نگهداری تخم نطفه دار

نگهداری تخم نطفه دار

نگهداری تخم نطفه دار

» آشنایی با نحوه نگهداری از تخم های نطفه دار قبل از فرایند جوجه کشی

1- همیشه تعداد کمی از تخم های نطفه دار را نگه داری کنید.

2- رطوبت و دما از عوامل بسیار مهمی در نگهداری تخم نطفه دار هستند که در نگه داری تخم های نطفه دار باید به آن ها توجه کرد. تخم ها باید در دمای بین 15 و 18 درجه و در رطوبت 50 تا 60 درصد نگه داری شوند. اگر رطوبت و دما در بازه های مطلوب نباشد، تخم نابارور می شود و احتمالا فکر کنید که مشکل از ماشین جوجه کشی است.

3- بالا و پایین تخم های نطفه دار را با علامت های “X” و “O” نشان کنید و هر دو ساعت یک بار آن ها را بچرخانید. اگر این کار را نکنید زرده تخم مرغ به آرامی به سمت دیواره حرکت می کند و به آن می چسبد. در این صورت علی رغم این که جنین در مراحل جوجه کشی تشکیل می شود ولی در روزهای آخر تلف می شود و از بین می رود. در این صورت فکر می کنید که مشکل از دستگاه است و چرخش تخم را به خوبی انجام نمی دهد.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

4- هیچ موقع برای تمیز کردن تخم نطفه دار از آب، مواد شوینده و گازهای شیمیایی مانند فرمالین استفاده نکنید. اگر آلودگی بر روی پوسته وجود داشته باشد صرفا آن را با مسواک به آرامی تمیز کنید.

5- هیچ موقع تخم هایی که بیش از اندازه کوچک هستند و یا بیش از اندازه بزرگ هستند را داخل دستگاه جوجه کشی قرار ندهید زیرا نابارور هستند. همچنین تخم هایی که شکل های نرمالی ندارند و بیش از اندازه مخروطی شکل و یا گرد هستند را داخل دستگاه قرار ندهید زیرا احتمالا نابارور بوده و به جوجه تبدیل نخواهند شد.

6- قبل از قرار دادن تخم های نطفه دار در ماشین حتما آن ها را بین 5 تا 12 ساعت در محیط نزدیک به دستگاه قرار دهید زیرا تخم ها را در دمای بین 15 تا 18 درجه انبار کرده اید و قبل از قرار دادن در دستگاه باید چند ساعت در دمای اتاق که بین 20 تا 24 درجه قرار داشته باشند تا هنگام قرار دادن آنها در دستگاه دچار شوک نشوند.

7- دو رور قبل از این که تخم ها را در داخل دستگاه قرار دهید، دستگاه را روشن کرده و مکانیزم عمل آن را چک کنید و احیانا اگر با آن کار نکرده اید، نحوه کار با آن را یاد بگیرید. سپس دستگاه را 5 تا 12 ساعت قبل از قرار دادن تخم ها در آن خاموش کرده و پس از قرار دادن تخم ها، دوباره دستگاه را روشن کنید. این کار باعث می شود که به تخم ها شوک دما یا رطوبتی وارد نشود.

8- تخم ها را به آرامی حمل کنید زیرا هر گونه وارد شدن شوک به تخم ها باعث ناباروری آن ها می شود.

9- تخم ها را باید در روزهای سوم، هفتم و چهاردهم نوربینی و نطفه سنجی کرده و تخم های بدون نطفه را از دستگاه خارج کنید.


279 دیدگاه برای “نگهداری تخم نطفه دار”

  1. سلام وقت بخیر
    یه سوال داشتم
    اگه تخم مرغ ها به مدت چند روز تو یخچال باشند،داخل یخچال سرد باشه ، بعد بخوای بزاری داخل دستگاه جوجه کشی احتمال داره جوجه ها نطفه بزنن در بیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام من ۱۵ تا تخم گذاشتم زیر پای مرغم البته ۳تاش زودتر گذاشتم . حالا که این ۳ تا جوجه شدند مرغ دیگه روی تخم ها نمی خوابه . به نظرتون چکار کنم . راهی داره که تخم ها خراب نشن و جوجه بشن

  3. سلام تقریبا دمای دستگاه من روی 37.7بود و روز دوم جوجه کشی ولی نمیدونم چرا تخما سرد بودن آیا نطفه ها از بین رفتن با سپاس

    • سلام
      دستگاهت رو باید چک کنی ، ممکنه قبل از اینکه دستگاه رو چک کنی برق ها رفته باشه ! در این صورت مشخصا سرد میشن
      از بین رفتن قابل تشخیص نیست ، زمان نطفه سنجی میشه نظر داد

  4. سلام من تخم مرغ های ک هجده روز بود زیر مرغم گذاشته بودم دیشب ب دلیل بارندگی خیس شده اند ب نظرتون جوجه ها تلف شدن تا حالا مرغم خیس شده لطفن کمک کنین

    • سلام، احتمال سالم موندنشون کمه ولی خب چاره ای نیست باید جوجه کشی رو ادامه بدید تا روز اخر البته اگه مرغ از حالت کرچی بیرون نیومده باشه.

  5. سلام روز بخیر جوجه عروس های من بعد از ب دنیا اومدن تلف شدن یکی چهار روزه و یکی دوروزه اما جوجه اولی زنده

  6. سلام روز بخیر جوجه عروس های من بعد از ب دنیا اومدن تلف شدن یکی چهار روزه و یکی دوروزه اما جوجه اولی زنده

  7. سلام تا چند روز میشه تخم مرغ تو خونه نگه داشت بعد داخل دستگاه بزارم من دستگاه تازه دو روز روشن کردم

    • سلام، کمتر از یک هفته. در ضمن باید دمای محیط نگهداری 18 درجه و رطوبتش 60 درصد باشه و روزی 5-6 بار تخم ها رو بچرخونید تا نطفه اش تبدیل به جوجه بشه. بعد یک هفته درصد تبدیل به جوجه خیلی پایین میاد.

