تعمیر دستگاه جوجه کشی و عیب یابی آن

تعمیر دستگاه جوجه کشی و عیب یابی آن

تعمیر دستگاه جوجه کشی و عیب یابی آن

دستگاه جوجه کشی یک وسیله الکترونیکی می‌باشد که در هر زمانی می‌تواند خرابی به بار آورد ، این مورد در تمامی وسایل الکترونیکی صدق می‌نماید. در این مقاله قصد معرفی نحوه تعمیر دستگاه جوجه کشی را داریم که توصیه می‌کنیم با ما همراه باشید …

اینگونه فرض کنید که شما یک دستگاه جوجه کشی خریده‌ اید و پس از مدتی یکی از قطعات این محصول دچار خرابی شده است و متاسفانه به بخش فنی و پشتیبانی شرکتی که دستگاه جوجه کشی را از آن خریده‌اید دسترسی ندارید و از طرفی دیگر هزینه و زمان لازم برای یافتن یک تعمیرکار مطمئن را نیز ندارید. بخش‌های مختلف یک دستگاه جوجه کشی که امکان خرابی در آن‌ها وجود دارد عبارت‌اند از :

  • هیتر
  • رطوبت ساز
  • راک چرخاننده
  • فن تهویه
  • سنسورها

هر یک از مواردی که در بالا ذکر شد در برند های مختلفی تولید می‌شوند و در هر کدام از آن‌ها حتی بهترین برند ها نیز امکان خرابی و عدم کارکرد صحیح وجود دارد که می‌تواند مشکلاتی ایجاد کرده و کاهش بهره وری دستگاه جوجه کشی شود.

مشکلات سیستم دستگاه جوجه کشی

دستگاه‌های جوجه کشی اغلب با برق 5 ولتی و 12 ولتی کار می‌کنند اگر مطمئن هستید که دستگاه به برق شهری متصل است ولی کنترلر کار نمی‌کند پس حتما آداپتور و ترانس دستگاه را چک کنید.
مشکل دیگری که در کنترلر ممکن است غریبان گیر شما شود احتمال گیر کردن سوئیچ‌های دستگاه یا تنظیمات آن به هم بریزد. اگر در کنترلر شاهد مشاهده پراش مداوم و بی مورد ولتاژ هستید پس به احتمال زیاد در مبدل ولتاژ دچار مشکل شدید و با افت ولتاژ همراه هستید.

دستگاه جوجه کشی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام ۲۴ تایی

مشکلات فن‌های سیرکولاسیون

فن‌های استفاده شده در دستگاه جوجه کشی از نوع دائم کار است و مسئولیت گردش هوای داخل دستگاه را بر عهده دارد. ولتاژ مورد نیاز این فن‌ها 12 ولت است که از منبع تغذیه که دارای ولتاژ 220 ولتی است استفاده می‌کند.

اگر در سوختن یا در کارکرد فن دچار شک شدید و متوجه نشدید که مشکل از کجاست بهتر است که فن را از دستگاه جوجه کشی جدا کرده و به ولـتاژ معلوم وصل کنید و ببینید که کار می‌کند یا نه.
اگر در کارکرد سرعت پایینی داشت و یا صدایی از خود تولید کرد بهتر است که آن را با روغن روان سازی کنیم.

اگر فن مورد نظر سوخته باشد برای آسیب نرسیدن به تخم‌ها بهتراست از فن‌های دیگر موجود در بازار استفاده کنید ، تا زمانی که یک فن دائم کار دیگر برای دستگاه جوجه کشی تامین کنید.

مشکلات هیتر در دستگاه جوجه کشی

هیتر در دستگاه جوجه کشی از مهم‌ترین بخش‌های ماشین جوجه کشی است که مسئولیت گرما سازی داخل دستگاه را بر عهده دارد. اگر در هیتر مشکل داشتید می‌توانید کنترل دستگاه که برق هیتر را تامین می‌کند چک کنید. برای آسیب ندیدن دستگاه بهتر است که از لامپ‌هایی به جای المنت های از کار افتاده استفاده کنید.

مشکلات رطوبت ساز در داخل دستگاه

اگر رطوبت ساز دستگاه دچار مشکل شده است بهتر است که یک ظرف کوچک آب در داخل ماشین جوجه کشی قرار دهید تا رطوبت داخل دستگاه را تامین کند و شما زمان کافی را برای تعمیر آن قطعه داشته باشید.

