جوجه کشی از شتر مرغ

جوجه کشی از شتر مرغ

جوجه کشی از شتر مرغ

جوجه کشی از شتر مرغ | شترمرغ ها پرنده های بسیار تنومندی هستند که سرعت فوق العاده بالایی در دویدن دارند. این پرنده ها تخم های بسیار بزرگی می گذارند که هر کدام از آنها به صورت میانگین حدود 1 کیلوگرم وزن دارند. اینها تنها ویژگی های عجیب شترمرغ نیستند زیرا چشمان این پرنده نیز قدرت دید بالایی دارد و قادر است تا 3.5 کیلومتری را نیز مشاهده کند. این پرنده می تواند تا 50 سالگی نیز عمر کند. شترمرغ را با توجه به ارزشمند بودن گوشت ، تخم ، پر و پوست آن پرورش می دهند. جوجه کشی از شترمرغ نیز همانند خود پرنده شترمرغ خاص است و دارای طول مدت ، شرایط دما و رطوبت متفاوتی نسبت به سایر پرندگان است. به همین دلیل برای جوجه کشی مصنوعی از شترمرغ ، دستگاه های جوجه کشی مخصوص این پرنده طراحی و تولید می شوند.

تخم گذاری شترمرغ ها

در تولید تخم های نطفه دار شترمرغ باید توجه داشته باشید که شترمرغ ها را به صورت زوجی نگه داری نمی کنند بلکه به صورت یک نر و دو ماده یا دو نر و سه ماده نگه داری می کنند. در شرایط طبیعی شترمرغ های ماده قادر هستند که هر سال یک مرتبه و در حدود 12 تخم بگذارند اما در پرورش صنعتی می توان در سال تا 40 عدد تخم نیز از شترمرغ ماده برداشت کرد.

جوجه کشی از شتر مرغ

همانطور که اشاره شد جوجه کشی از شتر مرغ بسیار خاص است. طول مدت جوجه کشی از تخم های این پرنده 49 تا 50 روز است. دمای مراحل ستر و هچر این پرنده نیز 36.3 درجه سانتی گراد است. میزان رطوبت مطلوب نیز 24 تا 35 درصد است. بر خلاف تخم های سایر پرندگان ، در مرحله ستر به جای دادن رطوبت به تخم شترمرغ سعی می شود آن رطوبت گرفته شود. علاوه بر این به دلیل این که تخم های شترمرغ از اندازه و وزن بیشتری برخوردارند ، دستگاه های جوجه کشی شترمرغ به صورت مخصوص برای این پرنده ساخته می شوند.

مکانیزم دستگاه جوجه کشی شترمرغ

همانطور که اشاره شد در دوران ستر باید از تخم شترمرغ رطوبت گیری شود بنابراین باید این دستگاه قادر به رطوبت گیری در زمان ستر و رطوبت دهی در زمان هچر باشد. همچنین صرفا با تغییر اندازه شانه های دستگاه های معمولی نمی توان از آن ها برای جوجه کشی شترمرغ استفاده کرد بلکه باید از موتور دارای توان مناسب نیز استفاده کرد. جوجه های شترمرغ بسیار تنومند هستند و برای رشد نیاز به اکسیژن قابل ملاحظه ای دارد. بنابراین باید سیستم تهویه هوا و کنترل اکسیژن و دی اکسیدکربن دستگاه جوجه درآوری شترمرغ به صورت بسیار دقیق عمل کند در غیر این صورت نباید انتظار خروج جوجه از تخم های این پرنده را داشت.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!