  8. باسلام وقت بخیر آقا بعضی ها میگن هر ۸ساعت تخم هارو بچرخونید بعضی ها هم میگن هر ۲ساعت بچرخونید کدوم درسته ؟؟

  9. سلام خوبین من تخم بلدرچین نطفه دار در یک ظرف گذاشتم ایا زیرشون باید چیزی بریزم مثلا نمک؟؟؟؟؟

  10. سلام .تخم نطفه دار.اگرمدت ۲ساعت تویخچال گذاشته شودبعدمیشه داخل دستگاه جوجه کشی گذاشتش یانه

  11. سلام . من تخم طوطی خریداری کردم از راه دور . تقریبا ۱۴ ساعت تو راه هست تخمها ولی خوب بسته بندی شده. مشکلی پیش نمیاد واسه تخمها. تو دستگاه بزارم جواب میده؟

    • سلام، خرید تخم نطفه دار آن هم تخم پرنده زینتی از فاصله دور اصلا توصیه نمیشه چون هم شرایط محیطی نامناسب و هم تکان باعث خراب شدن تخم میشه. به طور قطع نمیشه چیزی گفت ولی بی تأثیر نخواهد بود. چاره ای جز جوجه کشی ندارید.

  12. سلام من خودم یه دستگاه جوجه کشی درست کردم نور لامپش یکم ضعیف چند روز طول میکشه تا تخم مرغا نطفه دار بشن

  13. با عرض سلام خدمت برادر عزیزم .
    اگر دمای دستگاه جوجه کشی تا ۳۸.۷ بالابره احتمال داره تخم مرغ خراب شود؟
    مثلا برای ۱۰ ثانیه و باز هم دما به ۳۷.۷ باز گردد مثلا تا سی ثانیه بعد

    • سلام، دستگاهتون نوسان دما زیاد داره اگه فقط برای ده ثانبه اینقد بالا میره میشه ازش چشم پوشی کرد ولی اگه مدت زمانش زیاد باشه جنین داخل تخم تلف میشه.

  14. سلام من امروز چند تا تخمرغ خرید کردم برای گذاشتن در دستگاه جوجه کشی

    بعد الان رو تخمرغ ها آلودگی هست مثل مدفوع مرغ بعد من چطوری این آلودگی رو از بین ببرم

    با تشکر

    • سلام، با مسواک به نرمی این آلودگی ها رو تمیز کنید. همچنین میتونید یکم جرمی ساید به پارچه تمیز بزنید و بعد از برداشتن آلودگی ان محل را ضدعفونی کنید.

  15. با سلام و عرض ادب ما الان یه دستگاه جوجه کشی ساختیم برای بلدرچین وحالا دماش 38 درجه و رطوبت انداز خود را دارد الان 38 درجه تخم ها را خراب نمی کند؟
    ببخشید تخم ها تا چند روز نطفه دار هستند؟

    حالا چطور تخم ها رو نطفه سنجی کنیم ؟
    خیلی ممنون با تشکر لطفا سریع جواب دهید🙌🙌🙌🙌🙏🙏🙏

    • سلام، دمای 38 درجه اگر برای مدت طولانی باشه باعث خفگی جنین خواهد شد.
      تخم های نطفه دار هم بهتره کمتر از یک هفته سن داشته باشند ضمن اینکه بایستی در شرایط دما و رطوبت خاصی نگهداری شوند.
      در مورد نطفه سنجی هم باید تحقیق کنید فیلم آموزشی زیاد داره.

    • سلام، برای نگهداری تخم نطفه دار باید دمای 18 درجه و رطوبت 60 درصد باشه. هر 3 الی 4 ساعت یکبار هم تخم ها را بچرخانید. بهتره بیش از 5 روز نگهداری نشوند. هر چه زودتر جوجه کشی رو شروع کنید.

  16. سلام تخمی که در دستگاه باشه بعد یک هفته دستگاه درشون بیای و به مدت ۵ الی ۶ ساعت در فضای آزاد فضای خانه باشه آیا از بین میرن

  17. سلام
    خسته نباشید.
    نزدیک دو هفته پیش یک یا کریم جای پنجره خونمون تخم گذاشت و به خاطر اینکه ما براشون غذا می گذاشتیم ترسید و دیگه برنگشت. ما تخمارو تو خونمون آوردیم چون هوا سرد بود. یک ماسک سالم رو بصورت گرد در آوردیم و توشو دستمال ریز کردیم. بعد روی دستمال ها تخم هارو قرار دادیم.
    بعد هر روز ظهر جای پنجره میگذاریم تا هوا و آفتاب بخورن.
    میخواستم بدونم این لونه ای که براشون ساختم مناسبه و اینکه از کجا بفهمم که تخم نطفه داره یا نه.
    من هر چی تو سایتا گشتم هیچ مطلبی در مورد شرایط نگهداری تخم ها بدون مادر نبود.
    لطفا اگه کسی در این مورد ماهر است بیزحمت من رو راهنمایی کنه.
    باتشکررررر

    • سلام
      تخم ها اگه یه مدت خیلی کوتاهی دماشون بیاد پایین از بین میرن
      اونا الان به نظر من از بین رفتن چون دمای تخم جوجه کشی باید 37 درجه باشه و هوا اینا نخوره !
      رطوبت بالایی هم لازم داره
      بدون پرنده مادر تخم باید داخل دستگاه جوجه کشی بمونه وگرنه جوجه نمیشه

  18. سلام اگه به تخم های نطفه دار یکم آب بخوره و زود خشک شه خراب نمیشه؟من تو قفس مرغ کرچم آب گذاشته بودم زده آب ریخته رو زمین یکمی هم به تخم مرغ ها خورده چیزی نمیشه؟

  19. باسلام
    من یجفت غاز دارم روزی یدونه تخم میزاره ماده،اما هرروز میره توی قفس مرغ هام وروی تخم مرغ هام میخوابه،آیا کرچ شده؟
    چطوری بفهمم که غاز یامرغم الان آماده است برای جوجه کشی؟

  20. با سلام میخواستم ببینم چند روز میشه تخم کاسکو قبل از رسیدن دستگاه نگه داشت تخمها از شهرستان اومده داخل خاک اره در بیارم یا باشه

    • سلام، بهتره که تخم ها زیر 5 روز و حداکثر یک هفته ای باشند. خرید تخم نطفه دار پرنده زینتی از فاصله دور به دلیل تکان ها و دما و رطوبت نامناسب توصیه نمیشه . شما سریعا باید جوجه کشی رو شروع کنید.

