تکثیر و پرورش مرغ عشق

تکثیر مرغ عشق

تکثیر و پرورش مرغ عشق

هر موجودی که در طبیعت زندگی می کند، برای ادامه حیات نیاز به تولید مثل دارد. پرندگان هم، یکی از زنجیره های طبیعت هستند که همچنان با جفتگیری و جوجه گیری از تخم های خود به حفظ بقای شان ادامه می دهند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش های تکثیر یکی از پرنده ها،  به نام مرغ عشق آشنا کنیم و موضوعات مربوط به عوامل محرک و بازدارنده تکثیر نسل این پرنده محبوب را، مورد بررسی قرار می دهیم. لطفا تا پایان مقاله با ما همراه شوید ، همچنین در مقاله قبلی در مورد پرورش مرغ عشق نیز بحث کرد بودیم.

درباره مرغ عشق ها

مرغ عشق ها، پرنده های بسیار بازیگوشی هستند و یکی از سرگرمی های آنها این است که مشغول بازی کردن با صاحبین خود باشند. اگر آنها را در قفس نگهداری کنید، لحظه ای آرام و قرار ندارند و مدام در حال جست و خیز و شیطنت کردن هستند. شاید مثل طوطی های سخن گو در تقلید کلمات تبحر نداشته باشند ولی اگر آنها را از سنین کوچک ( 6 هفتگی ) و به تنهایی نگهداری کنید، به راحتی قابلیت یادگیری و آموزش کلمات را دارند.

در باره مرغ عشق ها

مرغ های عشق خیلی زود با صاحبین جدید اخت می شوند و خیلی راحت به محلی که در آن زندگی می کنند عادت می کنند. این پرنده ها کمتر دچار بیماری می شوند البته به شرطی که در مراقبت از آنها نهایت دقت را داشته باشید و به بهداشت قفس آنها رسیدگی کنید. مقالات زیادی در باره ویژگی های مرغ عشق نشر شده است که می توانید به وب سایت هواباتور مراجعه کرده و آنها را مطالعه کنید.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

اهمیت تکثیر مرغ عشق

کسانی که در کار تولید و تکثیر مرغ عشق هستند، با در اختیار داشتن مکان و تجهیزات لازم، پول خوبی از این راه به دست می آورند. حتی افرادی را می شناسیم که با مکان های اختصاصی، ضمن تولید و تکثیر زیاد این پرنده های دوست داشتنی، شرایطی ایجاد کرده اند که روزانه از مراجعه کنندگان زیادی استقبال می کنند چون افراد زیادی هستند که حاضرند برای ساعت ها تفریح و سرگرمی، پول خوبی به شما پرداخت کنند و حتی در نهایت، یکی از خریداران پرنده های شما باشند.

اهمیت تکثیر مرغ عشق

با چه روش های می توان از مرغ عشق جوجه گیری کرد ؟

  • به روش طبیعی : در این روش مرغ های عشق با یکدیگر جفتگیری می کنند و پرنده مادر تا زمان بیرون آمدن جوجه ها، روی تخم هایش می خوابد و از آنها مراقبت می کند.
  • روش مصنوعی : در این روش می توانید با خرید یک دستگاه جوجه کشی با کیفیت و تهیه تخم های نطفه دار این پرنده، از آنها جوجه گیری کنید.

بررسی روش طبیعی تولید مثل مرغ عشق

در این روش شما نیاز به تهیه جفت مرغ عشق دارید تا با گذشت زمان به یکدیگر عادت کنند و شروع به جفتگیری کنند تا پرنده ماده بتواند تخم های باروری تولید کند ولی به شرطی که جفت انتخابی شما یک پرنده بالغ، سالم و سر حال باشد و هیچ عارضه جسمی و روحی نداشته باشد. زمانی که این شرایط آماده شد، ملزومات تکثیر نسل که شامل لانه سازی، تغذیه جفت ها با جیره های مغذی است را، تدارک ببینید و اجازه بدهید که آنها در یک جای ساکت و آرام مشغول لانه سازی و جفتگیری باشند.بلوغ مرغ های عشق در ده ماهگی اتفاق می افتد.

