دستگاه جوجه کشی خانگی دست دوم

دستگاه جوجه کشی خانگی دست دوم

چرا خرید دستگاه جوجه کشی خانگی دست دوم توصیه نمی شود !

جوجه کشی یک فرایند بسیار حساسی است و باید شرایط آن به صورت کاملا دقیق برای تخم های نطفه دار فراهم شود. دما ، رطوبت ، اکسیژن رسانی و چرخش تخم ها این شرایط هستند. حساسیت بالای جوجه کشی از تخم های جوجه درآور به حدی است که اگر مثلا دما یک درجه از دمای مطلوب بالا یا پایین باشد ، منجر به تلف شدن و از بین رفتن تخم های نطفه دار می شود.

انکوباتوری که برای جوجه کشی استفاده می شود باید قادر باشد تا این شرایط را به صورت دقیق برای تخم های نطفه دار فراهم کند. اگر دستگاه جوجه کشی این شرایط را به صورت مناسب تنظیم نکند تخم های نطفه دار در درون آن از بین می روند. بنابراین دستگاه جوجه کشی باید کیفیت و راندمان لازم را داشته باشد. در این نوشتار می خواهیم بررسی کنیم که چرا دستگاه های جوجه کشی خانگی دست دوم برای جوجه کشی از تخم های نطفه دار مناسب نیستند.

فناوری دستگاه جوجه کشی خانگی دست دوم

با پیشرفت علم و تکنولوژی فناوری به کار رفته در دستگاه های جوجه کشی نیز ارتقا پیدا می کند. دستگاه های مدرن دنیا از فناوری هایی مانند هوش مصنوعی و منطق فازی برای کنترل المان های دستگاه استفاده می کنند. با استفاده از منطق فازی دستگاه قادر است تا دما و رطوبت دستگاه را به صورت هوشمند کنترل کند و حتی در صورت باز بودن درب محفظه دستگاه آن را تشخیص داده و دما و رطوبت را در مقدار بهینه تنظیم می کند. طبیعی است که دستگاه های دست دوم که سال ها از ساخت آن ها می گذرد فاقد فناوری های اینچنینی باشند.

عملکرد ضعیف قطعات دستگاه جوجه کشی خانگی دست دوم

قطعات دستگاه های جوجه کشی دست دوم پس از مدتی کهنه شده و راندمان دستگاه را کاهش می دهند. برای نمونه سنسور که از قطعات بسیار حساس دستگاه جوجه کشی است اگر پس از مدتی دقت خود را از دست داده و یا از کالیبره خارج شود ، راندمان دستگاه به نحو قابل ملاحظه ای کاهش و تلفات در داخل دستگاه جوجه کشی افزایش پیدا می کند.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

عدم داشتن گارانتی دستگاه جوجه کشی خانگی دست دوم

دستگاه های جوجه کشی نو معمولا دارای گارانتی و خدمات پس از فروش هستند و در صوت خراب شدن دستگاه ، کارخانه سازنده موظف است تا قطعات معیوب را تعویض کند.

بهداشت دستگاه جوجه کشی

رعایت نکات بهداشتی در داخل دستگاه جوجه کشی برای جوجه درآوری بسیار مهم و ضروری است. وجود هرگونه میکروب یا باکتری در درون دستگاه جوجه کشی می تواند از طریق منافذ روی پوسته به داخل آن نفوذ کرده و رشد نطفه و جنین در داخل آن را متوقف سازد.

جمع بندی

به طور خلاصه باید توجه داشته باشید که خرید دستگاه جوجه کشی دست دوم به هیچ وجه مناسب نمی باشد زیرا اکثر دستگاه های جوجه کشی دست دومی که به فروش می رسند معیوب هستند و به دلیل داشتن ایراد فروخته می شوند. همچنین همانطور که اشاره کردیم به دلیل پایین بودن فناوری دستگاه های دست دوم ، عملکرد ضعیف قطعات ، رعایت نکات بهداشتی و عدم داشتن گارانتی دستگاه های دست دوم با هر برند و ساخت کشوری که باشند به هیچ عنوان برای جوجه کشی توصیه نمی شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!