  21. سلام وقت بخیر
    من قو غاز نگه میدارم دو ماهه تخم گذاشته حدود سی تا اینا تخم هارو زیرش نمیزارم تو خونه نگه داشتم مدت زمانش تاثیر داره رو نطفه جوجه ها؟ تخم های اولی که دوماهه هست جوجه میشن؟

    • سلام، خیر به جوجه تبدیل نمیشن. تخم نطفه دار غاز باید در دمای 18 درجه و رطوبت 60 درصد نگهداری بشه حداکثر هم 5 الی 7 روز فرصت دارید از اون تخم ها استفاده کنید وگرنه نطفه شون به جوجه تبدیل نمیشه. در ضمن روزانه 4 الی 5 مرتبه تخم ها رو می بایست بچرخونید تا نطفه به پوسته نچسبه. مطمئنا شما اینکار رو هم انجام ندادین.

  22. سلام من ی دستگاه 168 تای دارم بعد نطفه سنجی بیشتر تخمها خراب میشن تخم اردک و غاز ک ابپاشی هم هرروز ساعت مسخص انجام میدم علتشو میگید لطفا

    • سلام، دلایل متعددی داره. دما و رطوبت دستگاه، دو رطوبت محیط جوجه کشی، کیفی تخم های نطفه دار مورد استفاده و … خودتون باید تمامی موارد رو بررسی کنید.

  23. سلام من تخم هام یکی دونقطشون آب ریخت میخوام ببینم جوجه میشن؟ واینکه تخم های غیر نطفه دار را از نطفه دار جدا نکردم میخوام ببینم اشکال نداره؟

    • سلام، مشکلی نیست فقط تخم های غیر نطفه رو حتما جدا کنید چون در زمان جوجه کشی این نوع تخم ها فاسد میشن و گاز سمی ازشون آزاد میشه که برای تخم های نطفه دار خطرناکه یا اینکه در وسط جوجه کشی میترکن و کلا بقیه تخم ها رو هم آلوده میکنن. دما و رطوبت جوجه کشی بالاست و اگه تخم بدون نطفه باشه به تدریج فاسد میشه.

  24. سلام.خسته نباشید.دمای داخل دستگاه جوجه کشی بعلت قطعی برق بمدت ۳ساعت رسیده به ۱۲درجه.سوالم اینه که نطفه ها از بین رفتند؟امروز پنج روز بود که تخم مرغ ها را داخل دستگاه گذاشته بودم.

    • سلام، دمای 12 درجه برای نطفه ها کشنده است بعید میدونم سالم مانده باشند، روز هفتم و دهم نطفه سنجی کنید و تخم های خراب شده را بیرون بندازید.

  25. سلام برای نگهداری از تخم برای گذاشتن زیر پای مرغ میشه کجا بزارم تا خراب نشن چون ۷ روز دیگه مرغ میرسه دستم تا بزارم زیر پاش. تو ارد خوبه؟یا تو ۷ روز خراب میشن که باید تخم جدید بزارم؟

  26. سلام.ببخشید تخم نتفه دار را تا چند روز نگهداری کرد قبل از اینکه در دستگاه بزاریم نگهداری کرد که خراب نشود تخم ها چون دستگاهمون طول میکشه تا اماده بشود

    • سلام، مقاله رو مطالعه کنید. تخم نطفه دار باید کمتر از یک هفته سن داشته باشه و بهترین حالت این که بیش از 4 روز انبار نشه.

  27. سلام

    یه سوال دیگه نوسان دمایی ۳۷/۲تا۳۸/۱و رطوبت ۵۰ تا۶۰ در زمان ستر خطر افرین است ؟؟ و برای جلوگیری از این نوسان چه راهی را پیشنهاد میکنید

    • با سلام، دمای 38.1 درجه برای دوران ستر یکم زیاده باید تا 37.7 درجه کاهش بدهید. به طور معمول دما تا 0.3 درجه و رطوبت تا 5 درصد نوسان قابل چشم پوشیه، برای جلوگیری از نوسانات بهتره که دمای محیط دستگاه رو بر روی 25 درجه حفظ کنید، مابقی بستگی به سیستم دستگاه جوجه کشی مورد استفاده شما داره.

  28. سلام ببخشین مزاحم میشم من تخم مرغ ها رو توی نمک داخل ظرف در بسته گذاشته بودم باز کردم دیدم پوسته تخم مرغ ها یکمی خیس شده بود ایا نطفه خراب میشه

    • سلام، روش شما اصلا برای نگهداری تخم نطفه دار خوب نیست. مقاله رو مطالعه کنید. احتمالا خراب شده اند.

  29. سلام وقتتون بخیر،،،واسه اینکه تعداد تخمهای نطفه دار بیشتر بشه تا داخل دستگاه قرار بدیم،، شاید تا ۱۵ روز هم زمان ببره، این مدت زمان نطفه رو خراب میکنه؟

    • سلام، 15 روز مدت زمان بسیار طولانی برای نگهداری تخم نطفه دار است و این نوع تخم های نطفه دار حتی در بهترین شرایط هم تبدیل به جوجه نمیشن. حداکثر یک هفته میشه تخم نطفه دار رو نگه داشت. شما میتونید از دستگاه جوجه کشی که ستر و هچر همزمان داره استفاده کنید و به تدریج به داخل دستگاه تخم نطفه دار اضافه نمایید. برای مشاوره و خرید این نوع دستگاه ها با شماره 09126390982 تماس حاصل فرمایید.