بررسی روش طبیعی تولید مثل مرغ عشق

شاید سوالی که ذهنتان را به خود مشغول کرده این است که، از کجا بفهمید جفتی که برای مرغ عشق تان تهیه کرده اید سالم است؟

یک مرغ عشق زمانی سلامت روحی و جسمی دارد که مدام در حال جست و خیز و بازیگوشی است. برای بازی کردن آنقدر انرژی دارد که بعضی وقت ها غیر قابل باور است. اگر به پرنده فروشی ها مراجعه کردید حتما به این مسائل توجه داشته باشید همچنین؛

  • اطراف مقعد پرنده را به دقت باز بینی کنید، مبادا فضولاتش به پرهای اطراف مقعد چسبیده باشد.
  • پرهایش پف نکرده باشد.
  • بی حال و بدون هیچ حرکتی در گوشه قفس کز نکرده باشد.
  • استخوان قسمت سینه اش بیرون نزده باشد.
  • مدام در حال خواب و یا چرت زدن نباشد.
  • چشم های براق و روشنی داشته باشد.
  • پرهایش تمیز و براق باشد و به پر آرایی مشغول باشد.

اگر چنین جفتی را پیدا کردید آن را در قفس جداگانه ای و در کنار مرغ عشق خودتان قرار دهید تا با گذشت زمان به یکدیگر علاقه مند شوند. بعد از اینکه از علاقه و جفت خواهی آنها اطمینان پیدا کردید، به یک قفس مشترک انتقال دهید.

فراموش نکنید که باید هیچ سر و صدا و آلودگی صوتی در اطراف قفس آنها وجود نداشته باشد. از نزدیک شدن حیوانات خانگی دیگر مثل سگ و گربه به قفس آنها جلوگیری کنید چون اگر به آنها استرس وارد شود، ممکن است نطفه های داخل تخم ناقص شوند. دمای محیطی که قفس آنها در آنجا وجود دارد، باید بین 22 الی 25 درجه سانتی گراد باشد. اگر می توانید از بخار گیاه اوکالیپتوس استفاده کنید چون تاثیر مثبتی در تحریک جنسی آنها خواهد داشت.

شرایط جفتگری آنها به این صورت است که پرنده نر شروع به نوک زدن و خوردن منقار ماده می کند و مدام در حال رقص و بازیگوشی است تا جفتش را برای عمل جفتگیری تحریک کند. فقط کمی زمان لازم است تا پرنده ماده تسلیم جفت خواهی جنس نر شود و با او آمیزش جنسی داشته باشد.

وقتی جفتگیری آنها به پایان رسید، پرنده ماده به لانه می رود و شروع به تخمگذاری می کند. 9 عدد تخم نطفه دار در طول 9 الی 10 روز توسط پرنده ماده گذاشته می شود. در تمام مدتی که ماده روی تخم ها می خوابد و 18 روز به طول می انجامد، به هیچ عنوان از لانه بیرون نمی آید و به خوبی از تخم ها مراقبت می کند تا آنها متولد شوند. حتی پرنده نر دوست دارد دوباره با ماده جفتگیری کند ولی مقاومت ماده آنقدر زیاد است که پرنده نر از ترس زخمی شدن تسلیم خواسته ماده  می شود. پیشنهاد می کنم در این ایام مرغ عشق نر را به قفس دیگری انتقال دهید چون ممکن است آنقدر زخمی شود که توانی برای ادامه زندگی نداشته باشد و حتی بمیرد.

