دستگاه جوجه کشی و مشکلات قطعی برق

دستگاه جوجه کشی و مشکلات قطعی برق

دستگاه جوجه کشی و مشکلات قطعی برق

با افزایش قطعی هر روزه برق بر آن شدیم تا یک مقاله در این مورد بنویسیم و ارائه دهیم ، همه افرادی که به عملیات جوجه کشی میپردازند و یا حتی میتوانیم این گونه بگوییم که هر کسی که دستگاه جوجه کشی دارد با این مشکل دست و پنجه نرم کرده است و میداند که قطعی برق در حین جوجه کشی برابر با مرگ تخم های نطفه دار میباشد.

تخم های نطفه دار بسیار حساس هستند و در مواقع قطعی برق با سرد شدن داخل کابین دستگاه جوجه کشی سریعاً دچار شوک دمایی میشوند که در نتیجه این عمل باعث تلف شدن جنین داخل تخم خواهد شد.

– راه حل اولی که برای اینکار پیشنهاد میکنیم استفاده از دستگاه های جوجه کشی هواباتور میباشد که قابلیت اتصال به برق اضطراری را در مواقع قطعی برق دارد یعنی دیگر با این دستگاه جوجه کشی نگرانی در مورد قطعی برق نخواهید داشت ، اتصال به برق در دستگاه های جوجه کشی هواباتور به این صورت میباشد که در کنار دستگاه یک انبر اتصال به باطری به رایگان داده شده است که شما میتوانید دستگاه را به باطری ماشین ، باطری موتور و یا هر باطری 12 ولت دیگری متصل نمایید تا دستگاه به کارکرد خود ادامه دهید. شاید بعد از تمامی این مواردی که گفته شد برای شما هم سوال شود که یک باطری ماشین چند ساعت میتواند دستگاه جوجه کشی شما را روشن نگه دارد؟ در جواب باید بگویم که هر باطری بسته به نوع دستگاه جوجه کشی میتواند از 3 ساعت تا 12 ساعت دستگاه جوجه کشی شما را روشن نگه دارد در صورتی که برق شما به مدت زمان بیشتری قطع خواهد بود شما میتوانید به راحتی از انرژی خورشیدی استفاده کنید به این صورت که صفحات خورشیدی اماده را خریداری کرده و به باطری متصل میسازید سپس میتوانید به راحتی از طریق صفحات خورشیدی باطری را و از طریق باطری دستگاه را تغذیه کنید. بله در شرایطی که قطعی برق بیشتر از ساعت ها به طول انجامد این بهترین راه و البته مطمئن ترین راه برای شما میباشد.

– روش دوم این است که یک اینورتر تهیه کنید و دستگاه جوجه کشی خود را به آنها متصل نمایید. کار اینورتر این است که برق 12 ولت را به برق 220 ولت تبدیل نموده و مانع از خاموشی دستگاه جوجه کشی شما می گردد ، البته از این وسیله در جاهای بسیاری استفاده میشود ، نام دیگر این وسیله برق اضطراری است.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

تا اینجا ما دو روش را به شما گفتیم که میتوانید از این دو روش برای برق رسانی دستگاه جوجه کشی در شرایط قطعی برق استفاده کنید. اما توصیه اکید ما به شما این است که اگر نمیدانید دستگاه شما این قابلیت را پشتیبانی میکند یا نه هیچگاه از این وسیله ها استفاده نکنید. دستگاه های جوجه کشی که در وب سایت اینترنتی www.hovabator.ir به فروش میرسد از امکان برق رسانی پشتیبانی کرده و در مواقع قطعی برق خیال شما را از تلف شدن جنین داخل تخم راحت مینماید.

دستگاه های جوجه کشی سری هواباتور و دستگاه های جوجه کشی سری سوپر مینیاتور این امکان را دارند که به برق اضطراری متصل شوند ، هواباتور از طریق انبر اتصال به باطری و سوپر مینیاتور از طریق دستگاه انورتر که ولتاژ را تغییر داده و برق مورد نیاز دستگاه را تامین مینماید.

