پرورش و جوجه کشی کبک

پرورش و جوجه کشی کبک

پرورش و جوجه کشی کبک

کبک پرنده ای از دسته قرقاولان و کوچک با وزن 400 تا 600 گرم است. در لهجه های مختلف زبان فارسی به آن کوک و خاسه کو نیز گفته می شود. اندازه این پرنده 31 تا 35 سانتی متر است که اندازه جنس نر مقداری از جنس ماده بزرگتر است. گوشت این پرنده بسیار خوشمزه و لذیذ است به همین دلیل بسیاری از افراد به نگهداری این پرنده مبادرت می ورزند. اما برخی افراد نیز با عقاید خرافی و برای دفع جادو و جمبل این پرنده را نگهداری می کنند. کبک ها به صورت طبیعی در مناطق کوهستانی زندگی می کنند. این پرنده ها در طبیعت از دانه های گیاهان و علف ها و حشرات تغذیه می کنند.

پرورش کبک

در پرورش و نگهداری کبک تغذیه این پرنده نقش مهم و اساسی ایفا می کند. در پرورش کبک حدود 70 درصد هزینه ها را هزینه های تغذیه شامل می شوند. اصول تغذیه کبک همانند تغذیه سایر پرندگان است و شامل شناخت احتیاجات پرنده و ترکیبات مغذی و محدودیت های خوراکی آن می شود. تغذیه کبک همانند سایر پرندگان پس از یک روز از هچ شروع می شود. در جیره غذایی ابتدایی این پرنده در روزهای ابتدایی باید 38 درصد پروتئین وجود داشته باشد. رفته رفته پروتئین از جیره غذایی آن کاهش یافته و در مرحله بلوغ به 17 درصد می رسد.

نژادهای کبک

کبک ها دارای نژادهای مختلفی هستند. از نژادهای کبک می توان به نژاد عربی ، نژاد برفی ، پرزیوالسکی ، کوهی چوکار ، فیلبی ، بربری ، پاقرمز ، شنی ، منقاربلند ، خاکستری ، دیوریان ، تبتی ، و ماداگاسکار اشاره کرد.

جوجه کشی از کبک

طول مدت جوجه کشی از کبک 24 روز و دمای مناسب برای مراحل ستر و هچر آن به ترتیب برابر 37.7 و 37.2 درجه سانتی گراد است. رطوبت مطلوب برای جوجه کشی از کبک نیز 63 درصد می باشد. برای جوجه کشی از کبک می توانید از کبک های ماده و یا دستگاه جوجه کشی استفاده کنید. در صورت استفاده از دستگاه های جوجه کشی حرفه ای باید دما و رطوبت مناسب را به صورت دستی وارد کنید اما در دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک کافی است ، نوع پرنده یا کبک را در سیستم انتخاب پرنده انتخاب کنید.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

امکان درآمدزایی از کبک در خانه

برای درآمدزایی از کبک می توانید با خرید یک ماشین جوجه درآوری از تخم های نطفه دار کبک جوجه کشی کنید. جوجه های هچ شده از تخم ها را می توانید پرورش داده و یا به صورت جوجه یک روزه به فروش برسانید. برای خرید دستگاه جوجه کشی خانگی نیز می توانید از بین محصولات گروه صنعتی هواباتور انتخاب کنید از جمله این محصولات می توان به دستگاه جوجه کشی 48 تایی و دستگاه جوجه کشی خانگی 96 تایی اشاره کرد . معمولا افرادی که بدین شکل کسب و کار با کبک را آغاز می کنند در مدت زمان کوتاهی به درآمدزایی قابل قبولی می رسند. برای پرورش کبک نیز نیاز به مکان مناسبی دارید و باید قفس های پرورش این پرنده را خریداری کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!