  30. سلام.
    اگه تخم مرغ برای ۳ ساعت در دمای ۹درجه باشه نطفه از بین رفته یا میتونم داخل دستگاه بزارم؟ممنون از زحماتتون

    • با سلام، دوست عزیز این دما برای نطفه اصلا مناسب نیست و باعث مرگش میشه. اگه ظرفیت خالی دارید داخل دستگاه جوجه کشی امتحان کنید و پس از روز هفتم با نطفه سنجی وضعیت نطفه را بررسی نمایید.

  31. سلام من فکر میکزدم باید سه بار چرخش داد در روز یعنی هر هشت ساعت یه بار اگه فقط دفعه اور این کارو کرده باشم مشکلی پیش میاد؟

    • با سلام، 3 بار در روز خیلی کمه باید حداقل 5 یا 6 بار باشه. خیر برای دفعه اول مشکلی پیش نخواهد آمد.

  32. سلام
    خواهشن جواب بدین ممنون
    یخچال ما دما 15درجه و رطوبت ۶۰درصد است اگه تخم های نطفه دار را توش نگهداری کنم بازم نطفه اش از بین میره؟

  33. سلام ببخشید تخم مرغ های نطفه دار را در دمای 15درجه توی ظرف پلاستیکی نگهداری کنیم بهتر است یا کارتن سر بسته باشه یا سر باز ؟ لطفا جواب دهید

    • سلام، رطوبت هم مهمه و باید بین 50 الی 60 درصد باشه. همچنین تخم ها باید هر 3 ساعت بچرخند. پس بهتره که سر باز باشن.

  34. سلام دمای یخچال ما 15درجه و رطوبت ۶۰ درصد است میتوانم تخم نطفه دار را داخل یخچال بزارم یا کلا با یخچال مشکل داره

    • با سلام، دمای 18 درجه برای تخم مرغ نطفه دار مطلوب می باشد. در ضمن باید هر رور 6 مرتبه تخم های نطفه دار را بچرخانید. همچنین بهتره که محیط نگهداری تخم نطفه دار تهویه داشته باشه.

      • سلام مرغ خروس هلندی دارم وحدودآ ۲۰ تخم گذاشته اما ۲ روزه که گم شدن واینجا کسی دستگاه جوجه کشی ندارد میخام تخم ها رو ۲۰ روز دیگه بدون مرغ نگهدارم از تو ن خاهش میکنم راهنماییم کنید تا مرغام از شهرسنتان بیارن طول میکشه ممنونم

        • با سلام، آقا رشید عزیز در بهترین حالت با دمای 16 الی 18 درجه و رطوبت 60 درصد حداکثر به مدت 7 روز و نهایتا 10 روز باید تخم نطفه دار انبار بشه. شما هر کاری بکنید و حتی بهترین شرایط رو هم فراهم نمایید باز هم 20 روز خیلی زیاده و مطمئنا این نوع تخم نطفه دار به جوجه تبدیل نخواهد شد.

  35. سلام من توی بالکنم کبوتر اومده تخم کرده رفته سرده هوا تخمشو اوردم تو دستگاه و.. ندارم چه شرایطی لازمه رعایت کنم تا باز بشه؟؟

    • با سلام، برای تبدیل تخم نطفه دار به جوجه باید یک محفظه گرم با دمای 37.5 درجه و رطوبت 50 درصد فراهم کنید و تهویه هم داشته باشه و تخم ها را روزانه 5 یا 6 مرتبه به نرمی بچرخانید. در روزهای اخر جوجه کشی نیز دمای 37.2 و رطوبت بالا برای جوجه کشی مناسبه. مقاله ساخت دستگاه جوجه کشی رو مطالعه کنید.

    • با سلام، چه دمایی مثلا؟
      اگه زیر 10 درجه است نطفه ها تلف شده اند. اگه تعدادشون کمه یک هفته جوجه کشی کنید و بعد از نطفه سنجی نتیجه رو بررسی کنید.

  36. سلام
    چمد روز غازمون تخم گذاشته تو لونش منم بهشون دست نزدم بنظرتون باید بزارم همونجا بیرون باشن یا بیارمشون تو خونه …اخه اون تو حیاط خونه بدون سقف تخم گذاشته…لطف راهنمای کنید

    • با سلام، شرایط نگهداری از تخم نطفه دار در این مقاله ذکر شده و باید چند ساعت پس از تخمگذاری، تخم نطفه دار رو جمع آوری و از آن مراقبت کنید.

    • با سلام، نسبت مرغ و خروس گله شما برای تولید تخم نطفه دار خوبه. ولی راندمان جوجه کشی به موارد زیادی بستگی داره. بیماری، کیفیت دستگاه جوجه کشی، دما و رطوبت محیط، نحوه نگه داری از تخم های نطفه دار قبل از جوجه کشی و …. اگه تمامی موارد گفته شده را رعایت میکند باید بدانید که خروس گله شما ضعیفه و باید با یک خروس دیگه عوضش کنید.

    • با سلام، تخم نطفه دار نباید داخل یخچال نگه داری بشه. لطفا مقاله رو کامل بخونید تا با نحوه نگهداری تخم نطفه دار آشنا شوید.

    • با سلام، شستن تخم مرغ باعث میشه که اولا آلودگی از طریق منافذ به داخل آن نفوذ کنه و همچنین منافذ بسته بشه. معمولا این نوع تخم های نطفه دار کمتر به جوجه تبدیل میشوند. تمیز کردن تخم نطفه دار روش های دیگری داره مثل سنباده کشیدن و …

    • با سلام، خیر، تخم باید نطفه دار باشه و کمتر از 6 روز سن داشته باشه و در دمای 18 درجه سانتی گراد و رطوبت 45 درصد نگهداری شده باشه و هر 3 ساعت هم چرخیده باشه.