حال تصور کنید یک دستگاه جوجه کشی این امکان را نداشته باشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ نهایتاً تا چند ساعت بعد از قطعی جنین زنده خواهد ماند اما در نهایت جوجه ها خواهند مرد و هزینه ای که گذاشته بودید به صورت کامل در عرض چند ساعت نابود خواهد شد. فرض کنید شما یک دستگاه جوجه کشی 336 عددی داشته باشید و 336 عدد تخم نطفه دار مرغ که ارزان تر از هر تخم دیگری است درون دستگاه قرار داده باشید ، با قطعی برق شما چه مقدار ضرر خواهید کرد؟ اگر هر تخم نطفه دار را 1000 تومان به صورت معمول محاسبه کنیم شما حدود 336 هزار تومان ضرر خواهید کرد به خاطر اینکه در انتخاب دستگاه جوجه کشی خود دقت نکرده اید.

اگر به دنبال یک دستگاه جوجه کشی مناسب هستید میتوانید به وب سایت فروشگاهی www.hovabator.ir مراجعه کرده و یا اینکه با شماره تماس 09144485590 تماس گرفته و دستگاه جوجه کشی مورد نیاز خود را خریداری نمایید.


119 دیدگاه برای “دستگاه جوجه کشی و مشکلات قطعی برق”

  1. سلام
    من خونه نبودم
    و دمای دستگاه ۳۴ درجه شده بود روز اول تخم مرغ بود به اندازه ۱۸ ساعت خونه نبودم به نظرتون تخم ها خراب شده یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام
    من یه دستگاه جوجه کشی خانگی دارم
    ۱۰ تخم مرغ داخل داستگاه دارم
    روز ۱۸ برق ب مدت ۲سافت قط بود و من دیر موتوجه شدم ودما ۲۷بود
    ایا تخم ها خراب شدن؟؟!

  3. سلام توروخدا کمک کنین امروز روزه هشتمی بود ک تخم ها داخل دستگاه خونگیم بودن بعد ساعت ۱ شب لامپ سوخت و حدود ۱۰ ساعت لامپ سوخته بود . تخم ها هم سرد شدن با دمای ۱۷ درجه. آیا خراب شدن؟

  4. سلام
    من یه دستگاه خونگی دارم
    ترموستات وصل کردم برای تنظیم دما
    دماسنج و رطوبت سنج گذاشتم
    وقتی چراغ ها خاموش میشن دما تا ۳۷.۳ هم پایین میاد و دوباره بعد روشن،شدن بالا میره و به ۳۷.۸ هم میرسه و مجدد خاموش میشه
    دمای ترموستات یه خرده هم بالامیبرم ولی وقتی گرم میشه تا ۳۸.۲ هم بالا میره دما
    رطوبت اما بین ۶۰ تا ۶۳ متغیره
    تخم مرغ گذاشتم. میخام ببینم این تغییر دما ضرری داره؟چیکار باید کنم؟

  5. سلام وقت بخیر.
    دستگاه ایزی باتور دو، روز دهم بلدرچین، دستگاه خاموش شده بود شب وقتی خواب بودم. فیش برق بالای درب دستگاه رو چرخوندم دوباره وصل شد . وقتی روشن کردم دما ۳۱.۲ و رطوبت ۷۵ بود. رطوبت رو پایین اوردم. دیشب حرکت جنین داخل تخم بلدرچین با نطفه سنجی دیده میشد. اما امروز فقط روشن کردم و بعد از تنظیم رطوبت سعی کردم درب دستگاه رو باز نکنم. نظرتون چیه؟
    شرایط محیطی ۳۰ درجه و رطوبت حدود ۳۰ تا ۵۰ درصد متغیر. اولین تجربه جوجه کشی بنده هست. دستگاه ایزیباتور دو رطوبت ساز نداره گویا ؟ نگران اینم برای زمان ستر چطور دستگاه میخواد رطوبت رو تنظیم نگهداره. در کل ممنون میشم با حوصله جواب بدین. ضمنن دستگاه ۶ ماه دیگر گارانتی دارد.

    • سلام، فیش برق و اون سوکتش رو به خوبی وصل کنید تا برق دستگاه قطع نشه. به جوجه کشی ادامه دهید
      دستگاه ایزی باتور 2 رطوبت رو از طریق یک ظرف آب و فن دائم کار تأمین میکنه. وقتی رطوبت کم میشه اون فن ها با وزش باد گرم به سطح اب، رطوبت رو بالا می برن. همچنین کف دستگاه به شکل آبگیر هست که با توجه به آب و هوای منطقه میتوان تعداد مشخصی از اون خونه ها رو با آب پر کرد. برای اینکه رطوبت دستگاه به درستی تنظیم بشه باید رطوبت محیط زیاد در نوسان نباشه. رطوبت 50 درصد برای محیط جوجه کشی خوبه.

