پرورش مرغ درون قفس

پرورش و نگهداری از مرغ درون قفس

پرورش مرغ درون قفس

پیشنهاد می شود برای جوجه ها از سینی های دان خوری و آبخوری های کوچکی استفاده کنید این روش تعداد تلفات اولیه را کاهش خواهد داد یک سینی ویک آبخوری در هر قفس کافی است . ۲۴ ساعت قبل از ورود جوجه ها سیستم گرمایی سالن را بکار بیاندازید رفتار جوجه ها در سالن به شما خواهد گفت که آیا درجه حرارت صحیح است یا خیر بعد از ۵ هفته درجه حرارت مناسب بین ۲۰-۱۸ می باشد .

از گرم شدن بیش از حد سالن و بالارفتن درجه حرارت بیش از اندازه در دوران رشد و پرورش جلوگیری نمائید زیرا درجه حرارت بالا باعث کاهش مصرف غذا خواهد شد . در جه حرارت بالا نه تنها در دوران پرورش بلکه در دوران تولید نیز بدلیل افت میزان تولید مضر می باشد .

از جریان باد و همچنین تغییرات زیاد و یا سریع درجه حرارت در سالن جلوگیری کنید این دو عامل باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های تنفسی خواهند شد . رطوبت نسبی باید بین ۶۵ تا ۷۵ درصد باشد و در غیر اینصورت جوجه ها آب بدن خود را از دست خواهند داد و این باعث خواهد شد که بیشتر مستعد ابتلا به بیماری های عفونی شده و مصرف آب و دان کم شود و نهایتا باعث تلفات بیشتر جوجه ها خواهد شد . حداکثر تراکم داخل قفس ها عبارتند از :

جدول پرورش مرغ
یک عامل مهم در رابطه با مصرف دان و حفظ یکنواختی این است که بعد از ۳ هفتگی تمام قفس ها از نظر تعداد پرندگان با هم مساوی باشند.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

حذف پرندگان ضعیف

بهتر است از همان روز اول جوجه های ضعیف، مریض و غیر طبیعی حذف و معدوم گردند. نگهداری اینگونه جوجه ها صحیح نمی باشد و خطری برای کل گله محسوب میشود. رشد و عملکرد این پرنده ها همواره پایین تر از حد استاندارد است.

نکته مهم : بدون ملاحظه و ترحم جوجه های ضعیف، مریض و غیر طبیعی را در چند روز نخست حذف و معدوم نمایید و فریب پر بودن چینه دان این پرندگان را نخورید. این پرندگان نسبت به دانی که مصرف می کنند رشد کمی کرده و عملکرد پایینی خواهند داشت و در اکثر اوقات به علت ضعف زودتر از سایرین مریض شده و عامل گسترش بیماری می گردند.

تراکم

تراکم طیور در متر مربع بستگی به شرایط داخلی آشیانه دارد. از قبیل تهویه، درجه حرارت، میزان دانخوری و آبخوری. تراکم پیش از حد بدون توجه به عوامل داخلی موجب عدم یکنواختی و کاهش رشد گله خواهد شد.

باتوجه به آنکه جوجه ها در روزهای اولیه پرورش نیاز به فضای کمتری داشته ، و با گذشت زمان و افزایش وزن نیازشان به فضا بیشتر می شود ، توصیه می شود جهت کاهش مصرف سوخت و مدیریت بهتر و کاهش نیروی کار و استهلاک سالن فضای نگهداری جوجه ها با لوازمی مانند پرده های نایلونی و توری محدود شود جهت اینکار معمولا در روزهای نخست ، فضای سالن را به یک سوم و یا قدری بیشتر محدود کرده و جوجه ها را در این محل آزاد می کنند. و به تدریج فضایشان را بزرگتر می کنند.

البته تجربه نشان داده که استفاده از یک پرده نایلونی به تنهایی کافی نبوده و برخی از مرغداران دو و یا سه پرده بصورت عرضی در سالن نصب می کنند. برخی دیگر که چند سالن در اختیار دارند بجای پرده کشی در روزهای نخست جوجه ها را در یک سالن پخش کرده و به تدریج به سالنهای دیگر منتقل می کنند . زمانی که باید پرنده ها از قسمت محدود شده آشیانه، به کل سطح آشیانه توزیع شوند به چندین عامل از جمله فضایی که در حال حاضر در اختیار پرنده ها است ،

برنامه پیشگیری از بیماری کوکسیدیوز و امکان کنترل شرایط محیطی آشیانه بستگی دارد . تمام این عوامل بطور مستقیم به سرعت رشد پرنده مرتبط است که اگر سرعت رشد زیاد باشد پرنده ها طبعا به فضای بیشتر، و آبخوری زیادتری در روزهای اول نیاز دارند .

تغذیه و خوراک دادن

برنامه تغذیه ایی طیور بومی تحت تاثیر اهداف پرورشی و دوره پرورش میباشد. برای مثال برخی مرغداران که دارای هدف پرورش جوجه و فروش جوجه های یک ماهه را دارند، در ابتدای پرورش جوجه ها را با پیشدان پرورش جوجه های گوشتی تغذیه میکنند تا به وزن مطلوب و بازار پسندی برسند. و مصرف خوراک را بصورت آزاد در سالن قرار میدهند.

اما افرادی که هدفشان پرورش پولت ویا خروس است مصرف خوراک را تا به سن ۴ ماهگی محدود کرده و مطابق جدول راهنما از افزایش وزن بیش از حد جلوگیری کرده و در مورد خروسها پس از سپری شدن سن ۴ ماهگی با جیره پرواری که حدود ۱۷ درصد پروتیین و ۲۹۰۰ کیلوکالری انرژی دارد پروار صورت میگیرد.

دفعات تغدیه در هفته نخست ۵ مرتبه در روز است که از هفته دوم به بعد به ۳ تا ۴ مرتبه در روز کاهش پیدا کرده و این رویه تا آخر عمر تکرار میگردد. با توجه به اینکه از سن ۱۴ هفتگی به بعد دستگاه تولید مثل پولتها شروع به رشد می کند لذا غذا باید بطور آزاد تا به سن ۱۷هفتگی در اختیار طيور قرار گیرد.

کسب کار توسط دستگاه جوجه کشی

در کنار پرورش انواع طیور می توانید با خرید دستگاه جوجه کشی از تخم های نطفه دار حاصل از مرغ در حال پرورش جوجه کشی انجام داده و به سود بسیار زیاد دست پیدا کنید برای مشاوره در مورد خرید هر گونه ماشین جوجه کشی در ظرفیت های مخطلف می توانید با شماره تماس 09144485590 در ارتباط باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!