بررسی روش مصنوعی تولید مثل مرغ عشق

جالب است بدانید که در برخی موارد اتفاق افتاده است که، مرغ های عشق پس از جفتگیری و تولید تخم های نطفه دار شروع به خوردن آنها می کنند. البته هنوز دلیل موجهی برای این مسئله ارائه نشده است. اگر همچنان دوست دارید از این پرنده جوجه گیری کنید ولی با چنین شرایطی مواجه می شوید پیشنهاد می کنم که یک دستگاه جوجه کشی خریداری کنید و از یک جای معتبر که مجوز وزارت جهاد و دامپزشکی را دارند،تخم های نطفه دار تهیه کنید تا بتوانید به تکثیر نسل این پرنده بپردازید.

برای دستگاه جوجه کشی هم پیشنهاد می کنم از شرکت های سازنده و معتبری که محصولات خود را گارانتی و ضمانت می کنند، این وسیله را تهیه کنید چون اگر دستگاه خریداری شده کیفت و استاندارد مطلوبی نداشته باشد، زحمات شما و پولی که برای خرید دستگاه جوجه کشی متحمل شده اید از بین خواهد رفت.

شرایط قرار دادن تخم های نطفه دار در داخل دستگاه های جوجه کشی به این صورت است که ؛

  • تخم های نطفه دار را با یک دستمالی که نرم و کاملا خشک است، تمیز و ضد عفونی کنید تا هیچ گونه کثافت و آلودگی روی آنها باقی نماند. مبادا آنها را بشورید چون لایه محافظ پوسته تخم ها به نام کوتیکول، آنقدر نازک است که به راحتی از بین می رود و باعث نفوذ باکتری ها به داخل تخم می شود.البته برای ضد عفونی کردن تخم ها می توانید از گاز فرمالید هم استفاده کنید.
  • حتما 24 ساعت قبل از قرار دادن تخم ها در داخل دستگاه، آن را روشن کنید و از تنظیمات دمایی و رطوبتی دقیق آن مطمئن شوید. 37.2 درجه سانتیگراد دما و 55 الی 65 درصد رطوبت لازم است تا نطفه ها در شرایط بهتری رشد کرده و پس از گذشت 18 روز جوجه ها کاملا هچ شوند.

اگر در طول دوره جوجه گیری متوجه تغییر رنگ تخم های نطفه دار شدید حتما آنها را از دستگاه بیرون بیاورید چون هیچ نطفه ای در داخل تخم وجود ندارد و زرده و سفیده آن، دچار فساد شده آنقدر که در حالت انفجار قرار گرفته است.اگر چنین اتفاقی بی افتد بدون شک سلامت سایر نطفه ها هم به خطر می افتد.

تخم های نطفه دار

سه روز مانده به پایان جوجه کشی تخم ها را از قسمت ستر به قسمت هچر دستگاه انتقال دهید. دما را  کم کرده و به 36.7 درجه سانتیگراد برسانید. رطوبت را افزایش دهید و مقدار آن را بین 70 الی 72 درصد تنظیم کنید چون متابولیسم بدنی جنین آنقدر زیاد است که به دمای کمتر و رطوبت بیشتری احتیاج دارد تا بتوانند به راحتی سر از تخم بیرون بیاورند.


74 دیدگاه برای “تکثیر مرغ عشق”

  1. سلام وقت بخیر من یک جفت مرغ عشق دارم بارها تخم کردند و هربار ماده بعد از دوهفته تا ۲۰روز که روی تخم ها میشینه اونها رو از قفس بیرون میندازه،من باید بعد از اینکه اینکار رو کرد با تخم ها چیکار کنم؟

  2. سلام من تعدادی مرغ عشق دارم که بعضی وقتا اخرشب که همه خوابیدیم دیواته وارخودرابه درودیوارقفس میزنند علت چیست

    • یکی از علل اینکار بنظرم ترسشون از تاریکیه منم این مشکل رو داشتم و مجبور شده منتقلشون کنم به حیاط و انوجا یک چراغ تا صبح روشن بود و دیگه این مشکل حل شد

  3. سلام جوجه مرغ عشق 15روزه از مادرش جدا کردم دستی پرورش دهم روزانه چند مرحله وهرمرحله چندسی سی بایدسرلاک بدهم

    • سلام، هر 3 الی 4 ساعت یکبار به اندازه 6-7 سی سی میتونی بهش غذا بدی یا کمی کمتر. باید به چینه دانش توجه کنی. شب هم نیاز نیست غذا بهش بدی.

