ساخت دستگاه جوجه کشی

ساخت دستگاه جوجه کشی با کمترین هزینه

ساخت دستگاه جوجه کشی در عرض نیم ساعت با 50 هزار تومان

ساخت دستگاه جوجه کشی : در اینجا سعی کرده ایم از ساده ترین قطعات و ابزارها ، یک دستگاه جوجه کشی خانگی بسازیم. در صورتیکه صبر و حوصله کافی داشته باشید ، می توانید در عرض نیم ساعت با ارزان ترین وسایل یک دستگاه جوجه کشی خانگی بسازید. لطفا آموزش ها را قدم به قدم و با دقت انجام دهید.

مرحله اول : تهیه وسایل مورد نیاز

  • 1. یک عدد جعبه فوم یا یخدان یونولیتی
  • 2. یک عدد لامپ 100 واتی
  • 3. یک عدد سوکت لامپ معمولی
  • 4. چهار عدد تخته چوب
  • 5. تور فلزی
  • 6. یک عدد دماسنج یا رطوبت سنج
  • 7. ظرف پلاستیکی کوچک جهت تأمین رطوبت در داخل جعبه

همانند شکل وسایل ذکر شده را باید آماده کنید.

تهیه وسایل مورد نیاز

دستگاه جوجه کشی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام ۲۴ تایی

مرحله دوم : ساخت چهار چوب

همانند شکل ، تیکه چوب های خود را بر اساس اندازه داخلی یخدان برش داده و آنها را توسط میخ یا چسپ چوب به هم وصل کنید تا شکل قاب به خود بگیرد. بر روی این چهار چوب تور فلزی کشیده خواهد شد و در زیر آن نیز ظرف آب قرار خواهد گرفت. لذا باید چهار چوب ساخته شده به اندازه کافی از کف یخدان فاصله بگیرد تا بتوان ظرف آب را در آنجا قرار داد.

مرحله دوم : ساخت چهار چوب

مرحله سوم: وصل کردن تور فلزی به چهار چوب

بعد از اینکه با موفقیت چهار چوب را ساختید ، می بایست تور فلزی را همانند شکل بر روی آن نصب کنید. هدف از این کار ایجاد یک سطح مقاوم برای نگه داری تخم ها بر روی آن می باشد.

وصل کردن تور فلزی به چهار چوب

مرحله چهارم: نصب لامپ

جهت ایجاد گرما در داخل یخدان از لامپ استفاده میکنیم. به اندازه سکوت لامپ یک سوراخی بر روی دیواره یخدان ایجاد کنید. سوکت می بایست بصورت کاملا ثابت بر روی دیواره یخدان ثابت بماند. بنابراین سوراخ ایجاد شده نباید بزرگ باشد. لامپ را به سکوت وصل کنید.
اگر لامپ به یونولیت زیاد نزدیک و یا چسپیده باشد ، ممکن است آن را ذوب کند و باعث ایجاد مشکلاتی شود. لذا فاصله لامپ با دیواره های اطراف آن را حفظ کنید.
با وصل کردن سوکت به برق ، لامپ را تست کنید.

نصب لامپ

مرحله پنجم : ایجاد تهویه هوا

نطفه ها در طول جوجه کشی به اکسیژن نیاز دارند. لذا باید اکسیژن کافی در اختیار داشته باشند. از این رو دو عدد سوراخ در یکی از دیواره ها ایجاد کنید. همانند شکل چهار عدد سوراخ نیز بر روی درب ایجاد کرده تا هوای داخل جعبه به خوبی تهویه شود.

ایجاد تهویه هوا

مرحله ششم: ایجاد درب شفاف

برای اینکه دماسنج و محتویات داخل دستگاه را ببینید ، باید یک صفحه شفاف بر روی درب ایجاد نمایید.
همانند شکل ، کمی کوچکتر از ابعاد طلق ، درب یخدان را برش دهید. سپس طلق را توسط چسپ بصورت کامل بر روی درب یخدان نصب کنید.

ایجاد درب شفاف

مرحله هفتم: آماده سازی دستگاه ساخته شده برای جوجه کشی

در این مرحله باید دستگاه را برای جوجه کشی آماده نمائید. در این مرحله ظرف آب را پر کرده و در زیر قاب ساخته شده قرار دهید. همچنین دماسنج و یا رطوبت سنجی که آماده کرده اید را در داخل جعبه گذاشته و لامپ داخل آن را روشن کنید.

آماده سازی دستگاه ساخته شده برای جوجه کشی

قبل از قرار دادن تخم ها در داخل دستگاه ساخته شده حتما آن را یک ساعت قبل آماده کنید.


روش دوم : ساخت دستگاه جوجه کشی در خانه

در این مقاله آموزشی سعی کردیم در 11 قسمت،مراحل ساخت دستگاه جوجه کشی را در منزل به شما آموزش دهیم و امیدواریم شما با ساخت این دستگاه بتوانید در منزل هم جوجه کشی موفقی داشته باشید.

