نحوه قرار گیری تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی

نحوه قرار گیری تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی

نحوه قرار گیری تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی

هر دستگاه جوجه کشی دارای قسمتی برای قرار گرفتن تخم های نطفه دار میباشند که شانه جوجه کشی نام دارد، شانه های جوجه کشی وطیفه نگهداری تخم را دارند ، اما کاربر میتواند تخم نطفه دار را به دو طریق درون دستگاه قرار دهد اول اینکه قسمت پهن تخم روبه بالا باشد و دوم اینکه قسمت باریک تخم رو به بالا باشد.

نحوه چیدن صحیح تخم درون شانه جوجه کشی یا ترنر به این صورت میباشد که قسمت پهن تخم بایستی به سمت بالا قرار گیرد زیرا اگر به این صورت عمل ننماید سر جوجه در قسمت باریک قرار خواهد گرفت و در نتیجه قادر به نفس کشیدن نبوده و از بین خواهد رفت. در تخم نطفه دار قسمتی وجود دارد که به آن کیسه هوا گفته میشود و در قسمت پهن تخم مرغ میباشد پس شما باید حتماً تخم ها را به نوعی بچینید که قسمت پهن تخم روبه بالا قرار گیرد تا نطفه بتواند تنفس نماید.

شاید با خود سوال کنید در جوجه کشی طبیعی چرا به این صورت نیست ؟!

بله در جوجه کشی طبیعی تخم ها توسط مرغ مادر چرخانده میشوند که مانع از چسبیدن نطفه به پوسته میگردد، در دستگاه های جوجه کشی جدید دقیقاً با الگو گیری از روش چرخاندن تخم ها توسط مرغ مادر سیستم چرخش پیشرفته 360 درجه را برای تخم فراهم آورده اند که تنها توسط چند کارخانه در جهان که سازنده برترین دستگاه های جوجه کشی میباشند این نوع چرخش اعمال شده است ، اگر نمونه ای از این دستگاه های جوجه کشی را بخواهیم نام ببریم میتوانیم به دستگاه جوجه کشی هواباتور 6 اشاره نماییم که یکی از برترین و پیشرفته ترین دستگاه های موجود در بازار ایران میباشد ، این محصول قادر است با استفاده از سیستم پیشرفته چرخش خود از هر پرنده ای جوجه کشی نماید.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

قرار گیری تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی

توجه داشته باشید در سیستم چرخش 360 درجه تخم های نطفه دار به صورت افقی قرار میگیرند و دیگر نیازی به چیدن صحیح آنها نیست ، در این روش شما تخم را به هر نوعی که قرار دهید اهمیتی نخواهد داشت زیرا چرخش به صورت 360 درجه میباشد. دستگاه هایی که از این سیستم چرخش استفاده کرده اند عموماً از 10 الی 15 درصد راندمان بیشتری برخوردارند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه جوجه کشی هواباتور 6 میتوانید به صفحه اصلی وب سایت هواباتور مراجعه فرمایید و علاوه بر دستگاه جوجه کشی هواباتور 6 انواع دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی را مشاهده فرمایید. وب سایت هواباتور یکی از قدیمی ترین ارائه دهندگان دستگاه های جوجه کشی کوچک و بزرگ استاندارد میباشد. محصولات ارائه شده در وب سایت هواباتور از جمله انواع دستگاه های جوجه کشی ایرانی دارای 12 ماه گارانتی بی قید و شرط و 10 سال خدمات پس از فروش میباشند که در صورت خرابی و یا بروز هر مشکل دیگری در دستگاه به صورت رایگان تعمیر خواهد شد چراکه گارانتی بدون هیچ قید و شرطی میباشد همچنین خدمات پس از فروش نیزشما را در تمامی مراحل یازی خواهد نمود و تا 10 سال پس از اتمام گارانتی تضمین تولید قطعات یدکی دستگاه را به شما میدهد.


14 دیدگاه برای “نحوه قرار گیری تخم مرغ در دستگاه جوجه کشی”

  1. سلام من یکی از جوجه هام وقتی کمی تخم را سوراخ کرده بود و میخواست بیاد بیرون مرد
    خوشحال میشم راه نماییم کنید که علت چیست؟

    • سلام از از دستگاه جوجه کشی استفاه کردید یا جوجه کشی به صورت طبیعی ؟
      دلایل زیادی میتونه داشته باشه . کاهش رطوبت محیط و خشک بودن پوسته ، عفونت زرده و بیماری جوجه، سرمای هوا و …
      لامه تا رطوبت دستگاه بالا باشه تا جوجه بتونه تخم ور بشکنه

  2. سلام من هفت روز سر باریک تخم مرغ ها را با لا گذاشتم ولی بعد درستشان کردم حالا میخواهم بدانم این ها جوجه میشوند یا نه???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!