      • ممنونم از توجه و توضیحاتتون
        با توجه به وضعیت خاموشی که داشتم و دما و رطوبتی که وقتی دستگاه رو روشن کردم دیدم. با توجه به تجربه شما، چند درصد ممکن هست تلفات داده باشم؟ ممکنه صفر باشه؟ میدونم به فاکتورهای دیگه مربوط هست مثل تخم نطفه دار.
        و اینکه لازم میدونید عمل نطفه سنجی رو انجام بدم؟ و اگر بله، کی انجام بدم . سپاس

        • ببینید درصد تلفات اصلا قابل تشخیص نیست. همانطور که گفتم نامید نشوید و فرایند جوجه کشی رو ادامه بدهید. در روز 15 میتونید نطفه سنجی کنید باز ولی تو این زمان داخل تخم سیاه دیده میشه و فقط با بررسی وضعیت کیسه هوایی میشه پیشرفت جوجه رو تشخیص داد. به مرور کیسه هوا یکم پایین تر میاد. توصیه میکنم تخم ها را جهت اطمینان از زنده بودن جوجه تکان ندهید و نلرزانید.

  6. سلام ما هر به مدت سه روز که شاید بیشتر هم بشه دوبار یا یک بار برق ها به صورت طولانی مثلا ۲ساعت و نیم و یا بیشتر و یا کمتر می رود و تخم های مرغ هم امروز روز پنجمشان است آیا زندن و یا مردن؟هر بار هم برق می یومد دستگاه روشن می شد دما حدود ۳۵ یا ۳۳یا کمتر یا بیشتر بود و رطوبت هم اکثرا یا همیشه سریع به هفتادو خورده ای یا شصت و خورده ای می رسيد می رسید و رطوبت را کم می کردیم. و اینکه برای دستگاه جوجه کشی ۴۸ تایی چه چیزی برای زمان برق رفتگی به جز باطری ماشین پیشنهاد می کنید و باید چند ولت و چند آمپر و یا….باشد با تشکر ممنون می شم جواب بدید

    • سلام
      باطری ماشین و باطری موتور میشه استفاده کرد
      تا مدتی میتونه عایق بندی رو حفظ کنه به شرط اینکه دمای محیط هم مناسب باشه
      باطری حتما براشون تهیه کنید ، یکی دوبار نیست این قطعیا تا اخر تابستون باهامونه

      میزان ولت و امپر رو هم از خدمات پس از فروش شرکت اسکندری پیگیر باشید : 04433744932

  7. سلام ،لطفا نحوه نطفه سنجی رو با نطفه سنج را توصیح بدین.من نمیدونم چطوری باید بدونم که تخم ها نطفه دارن یا نه؟

  8. سلام
    دستگاه جوجه کشی تا چند درجه دما و رطوبتش کاهش پیدا کنه و یا افزایش پیدا کنه مشکلی برای تخم ها پیش نمیاد،ممنون میشم راهنماییم کنید

  9. سلام
    سه تا تخم غاز دارم تو هچرن روز آخره
    نوک زدن تخم رو یکم شکوندن برقا الان دو ساعته رفته آیا جوجه ها میمیرن؟
    دماش هم 36 و رطوبت هم 80 درصد شده
    بعد چند تا تخم قرقاول هم گذاشته بودم تو ی دستگاه دیگه روز دومش بود اون چی اونم مرده؟

    • سلام، باید محیط دستگاه رو گرم کنید دوره هچر زیادی حساسه و دمای 36 درجه خوب نیست.
      در مورد تخم های قرقاول مشخص نیست روز هفتم نطفه سنجی کنید تا نتیجه اش مشخص بشه.

    • سلام، بستگی به دما و رطوبت داخلش داره که چقدر پایین اومدن. اگه تخم ها زیاد سرد شده باشند حتما آسیب خواهند دید.

  10. سلام خسته نباشید امروز ۱۴روز هست من تخم ها رو درون دستگاه خونگی گذاشتم و الان نطفه سنجی کردم دیدم جوجه ها یه طرف تخم هستن آیا اونها زنده هستن و در می آیند ؟

    • سلام، بستگی به زمانش داره و اینکه دما تا چه حد پایین اومده. اگه تخم ها در دوره هچر باشن تلفات زیادی خواهند داد.