این ماشین جوجه کشی شبیه سازی شده یکی از یکی از انواع دستگاه های جوجه کشی است که برای جوجه گیری از پرندگان تخم گذار تعبیه شده است. اگر تصمیم به جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان مختلف را داشته باشید، این دستگاه کمک می کند تا در منزل عملیات موفقی داشته باشید. شما قادر خواهید بود با کمک این دستگاه، دما و رطوبت لازم را، برای تخم ها ایجاد کنید فقط کافی است وسایل مورد نیاز و اولیه برای ساخت این دستگاه را آماده کنید چون ما سعی کردیم راهکاره های آسانی را برای پیشبرد کار به شما پیشنهاد کنیم.

کسانی که به جوجه گیری از این دستگاه علاقه دارند حتی کودکان و نوجوانان قادر خواهند بود به راحتی از پرنده های مورد دلخواه شان جوجه کشی کنند.مطمئناً بسیاری از شما دوست ندارید پول تان را صرف خرید دستگاه های حرفه ایی و صنعتی گران قیمت کنید و شاید ممکن است سرمایه کافی برای شروع یک کسب و کار پر درآمد را نداشته باشید.

: فایل صوتی آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

وسایل لازم برای ساخت دستگاه جوجه کشی

  • نوار چسب
  • لامپ 25 وات
  • اسفنج
  • توری فلزی
  • یخدان یونولیتی درب دار
  • دماسنج و رطوبت سنجی که دیجیتالی است
  • سرپیچی که به سیم وصل شده است
  • ظرف آب مناسبی که داخل یخدان می گذارید

ساخت دستگاه جوجه کشی در منزل به صورت مرحله به مرحله

اگر وسایل مورد نیاز را آماده کرده اید، برای ادامه کار با ما همراه باشید و به خوبی ترفند هایی پیشنهادی ما را در ساخت بهتر دستگاه بکار ببرید تا بعد از پایان کار رضایت کافی را احساس کنید.

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

ساخت دستگاه جوجه کشی

1 – یخدان یونولیتی را بردارید و روی بدنه آن با کمک میخ یا در صورت امکان دریل یک سوراخ مناسب به اندازه ایی که سیم سرپیچ لامپ از آن رد شود ایجاد کنید. سپس با کمک نوار چسب سرپیچ را طوری به بدنه یخدان بچسبانید تا لامپی که قرار است به سرپیچ ببندید با بدنه یخدان تماس پیدا نکند چون ممکن است یونولیت یخدان در اثر حرارت لامپ بسوزد و موجب آتش سوزی شود. شاید یک جعبه مقوایی هم کارتان را راه بیندازد ولی پیشنهاد ما یخدان یونولیتی است چون از نظر عایق بندی برای عبور مرور سرما و گرما مناسب تر از جعبه مقوایی است.

ساخت دستگاه جوجه کشی

2 – در مرحله دوم لامپ را به سرپیچ متصل کنید و با کمک توری فلزی، اطراف آن را پوشش دهید تا جوجه ها بعد از تولد با لامپ 25 وات تماس نداشته باشند. باقی مانده توری را در کف یخدان بیندازید تا به راحتی فضولات پرندگان را جمع کنید.

ساخت دستگاه جوجه کشی

3 – در این مرحله از کار رطوبت سنج و دماسنج را برداشته و جای مناسبی در نزدیکی تخم ها قرار دهید.

ساخت دستگاه جوجه کشی

4 – ظرف آبی که قرار بود آماده کنید را بردارید و اسفنج را خیس کرده و داخل آن بگذارید سپس به درون دستگاه انتقال دهید. با این روش، رطوبت مورد نیاز برای تخم ها را مهیا می کنید.

ساخت دستگاه جوجه کشی

5 – در مرحله بعدی سعی کنید یک برش مناسب بر روی درب یخدان به اندازه طلق یا شیشه قاب عکس ایجاد کنید. طلق یا شیشه را در محل برش قرار دهید و برای ثابت نگه داشتن آن به کمک نوار چسب دور تا دور آن را از زیر و رو چسب بزنید.می توانید یک لولا برای باز و بسته کردن در یخدان استفاده کنید ولی هیچ ضرورتی ندارد.برای عبور و مرور هوا به داخل دستگاه یک یا چند سوراخ کوچک بر روی درب دستگاه ( یک سوراخ کوچک) و اطراف بدنه ایجاد کنید.

ساخت دستگاه جوجه کشی

6 – دستگاه آماده است ولی بهتر است قبل از انتقال تخم های نطفه دار به داخل دستگاه آن را تست کنید و اجازه دهید به مدت 24 ساعت روشن باشد تا دما و رطوبت مورد نیاز برای تخم های نطفه دار تامین شود. نکته قابل توجه این است که دمای داخل دستگاه باید 37.5 درجه سانتی گراد باشد بدون اینکه در اندازه آن تغییری حاصل شود.رطوبت مورد نیاز برای 18 روز اول باید 55 تا65 درصد و در چهار روز آخر بین 65 تا 75 درصد باشد. خاطر نشان می کنم برای ایجاد رطوبت بیشتر مقداری آب بر روی اسفنج بریزید و برای کاهش آن، آب جذب شده اسفنج را به میزان لازم بچلانید.

