تاریخچه دستگاه جوجه کشی

تاریخچه دستگاه جوجه کشی

تاریخچه دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی از تخم های نطفه دار در عصر قدیم

جوجه کشی در عصر قدیم برای اولین بار 3000 سال پیش در مصر باستان انجام پذیرفت. در مصر باستان ساختمان هایی را برای جوجه کشی اختصاص می دادند. در قسمت های بالایی بناهایی که در داخل این ساختمان ها به جوجه کشی اختصاص داده بودند حرارت لازم برای جوجه کشی را فراهم می کردند. در این روش جوجه کشی دما و رطوبت به صورت دستی توسط کارگران تنظیم می شد.

ارسطو 400 سال قبل از میلاد یک روش جدید برای جوجه درآوری از تخم های نطفه دار پیشنهاد داد. در این روش تخم های نطفه دار در زیر کودها مدفون می شدند و از تجزیه کودها حرارت لازم برای جوجه کشی فراهم می شد. در آسیا برای اولین بار جوجه کشی در چین انجام پذیرفت و از چین به سایر کشورهای آسیای میانه منتقل شد.

تاریخچه دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی مصنوعی در عصر حاضر

اروپاییان که به فکر جوجه کشی مصنوعی از تخم های نطفه دار بودند برای انتقال فناوری که توسط مصری ها راه اندازی شده بود ، مصری ها را به اروپا دعوت کردند. اما شیوه جوجه کشی به روش مصری ها به دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت اروپا در این منطقه جواب نداد. بوآمور فرانسوی در سال 1750 در یک ابتکار از تبخیر به عنوان یک متد جدید و ساده برای تنظیم دما استفاده کرد.

در قرن هجدهم از روش هایی مانند آب گرم ، ذغال سنگ و بخار برای تامین رطوبت جوجه درآوری استفاده شد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی

در قرن نوزدهم ترموستات به عنوان ابزاری برای تنظیم دما اختراع شد. در این عصر از این ابزار برای کنترل دما و حرارت جوجه کشی استفاده گردید.

در ابتدای قرن بیستم و با پیشرفت دانش و فناوری اولین دستگاه های جوجه کشی در ایالات متحده ساخته شدند. با راندمان بالای این دستگاه های جوجه کشی هزینه های تولید جوجه ها نیز کاهش یافت. با اختراع این دستگاه های جوجه درآوری تولید جوجه های یک روزه به صورت انبوه نیز انجام پذیرفت.

در دهه 1960 با ارتقای فناوری دستگاه های جوجه کشی و بزرگ شدن گله های مولد صنعت طیور به طرز چشمگیری متحول شد.

در دنیای امروز دستگاه های جوجه کشی به طرز قابل ملاحظه ای پیشرفته تر شده اند. دستگاه های جوجه کشی روز دنیا از هوش مصنوعی برای کنترل دما و رطوبت استفاده می کنند و چرخش تخم های نطفه دار را همانند مرغ کرچ به صورت 360 درجه ای انجام می دهند.

در ساخت ماشین های جوجه درآوری پیشرفته از سنسورهای بسیار حساس استفاده می شود. همچنین این دستگاه های جوجه درآوری مجهز به سیستم کنترل از راه دور هستند و آن ها را می توان با اتصال به اینترنت از طریق موبایل و کامپیوتر کنترل کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!