پرورش اردک و نگهداری از آن در خانه

پرورش اردک و نگهداری از آن در خانه

پرورش اردک – بسیاری از مردم در مناطق روستایی تعداد کوچکی از جوجه های گوشتی را که از یک روز، دو روز، یک هفته یا حتی دو هفته شروع می شوند، خریداری می کنند و برای ساخت و توسعه آنها در خانه (روی سطوح و یا اتاق های ) به روش های سنتی (ارزان) اردک هایی که به حدود 60 روز یا بیشتر می رسند (به راحتی و بدون دردسر) در بازار و به مردم در قیمت ها تا دو برابر قیمت خرید و به همین ترتیب درآمد خوب به دست می آورید. البته اگر این افراد خرید اردک بیشتر و پرورش آنها، سود بیشتر و این ایده پروژه ما امروز، که ما خیلی توضیح خواهیم داد.

فروش و سودآوری

شما از دو روش می‌توانید از پرورش اردک درآمد کسب کنید اولی پرورش اردک‌های ۲۰ روزه می باشد ، خریداران این اردک‌ها شالی‌کاران هستند که به‌صورت فله‌ای جوجه اردک‌ها را خریداری می‌کنند و پس‌ از اینکه شالی‌ های برنج جمع شد، این اردک‌ها را در شالیزارها رها می‌کنند و این اردک‌ ها علاوه بر شخم کشی و خوردن آفات زمین مشغول می شوند ، روش دوم کسانی هستند که در منزل خود بدون امکانات خاص با استفاده از ” دستگاه جوجه کشی ” فقط جوجه خارج شده از دستگاه را با قیمت مناسبی با سود خیلی عالی از طریق سایت آگهی مانند دیوار و یا بازار طیور به فروش برسانید.

 

پرورش اردک در خانه

پرورش اردک در خانه

شما می توانید 20، 25 و یا حتی 30 جوجه (miskovi یا bokini یا bagel) را از بازارها یا مزارع در نزدیکی خانه خود خریداری کنید ، پس از خرید می توانید آنها را بخورید و آنها را در خانه خود پرورش داده و بعد از 60 روز یا بیشتر در بازارهای عمومی و خانواده ها و بستگان در قیمت های بسیار بالا بازار بفروشید.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

محل پرورش

شما می توانید از یکی از اتاق های سطح برای پرورش اردک استفاده کنید یا می توانید اتاق زیر خانه را آماده کنید و در نظر بگیرید که تهویه مناسب این اتاق وجود داشته باشد و همچنان فرایند تمیز کردن را به طور مداوم انجام می دهد تا بیماری ها و تولید را گسترش ندهد و همچنین بوهای ناخوشایند را از بین ببرد.

تجهیزات و موارد مورد نیاز

همچنین ممکن است لوازم جانبی پلاستیکی یا سرامیک برای تهیه غذا بخرید. این محصولات در بازارهای عمومی موجود هستند و همچنین در مغازه های فروش پرنده ها و پرورش حیوانات موجود می باشد. شما می توانید آنها را از محل مورد نظر خریداری کنید. زمستان نیز باید در محل روشنایی قرار گیرد تا جوجه های کوچک تحت تاثیر حشرات و جوندگان قرار نگیرند.

 

تغذیه اردک

غذا را می توان در ابتدا کار تهیه نماید .در طول زمان اردک ها می توانند بر روی برنج ( مواد نرم تولید شده هنگامی که برنج سفید می شود ) تغذیه می شود. البته این غذاها در مناطق روستایی ارزان قیمت و به طور گسترده ای در دسترس هستند و در مناطق کم جمعیت و مناطقی که کشاورزی کم است، استفاده می شود.

راهنمایی های مهم برای موفقیت در پرورش جوجه های اردک در خانه

  • هنگام خرید اردک ها از بازارها یا مزارع باید از سالم بودن آنها مطمئن شوید و هیچ اختلال یا بیماری را نداشته باشند.
  • در صورت بروز هر گونه مشکل ناگهانی یا غیر معمول باید با متخصصان مجرب در مورد پرورش اردک مشورت کنید.
  • آخرین داروها و ویتامین ها که به اردک برای مبارزه با بیماری ها و رشد سریع تر آن ها را تهیه نمایید.
  • لازم است که غذا را در دسترس همیشه پرندگان قرار دهید و به طور مداوم سیستم گرمایش ، سیستم تهویه را تمیز کنید.


6 دیدگاه برای “پرورش اردک و نگهداری از آن در خانه”

    • با سلام ، این عمل نیاز به تشخیص دامپزشک دارد. برای اطلاعات بیشتر به کلینیک دامپزشکی شهرتان مراجعه نمایید.

  1. باسلام اگه لطف كنيد وبطور كامل پرامتر هاي لازمه مثل دماي موردنياز اردك وداروهاي لازمه وميزان جيره ونوع ان را نيز مشخص كنيد ممنون ميشم

      • سلام من با پرورش مشکلی ندارم میشه بفرمایید کجا باید بفروشمش اخه توی دیوار یا شیپور 500 قطعه اردک که از من نمیخرن

        • سلام، شما باید خودتان تحقیق و بازاریابی کنید. ابتدا به جهاد کشاورزی مراجعه کنید برخی مراکز خرید تضمینی دارند. وب سایت ها و مراکز خرید و فروش مرتبط با صنعت کشاورزی هم جای خوبی برای بازاریایی محصولاتتون خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!