7 – حالا نوبت گذاشتن تخم های نطفه دار به داخل دستگا هتان است . تخم هایی که از جای مناسب و قابل اعتمادی تهیه کرده اید و از نطفه دار بودن آنها مطمئن هستید به شکلی که در عکس قابل ملاحظه است در داخل دستگاه بگذارید.

ساخت دستگاه جوجه کشی

8 – حواستان به تقویم باشد. 21 روز زمان لازم است تا تخم ها به جوجه تبدیل شوند.و لازم است روزانه در این مدتی که سپری می شود رطوبت و دمای دستگاه را ثبت و کنترل کنید.این کار شما را برای یک نتیجه گیری موفق یاری می کند و در صورت مواجه شدن با هر نوع تغییری قادر خواهید بود، در صدد رفع آن باشید..

9 – سعی کنید هر روز و تا روز هجدهم،در سه فاصله زمانی مرتب تخم مرغ ها را با احتیاط بچرخانید حتی برای اینکه دچار اشتباه نشوید با دو شکل مفهمومی جهت تخم ها را علامت گذاری( A و B ) کنید.

10 – برای نطفه سنجی تخم ها دستگاه کندلینگ یا یک چراغ قوه با لنز مناسب آماده کنید. محیط را تاریک کرده و با کمک یک چراغ قوه وضعیت تک تک تخم ها را نسبت به هم بسنجید . اگر مشاهده کردید که تخمی فاقد نطفه است و یا در شکل ظاهری آنها تفاوت های محسوسی وجود دارد،سریع آن را از دستگاه خارج کنید. شاید الان بپرسید کندلر را چگونه تهیه کنیم ؟ خیلی راحت است به این صورت که می توانید چراغ رومیزی را در داخل یک کارتن مناسب قرار دهید و روی آن به اندازه قرار دادن تخم مرغ یک برش کوچک ایجاد کنید و اگر برای نطفه سنجی چراغ قوه بکار بردید نور آن را که از لنز کوچکی خارج می شد بر روی تخم مرغ بچسبانید طوری که نور ایجاد شده، اطراف تخم را احاطه نکند و شما قادر باشید نطفه و محتویات آن را ببینید.اگر نطفه ایی در داخل تخم ها شکل گرفته و زنده باشد به وسیله رگ های خونی درون تخم را احاطه می کند در غیر این صورت به شکل حلقه و یا لخته های خونی که در یک نقطه ثابت هستند دیده می شود. و اگر فاقد نطفه باشد محتویات تخم شفاف است و نور به راحتی از آن خارج می شود.

11 – روز بیست و یکم روزی است که جوجه به تکامل رسیدن و با نوک های کوچک و زرد رنگشان به دیواره پوسته تخم ها ضربه می زنند تا آن را به آرامی بشکافند و سر از تخم بیرون بیاورند. شاید این پوسته شکستن تا 12 ساعت هم طول بکشد پس بهتر است عجله نکنید و در صدد کمک کردن به آنها نباشید.

در پایان امیدوارم توانسته باشم شما را در ساختن این دستگاه جوجه کشی یاری کرده باشم . آرزو میکنم با نتیجه گیری از ساخت موفق دستگاه شیرینی پایان کارتان را به زودی احساس کنید.


روش سوم : ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتن در خانه

ساخت دستگاه جوجه کشی : بسیاری از معلم ها و اساتید در مدرسه و دانشگاه از دانش آموزان و دانشجویان می خواهند که به عنوان پروژه ساخت یک دستگاه جوجه کشی درست کرده و با آن جوجه کشی کنند.

اگر شما هم از این دسته دانش آموزان و دانشجویان هستید و یا علاقه دارید که با استفاده از دستگاه جوجه کشی خانگی که خودتان درست کرده اید جوجه کشی کنید حتما این راهنما را بخوانید.

این راهنما به شما آموزش می دهد که چگونه با استفاده از تجهیزات پیش پا افتاده و در ظاهر به درد نخور مانند کارتن دستگاه جوجه کشی بسازید.

برای ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتن باید مراحل زیر را طی کنید.

توجه ، توجه

( برای تهیه قطعات و لوازم دستگاه جوجه کشی می توانید با شماره تماس زیر در ارتباط باشید )

09144485590

آموزش ساخت دستگاه جوجه کشی

» در مرحله اول لوازم مورد نیاز ساخت دستگاه جوجه کشی خانگی را تهیه کنید:

  • کارتن
  • لامپ معمولی رشته ای 100 واتی
  • سرپیچ
  • چهار قطعه چوب
  • تکه ای تور پلاستیکی و طلق
  • دماسنج و رطوبت سنج
  • لیوان یا فنجان آب
  • چسب

» ساخت محفظه دستگاه جوجه کشی

برای ساخت محفظه دستگاه ابتدا یک طرف کارتن را جدا کرده و با استفاده از تکه چوب ها و چسب یک چارچوب برای محفظه دستگاه درست کنید. طلق را با استفاده از چسب به چارچوب وصل کنید. این چارچوب و طلق چسبیده به آن نقش درب محفظه را بازی می کنند. این درب را می توانید به صورت لولا به کارتن وصل کنید تا دستگاه جوجه کشی خانگی ساخت خود را به راحتی باز و بسته کنید.

