دستگاه جوجه کشی خارجی

نسل جدید دستگاه های جوجه کشی

نسل جدید دستگاه های جوجه کشی چه ویژگی هایی دارند ؟ 

بهره مندی از تکنولوژی همواره توانسته است اثر بسیار مثبتی در جهت پیشرفت در تولید دستگاه های صنعتی داشته باشد . در صنعت پرورش مرغ و طیور نیز این مورد به خوبی خود را نشان داده است .

دستگاه جوجه کشی از جمله ابزاری می باشد که پیشرفت تکنولوژی در دستیابی به راندمان بالا در آن بسیار مفید بوده است . افزایش راندمان در اصطلاح به میزان جوجه آوری دستگاه گفته میشود . در صورت بهره مندی از تکنولوژی های روز همچون استفاده از سنسورهای دقیق ، بهره مندی از روش های نوین چرخش تخم و استفاده از سیستم های رطوبت دهی جدید می تواند تاثیری مثبت بر روی جوجه آوری داشته باشد . در این مقاله به بررسی این تاثیرات در دستگاه های جوجه کشی مختلف خواهیم پرداخت.

نسل جدید دستگاه جوجه کشی

دستگاه های جوجه کشی خارجی :

از معتبرترین تولید کنندگان دستگاه جوجه کشی خارجی می توان به آرکام ، برینسه آ و … اشاره کرد که سالیان بسیاری است در این صنعت اقدام به تولید انواع دستگاه های جوجه کشی می کنند. بهره مندی از یافته های جدید در تولید دستگاه های جوجه کشی از مهمترین ویژگی های این تولید کنندگان می باشد . بسیاری از شرکت های کوچک تولید کننده از اقدامات این شرکت ها در تولید بدنه ها ، بهره مندی از سنسور ها ، استفاده از شانه ها ، موتورها ، برد ، رطوبت ساز و … استفاده کرده اند .

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

برای مثال آرکام از اولین شرکت هایی بود که از بدنه ای با جنس PVC  چند لایه در دستگاه های جوجه کشی صنعتی خود استفاده کرد و انقلابی در تولید دستگاه های جوجه کشی بخصوص نسل قدیمی دستگاه های بدنه فلزی بوجود آورد .

بهره مندی از فلز در بدنه ی دستگاه های جوجه کشی علاوه بر افزایش قیمت دستگاه ، سبب کاهش شدید طول عمر دستگاه می شد چرا که دستگاه های جوجه کشی رابطه ی مستقیمی با رطوبت دارند و این رطوبت به شدت بر روی بدنه ی فلزی اثر گذاشته و زنگ زدن بدنه سبب کاهش شدید راندمان و در نتیجه بی استفاده شدن دستگاه می شود .

از این رو آرکام با بهره مندی از بدنه ای از جنس PVC که در آن از دو لایه ورقه ی پی وی سی با یک لایه ی ضخیم تر پی وی سی پفکی جهت عایق بندی بهتر استفاده کرد که علاوه بر افزایش راندمان با استقبال بسیار خوب کاربران نیز مواجه شد .

در داخل کشور نیز گروه صنعتی اسکندری از معدود شرکت هایی می باشند که از دستگاه هایی با بدنه ی PVC استفاده می کنند که در راندمان دستگاه های تولید این شرکت تاثیر بسیار مثبتی داشته است.

دستگاه های جوجه کشی ایرانی :

همانطور که اشاره شد در داخل کشور گروه صنعتی اسکندری از جمله شرکت های استفاده کننده از بدنه ی PVC در دستگاه های خود می باشند . علاوه بر این ، این دو شرکت از سنسورهای SHT در دستگاه های خود استفاده کرده اند که گروه صنعتی اسکندری از SHT 3x بهره می برد . شاید بتوان یکی از مهمترین دلایل موفقیت گروه صنعتی اسکندری در بازار دستگاه های جوجه کشی داخل کشور و همینطور خاورمیانه را همراهی با تکنولوژی روز و پیشرفت در خط تولید و دستگاه های تولیدی آن دانست . استفاده از دستگاه های بسیار پیشرفته ی  SMD برای مونتاژ بسیار دقیق و CRC  برای برش دقیق قطعات سبب افزایش بسیار بالای دقت دستگاه های تولیدی آن شده است .

نیز به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت همچون جنس بدنه، نوع سنسور دما و رطوبت و … به سرعت توانست در بازار محبوبیت کسب کند. در حقیقت هرچقدر سازندگان دستگاه جوجه کشی تولیدات خود را همانند شرکت های معتبر خارجی بر اساس استاندارد ها و فناوری روز طراحی کنند، به همان میزان نیز پیشرفت قابل ملاحظه می توانند کسب کنند.

دستگاه های جوجه کشی مقرون به صرفه :

از دیگر موارد مهم در خرید دستگاه جوجه کشی قیمت آن می باشد . بسیاری از افراد با توجه به قیمت دستگاه اقدام به خرید آن می کنند که کاری نادرست است و سبب ضرر و زیان های بسیاری برای آنها خواهد شد .

این مورد بخصوص در مورد دستگاه های دسته دوم اتفاق می افتد. دستگاه های دسته دوم موجود در بازار به دلیل عدم آگاهی از نوع استفاده ی آن ها ممکن است آسیب های جدی در بخش راک ها ، موتور ، سیستم رطوبت رسانی و … دیده باشد . اینگونه موارد برخی مواقع در ظاهر دستگاه نمایان نمی شود و ممکن خود را در میانه ی پروسه ی جوجه کشی نشان دهد .

در نتیجه خرید یک دستگاه جوجه کشی ارزان بسیار به صرفه تر از خریددستگاهی دسته دوم با همان رنج قیمتی می باشد .  دستگاه های ارزان قیمت بسیار مناسبی در بازار وجود دارند که بیشتر به دلیل ظرفیت پایین و عدم داشتن برخی امکانات حرفه ای با این عنوان خطاب می شوند .

دستگاه های ارزان قیمت در صورتی که بدنه ای محکم و قابل اعتماد داشته باشند ، از سیستم چرخش تخم مناسبی برخوردار باشند و سیستم رطوبت رسانی آن ها مناسب باشد ، ارزش خرید بسیار بالایی خواهند داشت .

از محبوبترین دستگاه های ارزان قیمت موجود در بازار داخلی می توان به ایزی باتور 5 و مینی کاکس اشاره کرد .

نتیجه گیری :

در این مقاله مطالبی کلی در مورد دستگاه های جوجه کشی و انتخاب دستگاه مناسب اشاره شد و بیشتر سعی در اشنایی کاربر با معتبرترین شرکت های ارائه ی دستگاه جوجه کشی بود. یکی از متداول ترین سوالات کاربران ، چگونگی خرید دستگاه های جوجه کشی می باشد . فروشگاه اینترنتی چیکن هچ به آدرس www.chicken-hatch.com یکی از معتبرترین و کاملترین سایت های ارائه دهنده ی دستگاه های جوجه کشی است که به صورتی کامل اقدام به فروش مدل های مختلف دستگاه های جوجه کشی نموده است که شامل دستگاه جوجه کشی اسکندری ، دستگاه جوجه کشی دماوند و … . این سایت مرجعی بسیار مطمئن برای خرید انواع دستگاه های جوجه کشی و لوازم جانبی آنها به شمار می رود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!