نیازهای غذایی شترمرغ

نیازهای غذایی شترمرغ

نیازهای غذایی شترمرغ

نگهداری

جهت نگهداری اعمال فیزیولوژیکی بدن و برآوردن نیازهای فعالیت روزانه احتیاج به مواد غذایی وجود دارد، این نیازها را احتیاجات نگهداری می نامند. پرندگان مولد در طول فصل استراحت در مرحله احتیاجات نگهداری بوده و یا حتی در مورد اضافه وزن پرندگان چاق که باید لاغر شوند، این احتياجات در سطح پایین تری قرار دارند.

نیاز به پروتئین، انرژی، ویتامین و املاح معدنی در این دوره بسیار پایین تر از دوره رشد و تولید می باشد. احتیاجات مولدهای جوان که در اواخر دوره بلوغ کامل خود هستند و جایگزین مولدهای پیر خواهند شد کمی بیشتر از دوره نگهداری است.

رشد

پرندگان در حال رشد، نیازهای بسیار دقیقی از نظر توازن و کیفیت جیره دارند.

اصول جامع پرورش و بیماری های شترمرغ

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی

جهت توسعه اسکلتی و بافت های نرم این پرندگان، نیازهای ویتامینی، مس، منیزیم، منگنز، کلسیم، روی و توازن اسید آمینه ها بسیار مهم است، غالبا در برنامه های تغذیه ای شترمرغ ها، جیره جوجه های در حال رشد دارای پروتئینی با کیفیت بالا و سطح متوسط است که جهت رشد تدریجی و حصول سلامتی مطلوب مورد انتظار در نظر گرفته می شود.

سپس جیره آغازین یا جیره رشد که جهت رشد سریع تر در اختیار جوجه ها قرار می گیرد، جایگزین می شود.

حتی در این مرحله نیز توازن اسید آمینه ها، املاح معدنی و ویتامین ها جهت جلوگیری از توسعه نادرست اسکلتی و رشد سریع، حالت بحرانی دارد. نسبت انرژی به پروتئین جیره غذایی و توازن املاح معدنی در این مرحله بسیار حائز اهمیت است زیرا پرنده جهت تأمین نیاز خود به انرژی غذا می خورد.

جدول شماره ۳ حداقل توصیه های لازم برای بوقلمون را که توسط انجمن تحقیقات ملی۳ (NRC) تهیه شده است نشان می دهد.

از آنجایی که چنین جدولی هنوز برای شترمرغ ها تهیه نشده است می توان از این جداول جهت انتخاب و تهیه جیره غذایی شترمرغ ها تا جدی استفاده نمود.

جدول غذایی شترمرغ

به هر حال تفاوتهای آناتومیکی و فیزیولوژیک خاص شترمرغ ها موجب می شود تا در بهره گیری از این مقادیر محتاطانه عمل کنیم.

اغلب جیره های تجاری شترمرغ ها حاوی سطوح ویتامینی و املاح معدنی قابل دسترس بالاتر و انرژی پایین تر از توصیه های موجود برای طیور می باشند.

بایستی تولیدکنندگان در خصوص استفاده از غلات ساده یا مواد غذایی دیگر که دارای انرژی بالا هستند دقت کنند تا در اثر بر هم خوردن نسبت انرژی به پروتئین مواد مغذی دیگر اختلالاتی در رشد پرندگان پیش نیاید.

تکمیل صحیح جیره و رعایت توازن مورد نیاز ضروری خواهد بود.

پژوهش های محدودی در خصوص تعیین نیازهای انرژی، پروتئین و اسید آمینه های شتر مرغ های در حال رشد انجام یافته است.

بر اساس نتایج به دست آمده از یک تحقیق انجام یافته در خصوص نیازهای نگهداری، مصرف انرژی قابل سوخت و ساز واقعی (TME) ، انرژی مؤثر تصحیح شده برای ابقاء ازت، پروتئین و اسید آمینه ها در ۴۴ جوجه شترمرغ ۷ ماهه مشخص شده است که T. M . E مورد نیاز برای نگهداری 0.425 مگاژول در روز بوده است.

این مقدار در خصوص انرژی مؤثر تصحیح شده برای ابقاء ازت ۰/۰۰۹+ ۰/۵۶۸ مشخص شده است.

نیازهای پروتئین قابل هضم نگهداری برای پروتئین تام جیره g/0/75kg EBW/day را محاسبه شده است.

نیازهای نگهداری شتر مرغ ها به لیزین، متیونین، سیستین، ترئونین و والین با مقادیر به دست آمده برای مرغ در متون علمی مقایسه شده است. این مقادیر به طور معمول برای شتر مرغ ها بالاتر می باشد.

به هر حال در مورد لوسین، آرژینین و هیستیدین این مطلب کاملا روشن شده است.

مصرف خالص اسید آمینه ها برای اسید آمینه های قابل هضم بین 0/948 + 0/015 در اسید آمینه های دارای پروسه ساخت و تجزیه مجددا آهسته (آرژینین) و 0/569 + 0/015 در اسید آمینه های دارای پروسه ساخت و تجزیه مجدد سریع (سیستین) بوده و میانگینی در حد 0/747 را نشان داده است.

پیشنهاد نویسنده

برای شروع یک کسب کار بسیار پر سود می توانید با تهیه یک دستگاه جوجه کشی مخصوص شترمرغ یک شغل برای خود دست پا کنید برای مشاوره رایگان نیز می توانید با شماره تماس 09144485590 در ارتباط باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!