» وصل کردن تور به محفظه

در مرحله بعد تور را به فاصله چند سانتی متر از کف محفظه به آن بچسبانید. این تور به آسانی تخم ها، لامپ و لیوان یا فنجان را بر روی خود نگه خواهد داشت.

» نصب دماسنج و رطوبت سنج به محفظه

در این مرحله رطوبت سنج و دما سنج را به محفظه کارتنی دستگاه نصب کنید. توجه کنید که دمای داخل دستگاه در فرایند جوجه کشی 37 درجه و رطوبت بین 55 تا 65 درصد خواهد بود.

5 – در این مرحله سرپیچ را به کارتن نصب کرده و لامپ رشته ای 100 واتی را به آن ببندید. این لامپ وظیفه ایجاد حرارت 37 درجه ای داخل دستگاه را ایفا می کند.

6 – پس از گذاشتن تخم های نطفه دار به داخل دستگاه، باید فنجان یا لیوان را پر از آب کرده و داخل دستگاه قرار دهید. آب موجود در لیوان یا فنجان وظیفه تامین رطوبت داخل دستگاه را بر عهده خواهد داشت.


فیلم آموزشی ساخت دستگاه جوجه کشی توسط نوجوان آمریکایی


نکته مهمی که باید توجه کنید این است که این ماشین جوجه درآوری در مقایسه با دستگاه های جوجه کشی خانگی که توسط کارخانه های سازنده تولید و در بازار به فروش می رسند، از دقت پایینی برخوردار است و به همین دلیل ممکن است در طول فرایند جوجه کشی تخم های نطفه دار در آن تلف شوند. به همین دلیل اگر می خواهید به صورت حرفه ای از انواع پرندگان اهلی و زینتی جوجه کشی کنید، می توانید با مراجعه به فروشندگان لوازم مرغداری انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی را از نزدیک رویت کرده و خریداری کنید.

با استفاده از ماشین های جوجه درآوری ساخت کارخانه می توانید از تخم های انواع پرندگان اهلی و زینتی گران قیمت مانند عروس هلندی، طوطی، کاسکو، مرغ مینا و مرغ عشق جوجه کشی کرده و به عنوان یک کسب و کار خانگی درآمد کسب کنید. اگر از اطلاعات فنی کاملی در مورد جوجه کشی برخوردار نیستید به هیچ وجه جای نگرانی نیست زیرا دستگاه های اتوماتیک و ایزی تو یوز در بازار وجود دارند که استفاده از آن ها بسیار راحت بوده و فرایند کنترل دما، رطوبت و چرخاندن تخم ها را به صورت کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می دهند. دستگاه جوجه کشی ارزان هواباتور های 5 و دستگاه جوجه کشی حرفه ای هواباتور 6 گروه صنعتی هواباتور نمونه این ماشین های جوجه کشی هستند که با قیمت بسیار مناسب به بازار عرضه می شوند.

اگر می خواهید در ابعاد گسترده جوجه کشی کنید می توانید از دستگاه های جوجه کشی صنعتی سوپرمینیاتور خریداری کنید. این دستگاه ها در ظرفیت بالای 126 عدد تولید می شوند. سوپرمینیاتورها اتوماتیک بوده و بدون نیاز به دخالت کاربر فرایند جوجه کشی را انجام می دهند و نیازی به داشتن اطلاعات مربوط به جوجه کشی برای استفاده از آن ها نیست و حتی با استفاده از راهنمایی های برد سخنگوی آن ها می توانید اطلاعات فنی خود را در این زمینه افزایش دهید!


185 دیدگاه برای “ساخت دستگاه جوجه کشی با کمترین هزینه”

  1. برای این ابعاد
    طول: ۵٠
    عرض: ۳۵
    ارتفاع: ۲۰
    چه لامپی خوبه و به نطرتون سوراخ های تحویه هوا رو کجا بزنم

  2. سلام
    دستگاه خوبی نیست من ترجیح میدم یه ترموستات دیجیتال تنظیم دما و رطوبت استفاده کنم و یه المنت حرارتی و یه رطوبت ساز التراسونیک فن خوب و … اضافه کنم تا راندمان بالا ۹۵ درصد بشه با این دستگاه ساده ترین تخم مرغ مثل تخم مرغ را هم نمی توان راندمان داد ۵ درصد هم راندمان نمی دهد.

    • سلام
      با این هزینه که شما میخواید بکنید بهتره دستگاه اماده بخرید ! این دستگاه های دست ساز بیشتر برای افرادی هست که نمیخوان هزینه ی بالایی بکنن
      اگه اصول رو رعایت کنن تا 30 درصد و در مواقعی که دقیقتر کار انجام شده باشه تا 60 درصد هم میشه جواب گرفت

    • سلام، جوجه کشی غاز کمی سخت تر از طیور دیگر می باشد و بهتره یک دستگاه جوجه کشی بخرید.
      برای مشاوره توصیه میکنم با کارشناس فروش تماس بگیرید: 09126390982

    • سلام، اگه جوجه کشی مرغ مد نظرتون هست از روز اول تا اخر روز 18: دما 37.7 درجه و رطوبت 60 درصد
      از ابتدای روز 19 تا اخر جوجه کشی: دما 37.2 درجه و رطوبت 70 درصد