  11. سلام خسته نباشید
    روز اول بعد از حدود ۱۵ ساعت ۲ ساعت قطعی برق داشتم و دما تا ۱۸ درجه پایین اومده بود آیا مشکلی پیش میاد روز اول؟؟؟؟

    • سلام، معلوم نیست ولی بی تأثیر هم نخواهد بود. به جوجه کشی ادامه دهید و بعد نطفه سنجی در روز 7 یا 10 ام متوجه خواهید شد.

  12. سلام من در روز ۱۱ دهم دستگا به مدت ۴۰ دقیقه شاید هم کمتر لامپ دستگاهم سوخت وقتی دیدم دیدم دما امده روی ۲۸ و من هم یک لامپ کم وات گزاشتم داخل دستگاه و دما دوباره رسید به ۳۷.۷ و نطفه سنجی هم کردم حدود ۲ یا ۳ تاش در میان یعنی نطفه هاش خوب داشت پیش می رفت حالا بنظرتون همون ۳ هم خراب شده و اینکه دستگاه فنش داشت کار میکرد و لامپ سوخته بود و باد ملول میزد یعنی یکم سرد و دما شده بود ۲۸ یعنی خراب شده لطفا زود جواب بدید

    • سلام، دقیقا نمیشه گفت، به جوجه کشی ادامه دهید و سعی کنید در روزهای باقی مانده دما و رطوبت رو به خوبی کنترل کنید.

  13. سلام من درروز هجدهم حدود ۲ ساعت نیم برق ها رفت و دمای دستگاه من ۳۴ درجه شد میشه راهنماییم کنید ببینم جوجه ها در تخم مرغ سالم هستن یا نه؟

    ومن در طی این ۲ ساعت داخل دستگاه آبجوش میگذاشتم که دما پایین نیاداشکالی نداره

    الان جوجه های من زنده هستن یا نه؟

    • با سلام، کار خوبی انجام داده اید. دمای 34 درجه تا حدود زیادی گرمه ولی روز 18 اخرین روز ستر می باشد که حسایت بیشتری دارد. مخصوصا دوره هچ بسیار حساس است. امیدوارم مشکلی پیش نیامده باشد. سعی کنید دما و رطوبت دوره هچر رو دقیق تنظیم کنید و در زمان هچ اصلا درب دستگاه رو باز نکنید. نتیجه جوجه کشی رو هم بعدا به ما اعلام کنید.

    • سلام، در زمان قطعی موقت برق ، دما و رطوبت محیط دستگاه جوجه کشی رو باید افزایش دهید. دما به بالای 34 درجه و رطوبت 50 درصد.

  14. سلام،
    من می‌خواهم یک ماشین ۹۶ تایی بخرم، اما برقی شهری نداریم، می‌شود همراهی باطری و نور خورشید این مشکل را حل کرد؟
    یک باطری صد امپیر چند ساعت برای این ماشین برق تولید خواهد مرد؟

    • با سلام، بله میتونید با برق باتری 12 ولت دستگاه جوجه کشی 96 تایی رو روشن کنید. ولی باید بدانید که جوجه کشی یک فرایند طولانی مدت بوده و 3 هفته طول میکشد و در تمام طول این مدت باید برق دستگاه تأمین باشد.
      برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید با کارشناس فروش تماس بگیرید.
      مهندس عرفان اسکندری: 09126390982

    • سلام، خیر شمع حرارت آنچنانی ایجاد نمیکند. برای گرم نگه داشتن دستگاه در زمان قطعی برق بهتره که سریعا دمای محیط رو افزایش بدهید. وسیله گرمایشی باید بدون آلودگی دمای اتاق رو گرم کنه و باعث کاهش اکسیژن اتاق نشه.