  4. سلام وقتی جوجه مرغ عشق ازتخم بیرون میاید ایا برای اینکه مورد اذیت دیگر مرغ عشقهاقرارنگیره باید سایر مرغ عشقهای داخل قفس بجز پدر ومادرشون راازقفس جداکنم؟

  5. باعرض سلام ووقت به خیر 3جفت مرغ عشق دریک قفسه نسبتابزرگ نگهداری میکنم سه تالانه هم داخل قفس هست یک جفت ازانها تخم گذاشته اند ویکی ازجوجه هاهم ازتخم بیرون امده ایا باید ان دوجفت رااز قفس بیرون بیاورم یااسیبی به بچه ها نمیزنند

    • سلام، خیر کار نکنید اجازه دهید تا پرنده ها برای جفت گیری خودشون رو اماده کنند. تو این دوره نباید مزاحم پرنده ها بشوید و به لانه شون دست نزنید. خوراکشون رو تقویت کن برای ماده کف دریا یا بلوک معدنی حتما بذار.

  6. سلام،خسته نباشید،یهجفت مرغ عشق سبزوزردگرفتم انها اولش خیلی باهم نوک به نوک میشدن یاسرهمدیگرو میخاروندن الآن که لونه وتجهیزات کامله وداخل لونه هم میره نر رومیزنه نمیزاره جفت گیری کنه،چرا؟چه کاری انجام بدم…

  7. باعرض سلام وادب واحترام یک جوجه مرغ عشق راازکوچکی از پدرومادرش جداکردم وباسرلاک تغذیه نموده ام الان حودا40 روزه است هروفت ازلونه اش بیرون میاورم برای تغذیه ازدستم در میرود وپرواز میکندبه سختی باید اورابگیرم خیلی مدت کوتاه روی دستم مینشیند ومیپرد چکار باید بکنم

    • سلام، دیگه دونخور شده، دون نرم بهش بده اول با جوانه ها و دانه های اب پز شروع کن. و داخل قفس نگهش دار.

  8. سلام یک جوجه عشق 15روزه ویک جوجه عشق22روزه دارم که برای دستی کردن ازقفس پدرمادرشون جداکردم باسرلاک تغذیه اشان میکنم که دستی شوندسوال :1-تاچندروزگی باید به این جوجه هاسرلاک بدهم روزی چندبار2-برای اینکه دانه خواربشوند باید ارزن درشت مخصوص مرغ عشق درقفسشان بگذارم یاچون جوجه هستند ارزن ریز مخصوص فنچ به انها بدهم ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    • سلام، حدودا در 40 روزگی میتونن دونخور بشن ولی بهتره با دان نرم و آب پز شده اول بهشون غذا بدهید سپس دانه درسته جلوشون بگذارید.
      در این سن تعداد دفعات سرلاک دهی هم حداقل هر 4 الی 5 ساعت یکبار باید باشد.

  9. سلام 9روزازبیرون امدن جوجه های مرغ عشقم ازتخم میگذرد یک بارهم لونه راازقفس بیرون اوردم تمیز کرده ام لونه اسیب دیده وشکسته است اگرلونه راتعویص کنم وجوجه هاراداخل لونه جدید بگذارم ودرقفس جای لونه قبلی بگذارم ایا مرغ عشق سراغ جوجه ها میرود یا قهر میکند

  10. سلام سه تامرغ عشق دارم دوتانر یکی ماده دریک قفس وقتی ماده دوتاتخم گذاشت یکی ازنرهاراازقفس بیرون اوردم وبعداز ان هم چهارتخم دیگه هم گذاشت بعداز21روزاز اولین تخم جوجه هاشروع به بیرون امدن کردن سه تاجوجه ازتخم بیرون امده. و6روزدارند 1-ایاان سه تخم دیگربایدازلانه بیرون بیاورم یاهنوز صبر کنم2-چون سه جوجه بیشتر نیستنداگرنروماده باهم دعوا کردندفقط نرراازقفس جداکنم وماده بماند باسه جوجه یایکی ازجوجه ها هم بگذارم درقفس نر یااصلا لازم نیست نروماده راازهم جداکنم

