تغذیه غاز و پرورش غاز + قسمت دوم مصاحبه با آقا پرسیاوش پرورش دهنده غاز

نکاتی در زمینه رفتارشناسی و تغذیه غاز

پرورش پرندگانی مانند غاز یک امر تخصصی است و برای انجام بهتر آن باید دانش و تجربه کافی را داشته باشید. رفتارشناسی و تغذیه غاز ها از جمله موارد مهمی هستند که باید در پروش این پرنده به آن ها توجه کنید. برای بهره گیری از تجربیات یکی از افراد باسابقه پرورش دهنده غاز توصیه می کنیم مصاحبه بخش تبلیغات گروه صنعتی هواباتور با اقای پرسیاوش که حاوی اطلاعات ارزشمندی در این زمینه است را بخوانید.

1 – بسیاری از افراد باسابقه در زمینه پرورش غاز بر این نکته اذعان دارند که این پرنده بسیار باهوش و مهربان است. شما در این زمینه چه تجربه و خاطره ای دارید؟

از لحاظ هوشی باید بگویم که این پرنده دارای هوش سرشاری است به طوری که حتی می توانید به جای سگ نگهبان از دو عدد غاز در خانه استفاده کنید. زیرا غازها با شنیدن صدای بسیار کوچکی در شب شروع به سر و صدا کرده و شما را مطلع می کنند. علاوه بر این غازها پرنده های بسیار مهربانی هستند. غازهایی که خود من پرورش می دهم و به آن ها علاقه نشان داده و مهربانی می کنم، متوجه این مهربانی می شوند و وقتی به داخل آن ها می روم به این علاقه و مهربانی واکنش نشان می دهند.

2 – تغذیه غاز بسیار مهم است و باید در آن نهایت دقت را به خرج داد. اشتباه رایجی که وجود دارد این است که فروشندگان مواد غذایی پرندگان می گویند که کنسانتره غذای غاز است. شما برای تغذیه غازهایتان از چه مواد و وعده های غذایی استفاده می کنید؟

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

در 10 روز اول پس از خارج کردن از دستگاه جوجه کشی، به جوجه غاز ها پلیت و مقدار خیلی کمی مولتی ویتامین می دهم اما من برخلاف سایر پرورش دهندگان غاز در تغذیه جوجه ها از محلول آب و شکر استفاده نمی کنم. بعد از 10 روزگی سبزیجات را نیز به عنوان مواد غذایی به جیره اضافه می کنم. همچنین هر 4 ، 5 روز برای جلوگیری از بیماری های عفونی و دفع ویروس ها و میکروب ها 3 ، 4 حبه سیر را رنده کرده و به داخل آب می ریزم و به غازها می دهم.

3- گندم ، جو و سایر غلات که در غذای غازها استفاده می کنید مواد بسیار مقوی هستند. برای تغذیه غازها از چه زمانی از غلات استفاده می کنید؟

من با توجه به تجربه ای که در پرورش غاز ها دارن در 4 ماه اول از کنسانتره و پلیت برای تغذیه جوجه ها استفاده می کنم اما پس از 4 ماهگی گندم ، ذرت و جو به این پرندگان می دهم.


16 دیدگاه برای “تغذیه غاز و پرورش غاز + قسمت دوم مصاحبه با آقا پرسیاوش پرورش دهنده غاز”

    • سلام، غازها گندم هم میخورن. کلا جیره غذایی غاز شامل گندم، سبوس گندم، ذرت، سویا، و انواع سبزیجات هست. همچنین غازها علوفه خشک مثل یونجه و شبدر هم میتونند بخورن.

  1. با سلام یه سگ به قوغازم حمله کرد و اندازه نخود زخمی شد پشتش و یکی از پاهاش هم کوفته شده از اونموقع چیزی نمیخوره و هرچقدر تلاش میکنه صداش در نمیاد برای صداش باید چکار کنم

    • سلام، متأسفانه اطلاعی در این زمینه ندارم. احتمالا به دلیل ترس و استرس دچار این مشکل شده و اگه وضعیتش وخیم نیست به مرور خوب خواهد شد.

  2. سلام من چند تا قو غاز دارم صدای خیلی تند وخشنی بوجود میاورند که باعث رنج همسایه ها میشود . دارویی هست که صدایی اون را قطع یا حنجره رو نابود کنه

  3. سلام خسته نباشید من یه بچه غاز دارم ۲ یا ۳ ما ه است همش توی خواب صدا های عجیبی در میاره، جیک جیک نه صدای هائی مثل شیپور این طبیعی است اگه طبیعی نیست چیکار باید کنیم درمانی نداره حاظرم جونم بهش میدم کمکم کنید تو رو خدا

  4. سلام خسته مباشید بچه غاز هی تو خواب سر صدا داره جیک جیک نه یه صدا دیگه همش یه صدای در میاره، این صدا دلیلش چیه طبیعی یا نه ؟

  5. سلام
    در سوالات متوجه شدم غاز نر موقع تولید مثل صدا ایجاد میکند.
    غاز ماده هم همینطوری صدا میده جفتم نداره اما صبح های زود یکهو شروع به سرو صدا میکنه.
    در محیط بسته هم هستن اما صدا میدن .علتش چیه؟ چطور میشه صداشونو قطع کرد؟

    • سلام، غازها معمولا زمانیکه گرسنه باشند و یا کسی ایجاد مزاحمت کند، سر و صدا می کنند و به روش خاصی هم نمی توان صدای این پرنده رو قطع کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!