  15. سلام خسته نباشید. دستگاه دارم ۱۳ رو هست ک تخم بوقلمون گذاشتم و متوجه سوختن فیوز نشدم و زمانی ک متوجه شدم دما شده بود ۲۷درجه (احتمالا یک ساعت خاموش بوده و بعد متوجه شدم) بعد با گرم کردن محیط دما دستگاه رو تا ۳۰ درجه رساندم تقریبا ۴ تا ۵ ساعت در این شرایط بود تا فیوز رو عوض کردم
    ب محض متوجه شدن دریچه ها رو کاملا بستم و از لحاظ رطوبتی مشکلی نداشتن
    ب نظر شما چقدر آسیب دیدن؟
    تقریبا چند درصد کاهش راندمان دارم؟

    • با سلام، در این نوع شرایط به هیچ عنوان نمیشه گفت که چقدر کاهش راندمان خواهید داشت. باید صبر کنید و جوجه کشی را ادامه دهید. امیداورم کمتر آسیب دیده باشند. در روز 14 ام هم میتونید نطفه سنجی رو انجام دهید. ولی بهتره که تخم های نطفه دار در شرایط دما و رطوبت کنترل شده باشند تا دچار آسیب نشوند.

  16. باسلام وخسته نباشی من تخم مرغ تو دستگاه گزاشتم توی روز6 برقا به مدت 3یا 3.30ساعت رفت دما تا 24اومد پایین و رطوبت 60بود بنظرتون تخم ها خراب شده؟؟؟

    • با سلام، دمای 24 درجه برای جنین داخل تخم مرگ افرین است ولی شما ادامه دهید و در روز هفتم و دهم نطفه سنجی کنید تا ببنید نطفه ها در چه وضعیتی اند.

  17. سلام خسته نباشید من تخم غاز گذاشتم دستگاه روز دوم به مدت ۱۱ ساعت برقاخاموش رفت آیا تلف شده یا ادامه بدم ممنون میشم راهنماییم کنید

    • با سلام، اصلا مشخص نیست به دمای محیط دستگاه و دمای داخلش بستگی داره. بهتره ادامه دهید و پس از نطفه سنجی میزان تلفات را بررسی کنید.

  18. سلام.من تو شرکت جوجه کشی کار میکنم.دستگاههای جیمز وی هستند.چند مرحله ای.به مدت سه ساعت برق رفت،احتمال تلفات چقره؟

    • با سلام، چه نوع شرکت جوجه کشی هست که برق اضطراری نداره؟ سه ساعت زمان زیادی هستش اصلا نمیشه میزان تلفات رو گفت، به دمای محیط و داخل دستگاه بستگی داره اگه زیر 30 درجه باشه تلفات هم زیاد خواهد بود.

  19. با سلام
    من ۳تا تخم گذاشته بودم ت دستگاه
    روز ۱۸ بود هچر
    دقیقا شبش حدودا ۳ ۴ساعت برقا رفته بود
    و دمای دستگاه ۲۸ بود
    الان ب نظرتون جوجه ها سالمن یا تلف شدن
    ممنون میشم کمک کنید

    • با سلام، دوره هچر حساسیتش بیشتر از ستر می باشد. متأسفانه دمای 28 درجه برای جوجه ها در زمان هچ به مدت 4 ساعت به شدت مرگ آفرین می باشد. در ضمن حتما تهویه دستگاه نیز از کار افتاده و رطوبت نیز از کنترل خارج شده. ولی شما ادامه بدهید و تا روز آخر صبر کنید. این سه روز آخر درب دستگاه رو اصلا باز نکنید و دما و رطوبت رو دقیقا تنظیم نماید. دریچه تهویه هم کمی بیش تر از ستر باز باشه چون مصرف اکسیژن جوجه ها افزایش پیدا میکنه
      موفق باشید.

    • با سلام، بستگی دارد که چقدر دما و رطوبت داخل دستگاه کاهش پیدا کرده اند. به جوجه کشی ادامه دهید روز هفتم حتما نطفه سنجی کنید تا وضعیت نطفه ها مشخص شود.

  20. سلام من یک دستگاه جوجه کشی دست ساز درست کردم روز چهارده برق قطع شده دما۲۲ و رطوبت ۵۰ به نضر شما جوجه ها مردن

    • با سلام، چه مدت برق قطع شد؟ دمای 22 درجه در روز 14 ام جوجه کشی برای تخم های نطفه دار اصلا مناسب نیست و به احتمال زیاد باعث تلف شدن آنها خواهد شد. ولی شما به جوجه کشی ادامه دهید و نامید نشوید.

    • سلام، دوره هچر بسیار حساس تر از ستر می باشد و از تنظیم خارج شدن دما و رطوبت آسیب جدی به جوجه ها می رساند. در هر صورت شما جوجه کشی را ادامه دهید.