    • برای تخم مرغ دما ۳۷/۷درجه سانتیگراد
      و رطوبت تا روز هجدهم ۶۰الی ۶۰درصد
      و از روز هجدهم به بعد باید ۷۰درصد باشه

    • با سلام، برای کاهش میتونید دریچه ها را کمی بیشتر باز بگذارید. برای افزایش دما باید بتونید ولتاژ لامپ رو تنظیم کنید. (استفاده از دیمر) یا اینکه یک لامپ بزرگتر استفاده کنید. برای افزایش رطوبت هم میشه ظرف آب رو نزدیک لامپ برد یا دو عدد ظرف آب گذاشت به طوریکه داخلشون اسفنج هم باشه. استفاده از فن نیز در قسمت ظرف اب باعث افزایش رطوبت خواهد شد.

  3. سلام ببخشید من میخواستم دستگاه جوجه کشی خانگی درست کنم ولی رطوبت سنج گرونه میتونم رطوبت سنج رو درست کنم ممنون

  4. سلام من یه دستگاه درست کردم با یه لامپ پیچی و یدونه فن . تو و دور کارتون رو الامینیم کشیدم بعد توش در یک سوم اون کارتون گذاشتم که فن روی اون قرار بگیره.بعد یه دونه ظرف آب گذاشتم و یک دستمال توی اون گذاشتم و روبه روی فن گذاشتم بعد دستمال رو اویزونی مانند کردم که روتوبت زیاد باشه ده تا هم توش تخم جا میگیره دما هم روی 37/38هست بچهار بار در روزتخم ها رو میچرخونم به نظرتون تخم ها جوجه میشن ؟خیلی ممنون میشم بگید .با تشکر

    • با سلام، علاوه بر دما باید رطوبت رو هم در زمان ستر بین 55 الی 60 درصد و در زمان هچر در محدوده 70 درصد تنظیم کنید. همچنین تخم های نطفه دار مورد استفاده باید تازه باشند. در این صورت شانس موفقیت شما بیشتر خواهد بود. امیدوارم درصد هچ بالایی به دست بیاورید.

    • سلام، نوسان دما و رطوبت برای تخم های نطفه دار اصلا خوب نیست و باعث تلف شدنشون میشه. باید سعی کنید دستگاهتون کمتر نوسان داشته باشه.

    • با سلام، نوسانات دما و رطوبت باعث تلف شدن تخم های نطفه دار خواهد شد. در زمان ستر رطوبت 70 درصد بسیار بالا می باشد و باید سریعا آن را بین 55 الی 60 درصد تنظیم کنید تا نطفه ها خفه نشوند.
      در ضمن تنظیماتی که برای روز اول گذاشتین مشکلی ندارند ولی بعد از آن باید دقیقا دستگاهتون تنظیم باشد.

  5. یا اگه روز اول دما ۳۵باشه و رطوبت ۵۵مشکلی داره؟چون روز دوم دما رو اورد ۳۷و رطوبت۷۱ لطفا جواب رو بدین ممنون

  6. سلام من یه لام 100 تو کاتون بار31 وارتفاع 35 گذاشت با کاسه اب بزرگ محفظهای بزرگ ولی انقدر داغ کرد که نزدیک بود منفجرشه چکار کنم

  7. اقا من یه دستگاه ساختم با ترموستات کنترل دما ولی راستش رطوبت سنج نداشتم. همه چیز خوب بود و همه تخم ها جوجه بودن که بعد روز 10 یهو شروع کردن به تلف شدن اشکال میتونه از رطوبت باشه؛ یا چند دفعه ای که برای چرخوندن ساعت 6 خواب موندم و ساعت 12 چرخوندم باعث شده؟ ممکنه به این دلیل باشه که موقع چرخوندن یکم تکون تکون میخورن؟
    خواهش میکنم جواب بدین روز های اخره

    • سلام، در جوجه کشی رطوبت همچون دما خیلی مهمه ، پس باید به دقت کنترل بشه. چرخش نیز معمولا بهتره هر سه ساعت یکبار انجام بگیره ولی علت اصلی تلف شدن تخم های نطفه دار شما به خاطر تنظیم نبودن رطوبت هستش. باید همانند دما، رطوبت نیز به صورت تنظیم شده برای رشد تخم های نطفه دار مهیا بشه.

  8. سلام من یکی ساختم کنترلر دما هم داره ولی مشکل اینه که رطوبت سنج نداره هر روز یک ساعت میزترم دستگاه بخور برام کار کنه ولی تا الان مشکلی نبود رسیدم به روز 15 یهو دارم تلفات میدم
    به نظرتون چرا؟ تا حد امکان تخم ها رو به موقع چرخوندم ولی تو این دو روز 3 تا جوجه تلف شده
    کمکم کنید

  9. سلام من یه ماشین ساختم و دما رو با ترموستات تنظیم کردم ولی پولم برای رطوبت سنج کفاف نداد و بدون رطوبت سنج دارم کار میکنم البته یه دستگاه بخور داخل ماشینم گذاشتم و روزی 1 ساعت کار میکنه. مشکل اینجاست که توی روز 15 هستم و چیزی تا هچر نمونده و یهو 3 تا از جوجه ها تلف شدن یکی دوتا هم عجیب قریب شدن مشکل میتونه همون رطوبت باشه؟
    یا این که چند بار خواب موندم و نتونستم بچرخونم باعث تلف شدن جوجه ها شده؟
    خواهش میکنم کمکم کنید نصفشون تا الان فنا شده

    • سلام، به احتمال قوی به دلیل تنظیم نبودن رطوبت تلف شدن، باید رطوبت رو تنظیم کنید. حداقل از یک رطوبت سنج عقربه ای استفاده میکردید، تخم های نطفه قبل از هچ هر سه ساعت یکبار باید چرخیده شوند.