    • سلام، تخم نطفه دار طوطی ها نیز باید در دمای نزدیک به 16 درجه نگهداری بشه. چرخش تخم ها نیز هر 2 الی 3 ساعت یکبار الزامی است. چون این نوع تخم های نطفه دار حساس تر هستند بهتره در کمتر از 5 روز ازشون جوجه کشی بشه.

    • با سلام، به احتمال بسیار قوی خیر و نطفه درون آن از بین رفته. دمای پایین تر از 14 درجه برای نطفه ها کشنده می باشد.

    • سلام، تخم های نطفه دار حداکثر یک هفته قابل نگهداری بوده و بعد از آن به شدت نطفه درون تخم ضعیف میشود. دمای یخچال معمولا پایین تر از 15 درجه است. تخم نطفه دار باید در دمای 16 الی 18 درجه نگهداری شود.

  37. اگر تخم بلدرچین رو از فروشگاه خریداری کنیم وزیر کبوتر بگذاریم به جوجه تبدیل میشه یا نه

    • سلام، برای جوجه کشی باید تخم ها نطفه دار و تازه باشند و تحت شرایط دما و رطوبت خاصی نگه داری شوند. تخم بلدرچین موجود در فروشگاه ها مناسب جوجه کشی نیست.
      اگر قصد دارید تخم پرنده ای دیگر در زیر کبوتر بگذارید باید امتحان کنید نمیتوان نظر قطعی داد.

  38. سلام.من ۲۰ تا جفت عروس هلندی دارم موقه تخم گذاری تخم هارو جدا نمیکردم بین جوحه ها فاصله می افتاد.امسال میخوام جدا کنم شما چ روشی پیشنهاد میکنید ک نه تخم ها باهم قاطی بشه ونه صدمه ای ببینه.تو بازار ظروف خاص شماره داری وجود داره مخصوص این کار؟

  39. سلام من تخم نطفه دار بلدرچین خریدم که بذارم تو دستگاه جوجه کشی چون دستگاه من کیت داره تا۳۷و نیم میرهدلامپ خاموش میشه ووقتی که دما ۳۶ونیم میشه لامپ روشن میشه
    ایاوقتی که دما ۳۶ونیم میشه به تخم اسیب می زنه

    • سلام، این دما کمی پایین می باشد و ممکن است باعث تضعیف نطفه ها شود. معمولا ترموستات های دیجیتال این قابلیت رو دارند که می توان اختلاف دما را بر روی 0.5 درجه تنظیم کرد.

  40. من میخام زیر خود مرغ بزارم تخم هارو ولی امکانات ندارم بخاطر همین گفتم داخل نمک بزاریم خراب میشه آیا؟؟

    • سلام، خیر نباید تخم نطفه دار داخل نمک قرار بگیره. نطفه بعد از یک هفته به شدت ضعیف میشه و تخم نطفه دار برای مدت زمان طولانی قابل نگه داری نیست

    • سلام، تخم نطفه دار بهتره که 24 الی 48 ساعت بعد از تولید برای جوجه کشی مورد استفاده قرار بگیره. از آنجایی که در زمان تولید تخم دمای آن گرم می باشد، باید به صورت تدریجی دمای محل نگه داری به 17 درجه برسه تا نطفه شوک نبینه. حداکثر زمان نگه داری تخم نطفه دار نیز 6 روز می باشد. قبل قرار دادن داخل دستگاه نیز ابتدا یکی دو ساعت در دمای اتاق نگه دارید و هرگز یک دفعه تخم نطفه دار را در دمای 37 درجه قرار ندهید.

  41. سلام بنده دو جفت اردک دارم حدود 2 هفته هست که خرید مشون تا الان 4 تا تخم کردن ماده هم نمیشینه روی تخم هاش باید چکار کنم ؟

  42. سلام وقتتون بخیر ممنون از پاسخ گویتون من یه تخم مرغ زیر یه جفت کبوتر گذاشتم ۶ روز دیگه تخم باید در بیاد که امروز صبح که رفتم سراغ تخم دیدم کبوترم روش نخوابیده و یکم سرد شده سریع گذاشتمش زیر یه جفت دیگه از کبوترام الان روش خوابیدن احتمال اینکه در نیاد هست؟؟؟

    • با سلام، بله مخصوصا تو زمان هچ اصلا نباید هوای سرد یا بیش از حد گرم به تخم ها برسه. تا اخر ادامه بدهید انشاالله که به جوجه تبدیل میشن.

    • با سلام، به طور کلی تخم نطفه دار در دمای کمتر از 15 درجه اسیب می بیند. شدت این آسیب به مدت زمان و میزان سردی دما بستگی دارد و دقیقا نمی توان نظری داد.

  43. سلام من 9 روزه تخم های نطفه دارم داخل دستگاه هستن و همشون رگه های خونی دارن
    به مدت 6 ساعت رطوبت اول از 63 اومد رو 60بعد هم اومد تا 48 برای جوجه های داخل تخم مشکلی پیش اومده آیا؟بعد 6 ساعت سریع رطوبت رو آوردم 60 دمای دستگاهم 37.7 و 37.8

    • با سلام، احتمال آسیب دیدن جوجه ها وجود دارد و طبیعتا بی تأثیر نخواهد بود. پیشنهاد میکنم حتما به دقت تااخر دوره جوجه کشی رو ادامه دهید. موفق باشید. منتظر نتیجه جوجه کشی شما هستیم.

