توان از یک سالگی به وعده غذایی کودکان افزود. در صورت پخت مناسب و فرآوری خوب، تخم مرغ غذایی است که کودک از مصرف آن لذت می برد. میزان نیاز کودکان دبستانی به گروه گوشت ۲ تا ۳ واحد در روز است که هر واحد آن برابر ۲ تا ۳ تکه گوشت قرمز یا معادلی آن مرغ، ماهی و یا یک عدد تخم مرغ می باشد.

اهمیت مصرف تخم مرغ

» مصرف پروتئین تخم مرغ : تخم مرغ شامل منبع قابل توجهی از پروتئین با کیفیت بالا میباشد. یک تخم مرغ درشت حاوی ۶ گرم پروتئین است. به همین دلیل در هرم غذایی تخم مرغ در رده گوشت گاو، مرغ، ماهی، حبوبات خشک و دانه ها طبقه بندی می شود.

» تخم مرغ غذای پرکننده : تخم مرغ دارای اثر سیرکننده بوده و این بدان معناست که تخم مرغ غذایی است که باعث میشود که کودکان و بزرگسالان احساسی سیری کنند.در مطالعه ای محققان ۲ صبحانه را بررسی تا احساسی سیری را در ان دو مقایسه نمایند. ان ها دریافتند که افرادی که تخم مرغ خوردند، بعد از صبحانه احساسی سیری داشتند. اولین تغذیه در روز برای کودکان بسیار مهم است اگر دانش آموزان تخم مرغ بخورند (در خانه قبل از مدرسه و یا در برنامه صبحانه مدرسه) برای مدت زمان طولانی تری سیر می مانند. آن ها حالت اضطراب، در زمان یادگیری ندارند و در موقع صرف ناهار در خوردن زیادهروی نخواهند کرد.

» کولین تخم مرغ و اهمیت مصرف تخم مرغ : کولین یک مادہ مغذی درتخم مرغ است که برای فعالیت طبیعی سلولی ها ضروری است. همچنین مصرف این ماده برای خانم هایی که می خواهند مادر شوند ضروری است. این ماده برای رشد مغز در جنین و نوزاد تازه متولد شده نیز ضروری می باشد.

» بیماری عروق کرونر : مطالعات اخیر نشان می دهند که ارتباطی بین خوردن تخم مرغ و بیماری عروق کرونر (CAD) وجود ندارد، محققین روی یک گروہ از کودکان با سن ۸ تا ۱۲ سالی که در معرض خطر CAD بوده اند مطالعه و دریافتند که تخم مرغ خطر بیماری را در کودکان افزایش نمیدهد.

» لوتئین تخم مرغ : تخم مرغ شامل آنتی اکسیدان لوتئین میباشد که نقش مهمی در سلامت چشم ها ایفا می کند. این ماده همراه با زیگزانتین (آنتی اکسیدان دیگر) در محلی ماکولار چشم نقش مهمی دارد. این مواد مغذی باعث حفاظت چشم از برخی انواع نورهای دارای طول موج بالا می شود. به دست آوردن لوتئین کافی برای اینده سنی کودکان مهم است بدین صورت که این ماده چشم را در مقابلی دژنره شدن وابسته به سن لایه ماکولار چشم که در پیری باعث نابینایی می شود


کنترل شرایط محیطی سالن پرورش طیور
مراحل رشد جنین در داخل ماشین جوجه کشی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!