  10. سلام من یه دستگاه درست کردم اگه دمای اون روی ۳۶ باشه جوجه در میاد چیزی نمیشه و در زمان هچر دما روی ۳۴ باشه یا ۳۶ عیبی نداره جوجه در میاد آیا درسته در ۳ روز آخر نباید چرخاند کنم ها را درسته

    • سلام، خیر در این شرایط اصلا تخم های نطفه دار به جوجه تبدیل نخواهند شد. در روزهای هچر نیز نباید تخم ها را چرخاند.

  11. سلام من یه دستگاه دستی ساختم میخواستم بدونم اگه دما در زمان ستر ۳۶ باشه چیزی نمیشه و در زمان هچر دمت ۳۵یا ۳۶ باشه چیزی نمیشه جوجه در میاد بعد سه روز از گذاشتن تخم میگذره بعد توش یه تیکه سیاه رنگ دیده میشه که با تکون دادن من اون تکون میخوره اتفاقی افتاده بگید لطفا بعد میشه به جای اسفنج از ابر استفاده کنم برا دماش

    • با سلام، دما باید در ستر 37.7 و در هچر 37.2 باشد. نهایتا تا 0.3 درجه اختلاف می توان چشم پوشی کرد. در غیر اینصورت نطفه ضعیف خواهد بود و در روزهای اخر به هچ کامل نمی رسد. به هیچ وچه تخم های نطفه دار را تکان ناگهانی ندهید. شوک می بیند و میمیرد. در روز هفتم با یک چراغ مناسب نطفه بینی را انجام دهید. همچنین برای افزایش رطوبت می توانید از ابر خیس استفده کنید.

  12. سلام من یه دستگاه دستی ساختم و دما در زمان ستر ۳۶ هست اتفاقی نمی افته جوجه در میاد میشه در زمان هچر دما ۳۵ یا ۳۴ باشه چیزی نمیشه

    • با سلام، ثابت نگه داشتن دما در دستگاه های دست ساز کار سختی است ولی با استفاده از دیمر می توانید دمای لامپ را کاهش و یا افزایش دهید. سعی کنید دمای اتاق نیز نوسان نداشته باشد.

  13. سلام من يك دستگاه با كارتون ساختم ارتفاع آن 35 سانتي طول آن ٤٩سانتي وعرض آن ٣٣ سانتي متر است دو لامپ ١٠٠ واتي در آن نصب كردم ظرف پر از آب توي ان گذاشتم دماي دستگاه ٣٧.٦ است مشكل اينجاست كه رطوبت از ٢٢درصد بالا نميرود چه كار كنم
    لطفا كمك كنيد

  14. سلام ممنون از اطلاعات مفيد شما.
    يك سؤال داشتم من يك دستگاه چوچه كشي ساحته ام ولي هر چه ظرف را داخل دستگاه ميبرم رطوبت از ١٠بلند تَر نميشود رطوبت سنج هم درست كار ميكند و آيا سرد يا گرم بودن اطاق با رطوبت ارتباط دارد يا خير لطفا جوابش را در سايت دهيد
    ممنون…..

    • با سلام، به صورت دقیق نمیتوان دما را در دستگاه دست ساز کنترل کرد. ولی برای کاهش و یا افزایش دمای دستگاه می توانید با یک دیمر حرارت و شدت نور لامپ رو کم و یا زیاد کنید.

  15. سلام
    من یه دستگاه مقوایی ساختم
    اگا رطوبت داخلش از 30% بیشتر نمیشه
    یه تخم کبوتر توشه و امروز رور نهمشه و با همون رطوبت بین 20 تا 30 تا حالا رشد کرده و رشدشم خوب بوده
    ایا این رطوبت کافیه؟ اگر نه چجوری افزایش بدم؟
    2 ظرف اب هم گذاشتم بیشتر نشد

    • با سلامف خیر کافی نیست، حداقل رطوبت لازم 60 درصد می باشد. برای افزایش رطوبت ظرف اب را به منبع گرما و یا لامپ نزدیکتر کنید. همچنین میتوانید از یک پارچه اسفنجی نم برای افزایش رطوبت استفاده کنید.

  16. سلام من میخواستم بفهمم که اگه تخم ها در دستگاه باشند و یک روز چراغ خاموش شود تخم ها جوجه میشوند یانه

    • با سلام، خیر متأسفانه بعید میدونم، اگر دمای داخل کارتن و یا دستگاه دست ساز شما حتی یک درجه پایین تر و یا بالاتر از حد استاندارد باشد در کمتر از یک ساعت تخم های نطفه دار از بین می روند.