  44. سلام
    من دستگاه جوجه کشی خانگی دارم حدود 5ساعت برق دستگاه قطع شد و تخمهای 12 روزه دماشون تا 27 درجه رسید که سریعا دماشونو به 37.5 رسوندم ایا جنین ها سالم موندن ؟

    • با سلام، نوسانات دمایی بر روی سلامت نطفه ها بی تأثیر نیست. اما شما به روند جوجه کشی ادامه بدهید و سعی کنید دستگاه را به درستی تنظیم نمایید. موفق باشید.

    • با سلام، باید محل نگه داری تخم ها را با وسایل سرمایشی خنک نگه دارید. دمای 16 الی 18 درجه برای تخم نطفه دار مناسب است. دقت کنید رطوبت محیط نیز بیشتر و یا کمتر از 40 الی 45 درصد نشود.

  45. با سلام و خسته نباشید. عذر می خوام یه سوال داشتم. من الان از چند نفر پرسیدم یکیشون میگفت تخم کاسکو ۴۰۰ تومن یکی دیگه میگفت ۵۰۰ یکی دیگه ۱۵۰. می خواستم ببینم قیمت واقعی تخم کاسکو چنده؟ ممنون.

  46. سلام ببخشید من آلودگی تخم های قوغاز رو با دستمال مرطوب تمیز کردم خواستم بدونم که اشکالی برای تخم ها نداره و یا تخم ها نابارور نمیشن؟!

  47. سلام. تخم مرغی ک از ده روزپیش است را میتوان در دستگاه گذاشت. ودر کل تخم مرغ تا چ زمانی سالم میماند ک بتوان در دستگاه گذاشت

  48. سلام و خسته نباشید. خواهش می گنم جواب بدید. ایا من می تونم تخم کاسکو و ماکائو هیاسینث رو با هم داخل دستگاه جوجه کشی بزارم؟ و اینکه می تونم نطفه داخل دستگاه رو در همان روز اول با چراغ قوه ببینم؟ خیلی ممنون.

    • با سلام، خیر بهتر است به صورت جداگانه جوجه کشی نمایید. در ضمن برای جوجه کشی از این پرنده باید از دستگاه حرفه ای استفاده کنید. در روزهای اول نمی توان آنچنان به نطفه پی برد. اما روز هفتم جوجه کشی نطفه به خوبی رشد نموده و قابل تشخیص است.

      • بسیار سپاس گزارم از اینکه جواب دادید. عذر می خوام یک سوال دیگه داشتم. تخم نطفه دار مطمئن کاسکو و ماکائو از کجا می توانم تهیه کنم؟ بعد ببخشید دستگاه من ایزی باتور ۶ هست ایا مناسبه؟ خیلی ممنون

        • درورد بر شما، متأسفانه مرکز فروش مطمئنی برای خرید تخم نطفه دار کاسکو و ماکائو سراغ نداریم. باید به پرنده فروشی های معتبر مراجعه نماید. از دستگاه ایزی باتور 6 نیز می توانید برای پرنده های زینتی و طوطی سانان استفاده کنید.

  49. سلام ببخشید من اینجا سوال میکنم چون قیمت پایین جواب نگرفتم
    روز دوم فن دستگاه خراب شد و تا اومدم درست کنم دوازده ساعت طول کشید ولی تخم مرغها در دمای 25 درجه نگه داشتم ایا امیدی هست به جوجه تبدیل بشن ممنون از شما

  50. سلام .خسته نباشید …تخم مرغ های ک من گرفتم چند ساعتی توی یخچال بود ایا باز میتوان گذاشت داخل دستگاه جوجه کشی ینی میشه مشکلی نیست؟

    • در این شرایط امکان تبدیل تخم به جوجه وجود ندارد و به احتمال زیاد نطفه اون تخم الان مرده است. چون تخم نطفه دار قبل از جوجه کشی باید در دمای 15 الی 18 درجه نگه داری شود. باید از دستگاه جوجه کشی و یا مرغ کرچ شده استفاده کنید.

      • سلام تخم مرغ شسته شد دریخچال رو میشه زیر مرغی که تازه کرپ شوده که یک تخم زیره پاش بخوابونم درجه یخچال سر 3 بوده مینی یخچاله تخم رو بخوابونم جوجه میشه احمدپور هستم

        • با سلام، دمای قابل قبول برای نگه داری تخم نطفه دار 15 الی 18 درجه سانتی گراد می باشد. در دمای 3 درجه نطفه درون تخم اسیب می بیند و متأسفانه به جوجه تبدیل نمی شود.

    • با سلام، در طول جوجه کشی بستگی به درجه حرارت دما دارد. در دمای اتاق تا یک ساعت دوام می آورند. در دماهای گرمتر و یا سردتر خیلی سریع تلف میشوند.
      در زمان نگه داری نیز تخم های نطفه دار در شرایط عالی حداکثر تا یک هفته قابل نگه داری می باشند. در صورتیکه دما زیر 15 درجه باشد نطفه از بین میرود، دمای گرمتر از 30 درجه نیز باعث رشد ناقص نطفه ها میشود.

  51. باسلام خسته نباشید.من یک جفت کبوتردارم که ب دلایلی امروز از صبح تا شب پدرومادرروی تخم نخابیدن و امشب تخم های یخ کرده رو گذاشتم زیرپای کبوتری دیگه.تاریخ تخم ها پونزده روزه هست میخام بدونم جوجه ی داخلش صددرصد مرده یا امکان داره زنده باشه هنوز.ممنون میشم راهمایی کنین ک فردابردارم یابزارم باشه..چون از هشت صبح تا هشت شب روش نخابیدن و حدود۱۲ساعت تخم ها هواخورده و یخه یخ شده بودو تنها کاری ک تونسم کنم این بود. کگذاشتم زیرپای کبوتری دیکه.فقط بم بگید احتماله جوجه شدن هست یانه یااگه راهی هست. ک بفهمم چطوریه؟چون تخم ها رگ انداخته بودن و از قرمزی دیگه گذشته بودن

    • با سلام، 12 ساعت زمان بسیار طولانی است هم اینکه تخم ها در معرض هوای سرد قرار گرفته اند، متأسفانه تمامی تخم ها باید تلف شده باشند.