خرابی موتور راک

اگر دچار مشکل و سوختگی در موتور راک شدیم که بسیار احتمال پایینی دارد. می توانیم در هر 4 ساعت به صورت کاملا دستی موتور را بچرخانیم و باید دقت کافی را داشته باشیم تا به تخم‌ها آسیبی وارد نشود. دقت کنیم که برخی از موتورها به راک قفل شدن و باز کردن موتور باعث افتادن راک می‌شود.

kuluçka makinası satış sonrası servis hizmetleri 

kuluçka makinesi kalitesi ve marka asaleti ürünleri ile beraber sunduğu garanti ve satış sonrası servis hizmetleri belirlemektedir ve eğer zaman içinde kuluçka makinesi parçalarında bir sorun veya arıza ortaya çıkarsa bu sorunlar giderilmelidir, altın kuluçka firması tüm ürünleri için koşulsuz şartsız garanti ve satış sonrası servis hizmetleri sunmaktadır.

ve hatta kullanıcılar makineleri için yedek parçaları altın kuluçka web sitesinden sipariş edebilirler, genel olarak kuluçka makinelerinde arıza yapan parçalar motor, sensör, ve kontrol sistemi olmaktadır ve çoğu zaman kullanıcıların kullanım kılavuzuna dikkat etmemeleri bazı erken zamanli sorunlara neden olur.

bu yüzden her zaman kuluçka makinasını kullanmaya başlamadan önce kullanım kılavuzunu dikkatli bir şekilde okumanızı tavsiye ederim.


30 دیدگاه برای “تعمیر دستگاه جوجه کشی و عیب یابی آن”

    • ما همیشه و همه جا پاسخ گو هستیم و اینو در عمل ثابت کردیم ، البته رفتار شما و الفاظی که به کار میبرید نیز در پاسخگویی میتونه موثر باشه
      من ندیدم که شما تو هیچکدوم از سایت های ما پیغامی گذاشته باشید ، اگه مشکلی دارید مشکلتون رو بیان کنید

      ویدیوهای اموزشی دستگاه خودتون رو حتما مشاهده کنید

    • سلام، متأسفانه کسی رو سراغ ندارم. شما باید با بخش خدمات پس از فروش سازنده دستگاهتون تماس بگیرید تا بتونید قطعات یدکی دستگاه رو تهیه کنید.

  1. سلام خسته نباشید میخوام بدونم فیوز هیتر کجا قرار داره چون گرمادهی اصلا ندار احتمال راره از فیوز باشه

  2. با سلام دستگاه من نیاز به سرویس دارد از کرج مزاحم میشوم لطف کنید آدرس یک سرویس کار بدهید ممنون میشوم با سپاس

    • با سلام اقای محمودی عزیز لطفا برای سرویس دستگاهتون با خدمات پس از فروش شرکتی که از آن دستگاه خرید کرده اید تماس بگیرید. برند دستگاهتون چیه؟

    • با سلام، با توجه به ساختار و قطعات دستگاه فکر نمیکنم امکان داشته باشد. اما بهتر است که شما برای تعمیر و عیب یابی و خدمات پس از فروش دستگاه خود به شرکت سازنده آن مراجعه کنید.

  3. باسلام چه جوری می‌شود که متوجه شد که فن تهویه با وجود سالم بودن فن تهویه انجام می‌پذیرد اما چراغ قرمز تهویه روشن نمیشود

    • با سلام، اگر پروانه فن می چرخد و دریچه های تهویه به اندازه کافی باز باشند، حتما هوای داخل دستگاه تهویه میشود. برای بررسی مشکل روشن نشدن چراغ تهویه با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

  4. باسلام من از مازندران مزاحم میشم دستگاه من بلدرچین دماوند هست نیاز به سرویس داره کجا باید یک نفر برای این کار پیدا کنم

    • با سلام دوست عزیز این وب سایت هیچ مسئولیتی در قبال دستگاه های جوجه کشی کاکس (دستگاه های چینی) ندارد. این دستگاه های بسیار کم کیفیت بوده و پشتیبانی نیز ندارند.

    • با سلام . به ادرس ارومیه – بزرگ راه محمد رسول الله – بعد از ورودی خیابان المهدی ابتدای باند پایین جنب ترشکاری اسکندری مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!