    • با سلام، اگر از دقت رطوبت سنج خود مطمئن هستید مشکلی نیست ولی بر روی سطح پوسته تخم ها نباید شبنم جمع شود. زیرا باعث بسته شدن منافذ و عدم هوا رسانی به جنین داخل تخم میشود.

    • با سلام، اقا امیر در دستگاه های دست ساز از لامپ برای تأمین گرما استفاده میشود و تقریبا همیشه روشن می باشد.

      • سلام من فقط کنترلر دماسنج دارم یک ضرف درداخل یونولیت بزارم بااب جوجه درمیاد رطوبت ندانم فقط اب بزارم خواهش میکنم راهنمایی کنین

        • با سلام، خیر ، تخم های نطفه دار علاوه بر دما به میزان رطوبت نیز بسیار حساس می باشند. بنابراین باید از مقدار رطوبت داخل دستگاه مطلع باشید.

        • با سلام، در دستگاه های دست ساز همیشه باید تخم ها را کنترل کنید چون هیچ قسمتی از دستگاه اتوماتیک نیست و ممکن است دما و یا رطوبت به سرعت از تنظیم خارج شوند. عمل چرخش نیز باید مرتبا انجام بگیرد وگرنه نطفه ها به پوسته می چسبند و انرژی لازم برای رشد را از دست میدهند. بنابراین در طول شب و روز باید حواستون به تخم های نطفه دار باشد. هر چقدر تخم ها دیرتر بچرخند، شانسشون برای تبدیل شدن به جوجه کمتر میشود. اگر وقتش را ندارید می توانید یک دستگاه اتوماتیک تهیه کنید.

    • با سلام، خیلی کم در حد چند دقیقه فقط می توانند دوام بیاورند. شوک دمایی به سرعت آنها را از پای در می آورد.

    • با سلام، می بایست دما و رطوبت و چرخش تخم ها و همچنین تهویه و اکسیژن کافی در دستگاه دست ساز شما با دقت بسیار بالایی تنظیم شوند تا تخم های نطفه دار به جوجه تبدیل شوند.

    • با سلام، جوجه کشی فرایند بسیار حساسی است و باید تمامی شرایط لازم همچون درجه دقیق دما، درصد رطوبت، چرخش منظم و آهسته تخم های نطفه دار، تهویه اصولی و کافی، اکسیژن لازم و … در دستگاه به خوبی تأمین شوند. در غیر اینصورت تخم های نطفه دار از بین می روند. برای موفقیت در جوجه کشی می توانید از دستگاه جوجه کشی بهره ببرید. برای خرید با شماره ۰۹۱۴۳۴۰۳۴۶۳ تماس بگیرید.

    • باسلام، دما و رطوبت برای هر پرنده و حتی نژادهای مختلف یک پرنده با هم تفاوت دارد. بعنوان مثال برای جوجه کشی از مرغ دما و رطوبت دوران ستر به ترتیب برابر با 37.7درجه و 60 درصد و همچنین در دوران هچر دما و رطوبت برابر با 37.2 درجه و 70 درصد می باشد.

    • سلام، متأسفانه با دستگاه های دست ساز در بیشتر مواقع نمی توان راندمان گرفت. اگر به جوجه کشی علاقه دارید توصیه میکنم با دستگاه جوجه کشی این کار را انجام دهید.

  17. من دستگاه جوجه کشی خانگی درست کردم وقتی نطفه سنجی کردم داخل تخم یک دایره ی سیاهی بود آیا هنوز امیدی به جوجه شدن هست؟

  18. سلام…لامپ رو داخل ظرف گذاشتم ولی حرارتش بالا میره یعنی تا پنج شیش ساعت بعد که تخم ها باید چرخونده بشن حرارت زیاد میشه باید چکار کرد؟؟؟ممنون از راهنمایی تون

    • با سلام دوست عزیز. متأسفانه در دستگاه های دست ساز به خوبی نمی توان دما را کنترل کرد. دمای داخل دستگاه دست ساز شما به دمای محیط، میزان تهویه و و شدت جریان لامپ بستگی دارد. باید تمامی این موارد را با هم هماهنگ و تنظیم کنید. برای تنظیم شدت نور و حرارت لامپ از دیمر استفاده کنید.

      • سلام
        وقت بخیر
        ببخشید میشه بجای لامپ های زرد و رشته ای از لامپ های ال ای دی استفاده کرد؟
        بعد لامپ ۲۵ وات باید باشه یا ۱۰۰وات؟
        تشکر

        • سلام
          نه
          ال ای دی گرمای کمی داره و فایده ای برای تولید گرما نداره و فقط روشن میکنه
          اندازه ی لامپ با توجه به محیط نگهداری و دستگاه هست
          باید لامپ رو بزارید داخل دستگاه بعد دما رو اندازه بگیرید ببینید کدوم خوبه
          100 بنظر زیاد بیاد کمتر باشه بهتره

  19. سلام وقتتون بخیر
    یک سوال داشتم

    (برای تخم مرغ..حتما حتما باید 37درجه باشد و یا زیاد حساسیت لازم نیست؟)
    لطفا پاسخ بدین.و بگید با چه شرایطی تخم مرغ را سالم به جوجه برسونم
    تشکر

    • با سلام، بله دما تأثیر مستقیمی بر روند جوجه کشی دارد. در زمان ستر ( 18 روز اول) دما بر روی 37.7 و رطوبت 60 درصد و هم چنین در دوره ستر دما باید 37.2 و رطوبت 70 درصد باشد. چرخش تخم ها به طور مرتب و بسیار آرام در زمان ستر لازم است. اما در زمان هچر چرخش تخم ها باید متوقف شود. هم چنین جهت اکسیژن گیری ، عمل تهویه هوا نیز در داخل دستگاه باید سرعت ملایم انجام بگیرد.