  21. سلام خسته نباشید،من دستگاه ایزیباتور6دارم امروز روزهفتم جوجه کشیم هستش،نتفه سنجی کردم،بعددرب دستگاه روبستم،بعدازدوساعت برق به مدت45دقیقه رفت،به نظرتون تخمها خراب نشدن?ممنون البته دماروی34درجه،رطوبت روی70بود

    • سلام، خیر به احتمال قوی مشکلی پیش نخواهد آمد مجددا در روز 7 و 10 نطفه سنجی کنید. سعی نمایید دما و رطوبت دقیقا تنظیم باشند.

  22. سلام من واسه دستگاه ایز باتور سه یه اینورتر میخام بخرم وقتی برق قطع بشه از باطری ماشین برق بگیرم چندوات باید باشه

    • سلام، ایزی باتور 3 مصرف برق پایینی دارد و اینورتر 500 وات پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. برای مشاوره و خرید اینورتر جوجه کشی با شماره 09126390982 تماس بگیرید.

  23. سلام در روز اول جوجه کشی با دستگاه دست سازحدودسه ساعت نیم برق قطع شد ودما ۳۵ شد آیا نطفه از بین رفته؟

    • سلام، خیر فکر نمیکنم تأثیر زیادی داشته باشه. به غیر از دما، رطوبت نیز باید تنظیم و کنترل شود.

  24. سلام من تخم کبک گذاشتم داخل کارتن بالامپ یخچال ولامپ شب خواب و ظرف اب، الان ۶روز صبح بیدارشدم دیدم برق رفته فکرکنم چهارساعت شده بود تخم هابین رفته یا نه

    • سلام، ایا از رطوبت سنج و دماسنج هم استفاده میکنید؟ دما و رطوبت باید به دقت کنترل شوند. به احتمال زیاد دستگاه شما از همان ابتدا درست تنظیم نبوده و امیدی به زنده ماندن نطفه ها نیست. بهتر است که از دستگاه جوجه کشی استفاده کنید.

  25. با سلام
    ایزی باتور ۶ داریم
    در روز دوم جوجه کشی ۶ ساعت قطعی برق داشتیم. بعد از روشن شدن دستگاه دیدم دمابه ۳۱ رسیده و رطوبت ۷۰.میخواستم بدونم نطفه ها از بین رفتن یا نه تا رکز هفتم و نطفه بینی صبر کنم؟

    • سلام، دقیقا نمی توان نظر داد چون هنوز اوایل جوجه کشی بوده شاید تأثیر کمتری داشته باشد. تا روز نطفه سنجی صبر کنید.

  26. سلام.الان یک ساعته برق رفته.۴۸ تا جوجه مرغ داریم.فردا رور تولدشونه .یعنی الان از بین رفتن؟میشه برای نجاتشون بهشون اب اسپری کرد و بغل بخاری گذاشت؟

    • با سلام، بله بهتره که دمای اتاق دستگاه رو بالای 36 درجه برسونید. توجه کنید که بخاری دودکش دار باشه و اکسیژن اتاق رو مصرف نکنه . با اسپری غیر مستقیم اب، رطوبت مورد نیاز تخم ها را تأمین کنید. دوران هچ بسیار حساس بوده و باید دما و رطوبت تنظیم باشند.

  27. سلام در روز اول و دوم دوره جوجه کشی مرغ برق ها رفت در هر روز هم کمتر از یک ساعت برق ها رفت و دما در روز اول به ۳۳شد و بعد من درون دستگاه شمع و آب گرما ریختم دما به ۳۷.۷شد رطوبت بین ۷۰و۸۰بود در هر دو روز آیا نطفه ها آسیب دیدن؟

  28. سلام دستگاه جوجه کشی من در روز اول برق ها چند دقیقه رفت و فکر کنم یک ساعت هم نشد دما به ۳۳ درجه رسید و رطوبت به۵۴ درصد رسید و من به درون دستگاه شمع و آب گرما ریختم دما زیاد شد و رطوبت کم مانده بود به ۸۰درصد برسد آیا نطفه ها آسیب دیدن

