ساخت دستگاه جوجه کشی اتوماتیک با یخچال

ساخت دستگاه جوجه کشی اتوماتیک با یخچال

بسیاری از افراد به دلیل علاقه ، انجام پروژه دانشگاه و یا صرفه جویی در هزینه ها مایل هستند که به جای خرید دستگاه جوجه کشی ، نمونه های دست ساز آن ها را درست کنند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید می توانید با استفاده از برخی قطعات پیش پا افتاده مانند بدنه یخچال ، المنت ، فن دماسنج و رطوبت سنج دستگاه جوجه کشی بسازید.

جوجه کشی از پرندگان مختلف نیازمند تامین المان هایی مانند دما ، رطوبت ، تهویه هوا و چرخش تخم ها است. دما وظیفه رشد نطفه و جنین را دارد. نطفه در داخل تخم در دمای مناسب از حالت گازی به مایع و سپس به جامد تبدیل می شود. دمای مطلوب برای جوجه کشی از انواع پرندگان به صورت عمومی حدود 37 درجه سانتی گراد است.

رطوبت نیز برای خروج جوجه ها از تخم ها بسیار ضروری است. زیرا اگر پوسته تخم مرطوب نشود جوجه ها نمی توانند آن را شکسته و از تخم خارج شوند و در داخل تخم خفه می شوند. رطوبت مطلوب جوجه کشی بین 55 تا 65 درصد است.
تهویه هوا برای اکسیژن رسانی و تنفس جوجه ها ضروری است ، به همین دلیل هوا در داخل دستگاه باید به نحو مناسبی گردش داشته باشد. همچنین چرخش تخم ها نیز برای جلوگیری از چسبیدن نطفه به پوسته انجام می پذیرد و در طول روز 4 تا 6 مرتبه چرخانده می شوند.

دستگاه جوجه کشی که می سازید باید قادر باشد این المان ها را فراهم کند. توجه کنید که محفظه دستگاه باید عایق مناسبی برای دما و رطوبت باشد. به همین دلیل می توانید از بدنه یخچال استفاده کنید. بدنه یخچال به دلیل استفاده از پشم شیشه در ساخت آن عایق بسیار مناسبی برای دما و رطوبت است.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

سنجش و تنظیم دما و رطوبت مطلوب در داخل دستگاه با استفاده از دماسنج و رطوبت سنج انجام می پذیرد. برای تامین حرارت و رطوبت هم می توانید از المنت و ظرف آب استفاده کنید. برای کنترل المان های دستگاه نیز کنترلر JDR 900 به
دلیل هوشمندی آن گزینه بسیار مناسبی است.

ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتن



20 دیدگاه برای “ساخت دستگاه جوجه کشی اتوماتیک با یخچال”

    • در صورتیکه میله چرخاننده و یا چرخ دنده های داخل موتور شکسته شده باشند باید یک موتور جدید خرید کنید. برای خرید موتور مخصوص جوجه کشی با شماره ۰۹۱۴۴۴۷۳۹۲۴ (آقای علیزاده ) تماس حاصل فرمایید.

  1. سلام من میخواستم بفهمم که اگه تخم ها در دستگاه باشند و یک رو چراغ خاموش شود تخم ها جوجه میشوند یا نه

    • با سلام، خیر متأسفانه بعید میدونم، اگر دمای داخل کارتن و یا دستگاه دست ساز شما حتی یک درجه پایین تر و یا بالاتر از حد استاندارد باشد در کمتر از یک ساعت تخم های نطفه دار از بین می روند.

      • سلام دوست عزیز. من انجام دادم حرارت تا 42رفت یا پایین 30اومد برای یکی دو ساعت.اونم چند بار.ولی جوجه ها صحیح و سالم در اومد.مهم اینه بصورت متداول نباشه این رنج حرارت.وگرنه کوتاه مدت اثر گذار نیس

  2. سلام
    من یک دستگاه 50 تای درست کردم فقط دماش کم نمیشه لطفاً راهنماییم کنین چطوری دماشو تنظیم کنم

  3. سلام من یک دستگاه تمام اتومات ۸۴تای درست کردم همه چیزش درست کار می‌کنه فقط موندم چ لامپی نصب کنم میشه راهنمای کنید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!