    • سلام، تا الان باید اون یکی تخم ها هم جوجه میشدن وگرنه تلف شده اند.
      اگر نر و ماده زیاید با هم دعوا کردند و نر جوجه ها رو زد حتما نر رو جدا کنید ولی تغذیه ماده در این مدت باید بیشتر بشه چون به جوجه ها غذا میده.
      نر رو با جوجه تنها در قفس جدا نگذارید بهش رسیدگی نمیکنه. اگر جفت ها با هم دعوایی ندارند لازم نیست جداشون کنید. فقط برای جلوگیری از مست شدن نر دانه های گرم کمتر بهش بدهید.

  11. سلام چهارروز ازبیرون امدن جوجه های مرغ عشقم میگذرد ماده بعضابرای خوردن اب ودانه ازلانه بیرون میاید ولی کاملا مشخص نیست هرپنج تخم جوجه شدهاند یانه ایا لازم است سقف لانه رابردارم که جوجه هاازگرما تلف نشوند قفس داخل ساختمان است کولر هم اکثراروشن است یالازم نیست

    • سلام، جوجه ها باید جاشون گرم باشه. باد کولر حتی برای پرنده بالغ خوب نیست و باعث سرماخوردگیش میشه چه برسه به جوجه ها.

  12. سلام من یه جفت مرغ عشق داشتم نرو ماده همو میزدن الان نرو عوض کردم نر ماده رو تغذیه میکنه (وقتی صدای مرغ عشق میزارم) ولی نر نوکش آبی نیس با توجه به رفتارشون جفت هستن؟
    چیکار کنم زود تر جوجه بدن

    • با سلام، رنگ نوک معیار دقیق برای تشخیص جنسیت مرغ عشق نیست باید رفتارشون رو بررسی کنید. در ضمن قبل از جفت انداختن این پرنده ها بهتره که یک مدت تغذیه شون رو تقویت کنید تا نطفه قوی داشته باشند. برای جوجه کشی اصلا عجله نکنید. یک محیط آرام و ساکت فراهم نموده و به خوبی به تغذیه پرنده ها رسیدگی کنید.

  13. سلام من دو جفت مرغ عشق دارم که در قفس جدا کنار هم قرار گرفته و با وجود جفت بودن هیچ کدام به لانه نرفته و تخم نمیکنه چیکار باید بکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    • با سلام، برای تخمگذاری باید محیط نگهداریشون ساکت و آرام باشه. دمای محیط رو هم چک کنید. در ضمن از لانه مخصوص استفاده کنید.

  14. سلام .امروز داخل لانه را دیدم خیلی کثیف بود. جوجه ها سه چهار روزه هستند می خواستم بدونم از چه زمانی باید داخل لانه را تمیز کرد .واینکه بعد از تمیز کردن داخل لانه چیزی بزارم یانه الان هیچی زیر جوجه ها نیست و مستقیم با کف لونه در تماس هستند. با سپاس از شما.

    • با سلام، اگه از لانه های آماده و مخصوص مرغ عشق استفاده میکنید نیازی نیست کف لانه چیزی قرار بدهید. پرنده ماده معمولا خودش در داخل لانه فضله ها رو یه جا جمع میکنه تا به جوجه ها نچسبه ولی محظ احتیاط شما میتونید هر هفته و یا هر 10 روز یکبار لانه رو تمیز کنید. حتی اگه به بال، چشم و یا نوک جوجه ها فضله چسبیده باشه با یک پارچه نرم و خیس خورده (با آب ولرم) آن را تمیز کنید. در حین انجام این کار مواظب جوجه ها باشید.