    توجه کنید شمع رو داخل دستگاه نگذارید چون ممکن است آتیش بگیرد در دستگاه من هم به دلیل اینکه شمع داخل دستگاه گذاشتم آتیش شمع خود به خود بزرگ شد و کم مانده بود دستگادستگاه آتیش بگیرد

  29. باسلام من تخم بوقلمون گذاشتم دستگاه الان 22روزه امروزم برق ها یک ساعت رفتن ایا به نظرتون جوجه ها داخل تخم تلف شدن یانه

    • با سلام، اگر دمای دستگاه بیش از حد پایین نیامده باشد و دستگاه عایق بندی خوبی داشته باشد مشکلی نیست ولی بی تأثیر نخواهد بود و ممکن است جوجه ها ضعیف شده باشند. به خصوص اگر اکسیژن کافی داخل دستگاه نباشد. تا انتهای دوره حتی یکی دو روز بیشتر صبر کنید و به جوجه کشی ادامه بدهید

  30. سلام خسته نباشید من تو دوره پنجم جوجه کشی هستم به علت قطعی برق به مدت ۱.۳۰ الی ۲ ساعت دستگاه خاموش بود و دما به ۲۹ رسیده بود به نظرتون نطفه از بین رفتن

    • با سلام، چون تو روزهای ابتدایی هستین ممکنه تخم ها اسیب کمتری دیده باشن. ادامه بدین و نتیجه نطفه سنجی بعد از روز هفتم را اعلام کنید.

    • با سلام. احتمال آسیب دیدن نطفه ها وجود دارد ولی چون تو روزهای ابتدایی جوجه کشی بوده این اسیب می تواند کمتر باشد. روند جوجه کشی را ادامه دهید و بعد از دو روز دیگر نطفه سنجی انجام دهید.

  31. سلام دستگاه من به مدت دقیق نمیدونم بین ۲ تا ۴ ساعت خاموش شده بود توش تخم بوقلمون دارم به نظر شما خراب شدن یا نه؟

    • با سلام، اقدام به نطفه سنجی کنید ولی روند جوجه کشی را ادامه دهید. ممکن است برخی از تخم ها آسیب دیده باشند.

    • با سلام،
      تفاوت ها: ظرفیت ایزی باتور چهار 80 عدد و ظرفیت ایزی باتور شش، 12 عدد تخم نطفه دار با سایز متوسط می باشد. شانه های این دو دستگاه با هم فرق دارد ولی در هر دو دستگاه تخم نطفه دار با زاویه 360 درجه چرخیده میشود. در ضمن شانه هر دو دستگاه برای تمام پرنده ها قابل استفاده است. ایزی باتور 4 ستر هچر همزمان نیز دارد که ایزی باتور 6 فاقد این امکان می باشد.
      بدنه ایزی باتور شش ترکیبی از ABS و کریستال نشکن می باشد و فاقد عایق آکاسیف می باشد. درحالیکه بدنه بیرونی ایزی باتور 4 از ABS و عایق داخلی آن از یونولیت ساخته شده است.
      شباهت ها: برد جوجه کشی هر دو دستگاه، تعداد و نوع سنسورها، نحوه رطوبت دهی و فن تهویه ایزی باتور 4 و ایزی باتور 6 کاملا یکسان می باشد.

    • سلام بعد از چند ساعت که تخم هارو چیده بودم ۶ ساعت دستگاه خاموش شد اولین روزش آسیبی میبینن ؟؟؟

      • با سلام، 6 ساعت زمان بسیار طولانی می باشد، ولی جون در ابتدای جوجه کشی این اتفاق افتاده ممکن است هنوز تخم ها سالم باشند. لطفا به جوجه کشی ادامه بدهید و بعد از یک هفته اقدام به نطفه سنجی کنید که آیا نطفه ها سالم هستن و یا نه. موفق باشید.

    • متاسفانه در این موارد تخم ها به شدت در معرض شوک دمایی قرار میگیرند و احتمال آسیب دیدن آنها بسیار بالا می باشد. توصیه میشود تا انتهای دوره صبر کنید. برای رفع مشکل قطعی برق سعی کنید از اینورتر و باتری خودرو و یا سیستم برق اضطراری استفاده کنید.

  32. سلام صبح بیدار شدم دیدم از شب برق رفته دستگاه رو ۲۰ درجه بود ۴۲ تخم بوقلمون داشتم ۲۴ روزه تو دستگاه هستن بنظرتون مردن دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!