پرورش و جوجه کشی از اردک

پرورش و جوجه کشی از اردک

پرورش و جوجه کشی از اردک

اکثر ما خاطره ای از نگهداری و پروش اردک در دوران کودکی داریم. این پرندگان زیبا همانند غاز و قو پرنده آبدوست محسوب می شوند و علاقه خاصی به شنا کردن در آب دارند. اردک در نزدیکی آب ها و دریاها در سراسر کره خاکی به غیر از قطب جنوب زندگی می کند. اگر شما هم به پرورش اردک علاقه دارید یا مایل هستید که برای کسب سود این پرنده را پرورش دهید ، باید در نگهداری این پرنده نهایت دقت را به خرج دهید زیرا به راحتی بیمار شده و از بین می روند.

پرورش اردک

اردک ها پرندگانی همه چیزخوار هستند و قادرند از حشرات و گیاهان تغذیه کنند. جوجه های این پرندگان قادرند تا 48 ساعت پس از خارج شدن از تخم بدون تغذیه زنده بمانند. در پرورش این پرنده می توانید از انواع غلات و گیاهانی مانند کاهو و خیار برای تغذیه آن استفاده کنید. همچنین می توانید از پودرهای پروتئینی مانند پودر ماهی برای تغذیه بهتر این پرنده استفاده کنید. در نگهداری اردک ها باید به دمای مکان نگهداری نیز دقت کنید. دمای مناسب برای مکان پرورش جوجه این پرنده 22 تا 28 درجه سلسیوس و دمای مناسب برای پرورش اردک های بالغ بین 0 تا 30 درجه سلسیوس است.

اردک های نر دارای بال و پرهای رنگارنگ هستند. اما بال و پر اردک های ماده معمولی و سفید رنگ است. مانند سایر پرندگان ، جنسیت اردک ها را می توان با نگاه کردن به دهانه کوالک این پرنده نیز تشخیص داد. برای این کار کافی است ، دهانه محل خارج شدن مدفوع اردک را فشار دهید تا مدفوع از آن خارج شود. اگر با نگاه کردن به درون کوالک اندام جنسی 3 میلیمتری قابل مشاهده باشد ، جنس اردک نر است. اگر اندام جنسی وجود نداشته باشد ، اردک ماده می باشد.

جوجه کشی از اردک

طول مدت جوجه کشی از اردک 28 روز است. دمای مطلوب مرحله ستر و هچر این پرنده به ترتیب 37.5 و 37 درجه سانتی گراد است. و رطوبت بهینه نیز 58 تا 63 درصد است. همانند سایر پرندگان سه روز آخر جوجه کشی از این پرنده مربوط به مرحله هچر است و بنابراین باید از روز 26 ام چرخاندن تخم ها متوقف شود. جوجه کشی از اردک همانند سایر پرندگان به صورت طبیعی و مصنوعی قابل انجام است. جوجه کشی طبیعی از اردک توسط اردک های مادر انجام می پذیرد. اما برای جوجه کشی مصنوعی از اردک نیاز به دستگاه جوجه کشی دارید.

دستگاه جوجه کشی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام ۲۴ تایی

برای جوجه کشی اردک با استفاده از دستگاه های جوجه کشی حرفه ای باید اطلاعات لازم را داشته باشید. این اطلاعات همان طور که اشاره شد ، مربوط به دما و رطوبت و مراحل ستر و هچر است. اما اگر بخواهید از ماشین های جوجه درآوری اتوماتیک استفاده کنید ، نیازی به دانش خاصی در این زمینه ندارید. و کافی است در سیستم انتخاب پرنده اردک را انتخاب کنید. کلیه المان ها به صورت اتوماتیک تنظیم می شوند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!