  15. سلام مرغ عشقم تخم گذاشته ویکی از جوجه هاش در امده مشکل اینه که داخل لانه هیچ چیزی ندارن منم که میخوام براش بزارم ماده خیلی فریاد میزنه می ترسم جوجه اش بخاطر سرما بمیره .چیکار باید بکنم

  16. سلام
    من دو سه ماهی میشه مرغ عشق دارم اما با وجود جفت بودن داخل لانه نمیزنه دلیلش چی می‌تونه باشه از لانه عروس هلندی می‌تونه باشه؟

  17. سلام من دستگاه جوجه کشی ایزی باتور ۶ گرفتم
    جوجه مرغ عشقم هم در اومده از تخم میخواستم ببینم جوجه یک روزه رو چجوری خودم پرچرش بدم
    چی میخوره‌ و چقدر
    شنیدم که تا بیستو چهار ساعت چیزی نباید بهش داد
    بعدش چند ساعت یک بار بهش غذا بدم

    • با سلام، بهتره تا 24 ساعت جوجه داخل دستگاه در همان حالت هچ باشه. چون جوجه ها نیاز به محیط گرم دارند. شما باید برای تغذیه آنها سرلاک مخصوص پرنده های زینتی تهیه کنید. دستور مصرفش رو هم از دامپزشک بخواهید. معمولا در هفته اول هر 2 ساعت یکبار نیاز به تغذیه دارند. شب تا هنگام سحر نیازی به تغذیه ندارند. بعد از آن هر 3 الی 4 ساعت یکبار به تغذیه نیاز پیدا میکنن.

  18. سلام من یه جفت مرغ عشق سبز و زرد دارم که تا به حال چند بار تخم گذاشتن اما هی تخم خودشون رو می خورن قفسشون بزرگه و جاشون هم راحته چکار کنم این کار رو نکند

    • با سلام، به نظر میرسد پرنده های شما دچار کمبود مواد معدنی مثل کلسیم و … شده اند. از کف دریا برای تأمین این نیاز آنها استفاده کنید. متأسفانه اگر دچار این عادت شده باشند ترک آن کمی سخت و زمان بر خواهد بود. مولتی ویتامین مخصوص پرنده های زینتی نیز در رژیم غذایی پرنده هاتون قرار بدهید ولی به صورت دوره ای باید مصرف کنید.

  19. سلام من یه جفت مرغ عشق سفید دارم که لکه های ابی دارن هردوتاشون. الانم تخم گذاشتن میخواستم بدونم رنگ جوجه هاشون هم همون سفید میشه؟ یا ربطی به رنگ خودشون نداره؟!

    • با سلام، به احتمال قوی هم رنگ خودشان خواهد بود ولی این احتمال هم وجود داره که مولدهای شما دچار اصلاح نژاد شده باشند و صفات جوجه ها باهاشون فرق کنه.

  20. سلام.چرا مرغ عشق من تو لونه نمی ره. یکماه اینارو دارم تمام امکاناتشان هم براشون آماده کردم . چه کار کنم که لونه گرم کنن ؟

    • سلام، براشون پوشال و خرده چوب و یا کاغذ بذارین . محل لانه نیز باید دنج و خلوت باشه. پرنده اگر به محیط جدید اطمینان داشته باشد داخل لانه خواهد رفت.

  21. سلام من یه جفت مرغ عشق دارم که نره به ماده از دهنش غذا میده و ماده هم به نر غذا میده و نوکشونم به هم متصل میکنن و همو میبوسن ولی بعضی وقتا ماده نر رو میزنه ایا جفت هستند ؟؟؟
    2 . بعضی وقتا مرݟ عشق نر یه صدای در میاره که ماده میاد نر را میزنه
    رنگ بینی نر آبی هست که توش لکه بنفش وجود داره و رنگ دماغ ماده هم مخلوطی از سفید و قهوه ای کی جفت گیری میکنن ؟؟

    • سلام، به زودی با هم دیگر جفت گیری خواهند نمود هر دوی آنها نشانه های آمادگی را دارند. سعی کنید محل قفسشون آرام و ساکت باشد و چیزی باعث ترس و استرس آنها نشود.