    • اگر با دستگاه جوجه کشی این کار را انجام میدهید، مشکلی نیست. ولی اگر از مرغ کرچ شده استفاده میکنید باید محیط جوجه کشی ساکت و آرام باشد.

    • با سلام، برای نگه داری از تخم های نطفه دار قبل از جوجه کشی رطوبت 50 درصد نیز کفایت میکند. اما شما می توانید با رطوبت سازهای سرد(التراسونیک) رطوبت محیط مد نظرتان را بالا ببرید.

    • با سلام، اگر در دستگاه جوجه کشی تمامی دریچه های تهویه بسته باشند، جنین در کمتر از یک ساعت داخل تخم خفه میشود.

  52. سلام. سؤال دارم. من ی خروس ی مرغ محلی دارم و نه تا تخم کرد بعد حدود چهار ده روز فکر کردم مرغم حالت های کرچی نداره همه تخم هارو از زیر مرغ جمع کردم و با آب شستم و دوتا از تخمهارو در کاسه شکستم هر دو نطفه دار با رگه خونی بودن الباقی تخمها رو روز بعد زیر مرغم گذاشتم . آیا جوجه میشه ؟ ممنون از پاسخ شما

    • با سلام، نطفه ها شروع به رشد کردن و متأسفانه شما با بیرون آوردن و شستن آنها یه شوک اساسی بهشون وارد کردین که بعید میدانم دیگه زنده مانده باشن.

    • با سلام، احتمالا شما برای به حرف آمدن کودکتان می خواهید از تخم کفتر استفاده کنید. لطفا برای اینگونه موارد به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

  53. سلام من تخم بوقلمون نطفه دار خریدم و در داخل دستگاه گزاشتن در دمای 38 و بعد دستگاه دچار مشکل شد و دستگاه خاموش کردم و در آن را باز کردم و تخم ها رو در یک جای نرم در دمای 20 الی 25 گزاشتم تخم هارو هم هر 7 الی 10 ساعت وقت کردم تا بچرخونم آیا این تخم ها هنوز نطفه دارن ؟
    لطفت سریع جواب بدین !

    • با سلام، در دمای 38 درجه نطفه درون تخم شروع به رشد میکند و نباید شرایط دما و رطوبت محیط آن بر هم زده شوند. به احتمال زیاد آسیب شدیدی به آنها وارد شده و شانس جوجه شدن را از دست داده اند. با نطفه سنج اقدام به نطفه بینی آن نمایید و در صورت زنده بودن دوباره از آنها جوجه کشی نمایید.

      • سلام ببخشید من چنتا تخم گذاشتم تو دستگاه دستی الان 4 تا از تخم ها دراومدن ولی 20تا هنوز در نیومدن و امروز روز23است به نظر شما تا چند روز نگه دارم تا ببینم در میان یانه در تمام تخم ها نطفه بود

        • با سلام، دوره هچر ممکن است 5 روز نیز طول بکشد. بنابراین دو روز دیگر هم صبر کنید. اما این نکته رو هم فراموش نکنید که به دلیل دقیق نبودن دما و رطوبت و … در دستگاه های دستی نمی توان به نتایج رضایت بخشی دست یافت.

    • با سلام، سعی کنید دما و رطوبت و همچنین تهویه و …. در دستگاه جوجه کشی به دقت تنظیم شوند. باید تا انتهای دوره صبر کنید. تخم های نطفه دار نباید بیشتر از یک هفته نگه داری شوند.

  54. من چند تا کبوتر دارم حواسم نبود به مدت ۲ ساعت اون رو در یخچال گذاشتم سرد شد حالا گذاشتمش زیر مادرش ایا میشه جوجه یانه سریع بگید لطفا

    • با سلام، دمای مناسب برای نگه داری تخم ها بین 15 الی 18 درجه سانتی گراد می باشد. در دماهای پایین به نطفه آسیب وارد میشه. اگه دمای یخچالتون پایین باشه به احتمال بسیار بالا، اون تخم نطفه دار به جوجه تبدیل نخواهد شد.

  55. سلام من چند تا کفتر دارم تخم یکی شون رو توی یخچال گذاشتم حواسم نبود بعد از یک ساعت اون رو زیرش گذاشتم حالا جوجه میشه یانه

  56. سلام
    من تخم های لاری رو در دمای 22 درجه سانتی گراد و 45درصد رطوبت محیط داخل گندم میزارم برای مدت 15زگروز نگه میدارم این شیده من مشکلی داره یا خیر؟

    • با سلام، حداکثر زمان قابل قبول برای نگه داری تخم های نطفه دار کمتر از یک هفته می باشد. چون هر روز که کهنه تر میشوند قدرت باروری خود را از دست می دهند. دمای و رطوبت مناسبه ولی مدت زمان نگه داری طولانی است.

      • تشکر جناب ممنون از پاسختون.
        اما من تخمایی که 20 روز انبار کردم گزاشتم دستگاه امروز نطفه سنجی کردم روز هشتم هست و همشون رگه های خونی دارن امکانش هست تبدیل به جوجه نشن؟

        • با سلام، دوست عزیز 20 روز زمان بسیار طولانی هست. در تخم های کهنه جنین شکل میگیرد ولی متأسفانه در روزهای اخر و یا زمان هچ انرژی لازم را برای تکمیل و خروج از تخم ندارند. امیدوارم که شما بتوانید با موفقیت جوجه کشی را به اتمام برسانید. در ضمن برای انتقال تجربه تون با سایر افراد حتما نتایج جوجه کشی را در این پست به اشتراک بگذارید. موفق باشید.