  20. با سلام.مرسی از وبسایت خوب مفرهتون.فقط یه سوال دارم.موقعی که دما به سمت 40 یا 30 یا کم و زیاد بشه چطور طنزیم کنیم

    • با سلام، برای اینکار باید بتوانید میزان روشنایی و در نتیجه حرارات ناشی از لامپ را کنترل کنید. برای این منظور استفاده از دیمر پیشنهاد میشود که می توان شدت نور لامپ و ولتاژ ورودی به آن را کنترل کرد.

    • با سلام، برای تنظیم دما می توانید از دیمر برای افزایش و یا کاهش شدت نور استفاده کنید. متأسفانه در دستگاه های دست ساز ثابت نگه داشتن دما بسیار سخت است. توصیه میشود از دستگاه جوجه کشی برای این منظور استفاده نمایید.

  21. سلام ببخشيد ميخاستم بدونم الان من دستگاهو درست كردم رطوبت از چهل بالا تر نميره دو تا ظرف اب هم توشه چطوري رطوبت رو ببرم بالا؟

    • با سلام ، می توانید با استفاده از یک دیمر ، میزان ولتاژ و روشنایی لامپ و در نتیجه حرارت ناشی از آن را کنترل کنید.

        • سلام، دما نباید اینقدر نوسان داشته باشد و اصلا برای تخم های نطفه دار مناسب نیست. اینطوری تخم های نطفه دار تلف خواهند شد.

    • با سلام ، برای مهیا کردن شرایط مطلوب جوجه کشی ، رطوبت مناسب یکی از لازمه های این کار می باشد ، لذا شما باید با یک ابزار سنجش بتوانید مقدار رطوبت را به درستی تنظیم نمایید. استفاده از رطوبت سنج در دستگاه جوجه کشی لازم میباشد.

    • با سلام بله میتوان از دستگاه دست ساز برای جوجه کشی استفاده نمود ولی به دلیل اینکه نمی توان دما و رطوبت و سایر پارامترهای جوجه کشی را در این روش دقیق تنظیم نمود ، راندمان بسیار پایینی از آنها حاصل میشود. توصیه میشود برای دریافت راندمان بالا حتما از دستگاه جوجه کشی پیشرفته و حرفه ای استفاده کنید.

  22. سلام من روز 19 ام فهمیدم جوجه ها زنده نیستند . دلیلش چیه؟10 تا گذاشتم یدونه در اومد و چطور می تونم درصد جوجه کشی رو افزایش بدم؟ایا به نوع و جنس مرغ وخروس بستگی داره؟

    • سلام
      خیر به نوع جنس مرغ و خروس بستگی نداره. و اگر تخم ها مشکلی داشت اصلا جوجه نمیشد. علت اینکه جوجه ها در تخم تلف شدن به نوع مراقبت در روزهای پایانی مربوطه مثلا اگه در دوره ی هچر دما لحظه ای به 39 یا 40 درجه برسه جوجه در تخم تلف میشه یا اگه دما خیلی پایین بیاد یا رطوبت پایین باشه این اتفاق میافته.

  23. سلام و عرض ارادت
    پس از ۲۳ روز نصف جوجه ها درومدن بقیه تخم ها دارای جوجه هستن ولی به اندازه کافی رشد نکرده اند امروز روز ۲۵ هست و خبری از شکافتگی نیست ! چیکار کنم ؟ بیخیالشون باشم یا منتظر ؟

  24. با سلام ،امروز روز ۹ جوجه کشی بود ،داخل تخم مرغ نگاه کردم ،دیگه رگ خونی ،ندیدم و یه بیضی سیاه رنگ تقریبا متوسط دیدم ،ایا تخم مرغ خراب شده ؟یا سالمه؟

  25. با سلام همتون تشکر کردید ولی یک نفر از شما نپرسید اگر رطوبت بالای یا پایین ۶۰درصد برود باید چگونه ان را تنظیم کنیم منم سوالم همینه

  26. سلام وقت بخير .خوب بوده بي زحمت وسايل مورد نياز ونحوه ساخت در صورت اماكان با نقشه ساخت توليد جوجه 200 تايي رابرام ايميل(eivazoghli@yahoo.com) كنيد ممنون ميشم.

  27. چطور میتوانم ای لوازم را در افغانستان بدست بیآورم خیلی دلم میخاد که یک دستگاه جوجه کشی داشته باشم ولی اینجا پیدا نمیشه میخام یک دستگاه درست کنم حتی لوازمش هم پیدا نمیشه لطفاً من را رهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!