    • سلام، عوض کردن مکرر مکان قفس بیشتر باعث استرس و بی قراری اونا میشه. قفس پرنده باید در یک جای دنج و به دور از استرس و سر و صدا باشه تا پرنده احساس ارامش و اعتماد کنه

  22. سلام .مرغ عشقمو یک ماه خریدم ولی تو لونه نمیرن .ماده سرشو م بر میزاره تو سوراخ لونه ولی تو لونه نمیره …من هم در روز هایی که هوا خوبه اون ها رو میبرم بیرون و روزی بارونی میارم خونه و در تمام جا های خونه اون ها رو میزارم …..ایا امکان داره که ما جای لونه را عوض میکنیم مرغ عشق تو لونه نره؟؟؟؟؟

  23. سلام .واقعا شرمنده چند بار سوال میکنم …ایا میشه جای مرغ عشق رو تغییر داد ؟؟؟؟مثلا در روز هایی که هوا خوبه مرغ عشق و ببریم بیرون ؟؟….چه جای خونه برای مرغ عشق در نظر بگیریم ؟؟؟؟؟

    • سلام، بیرون بردن مرغ عشق ممکنه باعث ایجاد استرس و ترس پرنده ها بشه چون وقتی این پرنده ها تو یه محیط جدید قرار میگیرن کمی ناآرام میشن. جای قفس هم تو خونه بهتره در یک محیط ساکت و آرام و به دور از آشپزخانه باشه چون به خاطر پخت و پز هوای آلوده ایجاد میشه که برای این پرنده ها مناسب نیست. همچنین قفس پرنده باید در ارتفاع باشه تا پرنده به محیط اطرافش دید داشته باشه

  24. سلام .ببخشید که دوباره سوال میکنم .ایا طبیعی هستش مرغ عشق در سه هفته اول خرید تو لونه نره …..من هرروز میبینم که مرغ عشق ماده سرشو میخاره تو سوراخ لونه و داخل لونه نگاه میکنه ….میخواستم بدونم که طبیعی هستش ؟؟؟؟؟

    • با سلام، بستگی به خوراک و آب و هوای محیط پرورش آنها دارد ولی در هر دوره تخم گذاری معمولا 4 الی 6 عدد تخم می گذارند.

  25. سلام .من یه جفت مرغ عشق دارم دو هفته است گرفتم و لونه رو همون جا گذاشتم تو قفس .ولی ماده اصلا تو لونه نمی ره باید چکار کنم …..لطفا جواب بدین

  26. سلام ی جفت مرغ عشق دارم هردو سالم و سرحالن تخماشونم ی هفته پیش باز کردن تازگیا متوجه شدم ماده قسمتی از پرهایه زیر سینش با بالای سرش ریخته مشکلی نداره؟

  27. سلام مرغ عشق ماده فقط نررو می زنه و زخمی میکنه .لونه هم تو قفس دارن ولی ماده اصلا توش نمیره چیکار کنم که جفت گیری کرده وتخم بزارن

    • با سلام، این یکی از نشانه های مهم آمادگی مرغ عشق ماده برای جفت گیری و تخم گذاری می باشد. معمولا چند روز بعد از جفت گیری پرنده شروع به تخم گذاری می نماید.

    • با سلام، نباید در حین جوجه کشی به لانه آنها دست بزنید و یا زیاد سرک بکشید. محیط لانه باید کاملا ساکت و آرام باشد و سایر حیوانات همچون گربه در دید پرنده نباشد. در ضمن این پرنده ها معمولا در اواخر و گاها در اواسط جوجه کشی تخم ها را بیرون می اندازند. به نظر می رسد این پرنده ها وجود و یا عدم وجود جوجه در داخل تخم را درک میکنند و در صورت بی نطفه بودن تخم آن را بیرون می اندازند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!