پرورش اردک گوشتی بدون استفاده از آب

پرورش اردک گوشتی بدون استفاده از آب

پرورش اردک گوشتی بدون استفاده از آب

در این مرحله از رشد بایستی وزن بدن پرنده حداقل ۶۰۰ گرم باشد . جوجه اردک ها را باید از اول به زندگی در آب عادت داد . بدین منظور بایستی جوی آبی در گردشگاه سالنهای پرورش وجود داشته باشد . از سن ۱۰ روزگی به بعد جوجه ها می توانند از این جوی اب استفاده کنند . در استانهایی که امکانات طبیعی ( مثل برکه ، رودخانه ، دریاچه و غیره) کم است ، میتوان برای نگهداری اردک از آب چاه های مزارع، اب قنات و غیره استفاده نمود .

پرورش اردک گوشتی بدون استفاده از آب

علاوه بر نگهداری اردک در آب ، نگهداری آن بدون آب نیز امکانپذیر است . این روش نگهداری که به آن نگهداری خشک نیز گفته می شود بر دو نوع است: پرورش کاملاً خشک و پرورش با استفاده از جوی آب (در گردشگاه). هر یک از این روشهای پرروش را باز هم می توان تقسیم بندی کرد. کف (بستر ) گردشگاه در پرورش کاملاً خشک ممکن است از ماسه . بتون ، تور سیمی و یا زیر پاشی درست شده باشد . در پرورش اردک گوشتی نیازی به وجود آب نیست ، لذا پرورش با روش کاملاً خشک وجود دارد .

اما در پرورش اردک های مادر برای تولید جوجه وجود آب ضروری است زیرا باعث افزایش نطفه داری تخم اردکها می شود ، در این مورد وجود جریان آب مختصری در گردشگاه نیاز حیوان را کاملاً تامین می کند . در استانهایی که برکه ، رودخانه و دریاچه بندرت یافت می شود . ممکن است با استفاده از باغهای میوه به نگهداری اردک پرداخت .

پرورش اردک در قفسی

این روش بیشتر در کشورهای شرق آسیا که پرورش اردک در آن رونق دارد استفاده میشود و در این روش هیچ گونه نیاز به اب برای شنا کردن اردک نیست. به علت عدم تحرک در قفسی ، جیره غذایی اردک بایستی متفاوت با سیستم بستر باشد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی

پرورش اردک گوشتی بدون استفاده از آب

 

استفاده از باغ های میوه برای نگهداری و پرورش اردک

اکثر باغداران معمولا بجز استفاده از میوه درامر باغداری کار دیگری انجام نمی دهند . این امر صرفه اقتصادی ندارد ، در حالی که باغ میوه برای پرورش اردک مکان بسیار مناسبی است . چنانچه برای نگهداری هر اردک ۱۰ متر مربع از مساحت باغ اختصاص داده شود، تراکم در هر هکتار باغ میوه ۱۰۰۰ عدد اردک خواهد بود . نگهداری و پرورش اردک در باغهای میوه دارای فواید زیر می باشد :

  1. تولید گوشت مناسب و نسبتا ارزان قیمت .
  2. تولید تخم اردک نسبتا ارزان قیمت .
  3. تولید مقداری کود برای باغهای میوه .
  4. اردک تا حدود زیادی علفهای هرز باغ را از بین میبرد .
  5. اردک ها حلزونها و حشرات موجود در باغ را میخورند و از این طریق تا حدودی به دفع آفات کمک میکنند .

در پرورش اردک باید توجه داشت که باغ باید محصور و دارای سرپناهی برای اردکها باشد . این پناهگاه ممکن است به صورت یک سالن و یا طویله و انبار باشد . برای هر ۵ عدد اردک ، معمولا یک مترمربع فضای سرپوشیده (لانه) مورد نیاز است و این لانه را می توان از چوب و سایر مصالح ساختمانی ارزان قیمت بنا کرد . کف لانه بایستی خشک باشد . بعلاوه تعدادی آبخوری و دانخوری نیز باید تهیه گردد . در روش نگهداری گسترده از سن ۳ هفتگی به بعد در تغذیه اردک علاوه بر دانه از مواد دور ریختنی مانند ته سفره ، نان خشک ، پوست میوه و غیره هم می توان استفاده نمود .


5 دیدگاه برای “پرورش اردک گوشتی بدون استفاده از آب”

  1. سلام اردک من امروز اولین تخم خودشو گذاشت توصیه هاتون خیلللللللللللی خوبه
    ممنونم 😂😂😂😂😄😄😘😗😘😗🤓🤓

  2. توضیحات در مورد نگهداری اردک بدون استفاده از آب تا خوب بود .لطفآ در مورد هزینه ها از ابتدا تا اتمام کار(حداقل سرمایه چقدره؟)، در مورد بازار فروش( حتمأ ) ، چقدر طول می کشد تا به اولین فروش برسی، البته مطالعه در هر کاری لازم است برای این کار چه مقدار اطلاعات نیاز است و ضمنآ برای گرفتن جواز چه شرایطی باید داشته باشی ، وآیا مدرک لازم است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!