    • سلام با تشکر از این وقت میزارید برای سولات ما دستگاه من بعد از دو روز خراب شد و دوازده ساعت طول کشید تا درستش کردم و تخم مرغها ها را گذاشتم داخلش ایا اخمها جوجه میشن یعنی امیدی هست

      • با سلام، متأسفانه 12 ساعت زمان بسیار طولانی هستش و الان تخم ها نطفه دار به شدت اسیب دیدن مخصوصا اگر در دمای پایین قرار گرفته باشند.

  57. سلام سوالها وجوابهاکمک زیادی ب من کردند میخوام شروع ب خرید دستگاه اتوماتیک و خرید تخم نطفه دار شتر مرغ بکنم ایا با دستگاه تمام اتوماتیککهخودش تخمهارومیچرخونهبازمبایدتخمهارو دستی بچرخونمیانیاز نیست؟و روزی یه بار کافیه یاخیر؟ ممنون میشم پاسخ بدید با تشکر

    • با سلام، بهترین حالت در جوجه کشی، قرار دادن تخم ها به پهلو (همچون طبیعت) می باشد. در ایام هچر نیز جوجه ها در این حالت راحت تر از تخم بیرون می آیند.

    • سلام.من یه مرغ دارم نشانه های کرچ شدن رو نداره ولی روی تخم ها کل روز و شب میخوابد آیا زیرش تخم بزارم؟؟
      تخم ها تو یخچال بودن مشکلی که نیست؟؟

      • بله مرغ شما کرچ هست.
        اگه تخم های نطفه دار شما کمتر از پنج روز در دمای بین ۱۵ تا ۱۸ درجه نگهداری شده باشند تخم اا قابل استفاده اند.

  58. سلام
    بنده تخم مرغ هارو با حوله مرطوب تمیز کردم آیا مشکلی برای تخم ها پیش میاد؟ چقدر احتمال داره مشکل ایجاد شه ؟
    حوله خیس نبود اما مرطوب بود.

  59. سلام
    من چندتا تخم بوقلمون گرفتم که سه تاشون چند روز تویخچال بودن به نظرتون اگر بذارم داخل دستگاه جوجه میشن؟؟

    • با سلام، اگر دمای داخلی یخچال کمتر از 15 درجه باشد و شما تخم های نطفه دار را هر روز نچرخانید، احتمال جوجه شدن تخم ها بسیار پایین و تقریبا صفر می باشد.

  60. سلام
    من یک دستگاه جوجه کشی دارم با ظرفیت 30 عدد تخم بلدرچین و میخام 10 تا تخم بلدرچین داخلش بزارم اما من فقط یک جفت بلدر چین دارم(یدونه نر و یدونه ماده) و هر روز یدونه تخم میکنن میشه تخم هارو بر ندارم تا وقتی به ده تا برسن و اون موقعه بردارم و بزارم داخل دستگاه (روی تخم نمیخوابن)
    لطفا سریع پاسخ دهید

    • با سلام دوست عزیز نگهداری از تخم بلدرچین شرایط بسیار حساسی داره به طوری ک اگه تخم یک روز فقط یک روز یا همون 24 ساعت تو هوای 30 درجه بمونه نطفه به صورت ناقص رشد کرده ویا به نوعی میشه گفت استارت تبدیل شدن ب جوجه رو زده این تخم نهایت تا روز دوم تو این شرایط دما رشد میکند و سپس جنین تلف میشه .تخم بلدرچین باید در دمای زیر 20 درجه و رطوبت 50 تا 60 نگهداری بشه من خودم تا 5 روز نگهداری کردم جواب گرفتم .

  61. سلام ایا دستگاهی وجود دارد تا تخم نطفه دار را تا زمان ورود به دستگاه جوجه کشی در دمای مناسب نگه داری کند

  62. سلام ، من تخم مرغ نطفه دار رو این 3 هفته داخل یخچال گذاشتم ، یعنی الان میتونم داخل دستگاه جوجه کشی بزارم یا نه ؟؟؟

      • سلام خسته نباشید من 8 روزه که تخم مرغ هایم رو در یخچال گذاشتم چون حالا نمی خواستم مرغ بخواب نم تازه میشستم بعد دریخچال می گذاشتم حالا مرغ کروپ شده وسر یک تخم 2 روزه خوابیده میشه اونا روبخوابونم

        • با سلام اگر دمای یخچال پایین تر از 15 درجه بوده خیر، دیگر ان تخم ها شانس تبدیل شدن به جوجه ندارن. از طرفی 8 روز نیز از زمان تولید انها گذشته و در واقع تخم ها کمی کهنه هم هستن

    • سلام خسته نباشید چند تخم مرغ مینیاتوری برام آوردند خانه داده بود دست فرزندم او هم گذاشته بود در یخچال موقعی که متوجه شدم حدود سه چهار ساعت در یخچال بوده آیا بارور هستند یا نطفه از بین رفته . ممنون از ارسال پاسخ .

      • با سلام، تخم های نطفه دار نباید داخل یخچال گذاشته شوند. دمای 18 الی 15 درجه برای تخم های نطفه دار مناسب می باشد. اگر دمای یخچال از این درجه پایین تر باشد، متأسفانه نطفه ها آسیب می بینند.

  63. سلام روز خوش
    تخم مرغ را تا چند روز میتوان در دمای ۱۵ الی ۱۸ درجه نگه داشت؟
    دمای ۱۵ الی ۱۸ درجه را چگونه فراهم کنیم؟
    در این دما باید تخم مرغ ها را بچرخانیم؟

  64. سلام.ببخشید من تخم مرغای نطفه دارمو چن ساعتی تو یخچال گزاشتم.ینی دیگه هیچ راهی نداره که اونا به جوجه تبدیل بشن.لطفا سریع جوابمو بدین

  65. سلام بنده یه سوال دارم خواستم تخم نطفه دار بخرم طرف میگه شرطی بهت میدم ولی یه چیزی بهم گفت مخم سوت کشید که تخم نططفه دارو در یخچال گذاشته اونم به مدت15روز ای ا اینا اصلا جوجه میشن؟خودش میگه که میشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!