عوامل موثر در نطفه دار شدن تخم غاز

عوامل موثر در نطفه دار شدن تخم غاز + قسمت اول مصاحبه با آقا پرسیاوش پرورش دهنده غاز

توضیحات آقای پرسیاوش از مشتریان قدیمی گروه صنعتی هواباتور که با استفاده از دستگاه های جوجه کشی این شرکت اقدام به راه اندازی و پرورش غاز در نژادهای مختلف نموده است. در این ویدئو ایشان طریقه افزایش درصد نطفه دار بودن غاز را آموزش می دهد.

همان طور که می دانید نطفه دار شدن تخم غاز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد طی مصاحبه ای با پرورش دهندگان نمونه غاز جناب آقای پرسیاوش به موضوع عوامل موثر در نطفه دار شدن تخم غاز مورد بحث قرار گرفت.

آقای پرسیاوش در مورد شرایط نطفه دار شدن تخم غاز می گوید : غاز اگر از شرایط جسمانی مناسبی برخوردار باشد می توان تا 80 درصد تخم نطفه دار از آن بهره برداری کرد. ولی تغذیه و جیره غذایی بسیار با کیفیت و سالم نیز نقش بسیار مهمی در نطفه دار شدن تخم غاز دارد هر چقدر چربی بدن غاز رو به بالا برود یک ماده بیشتر تخم می گذارد نر هم از نظر جسمانی اگر سالم باشد می توان برای نطفه دار کردن تخم غاز ماده بسیار ایده آل باشد.

لازم به ذکر است در زمان جوفت گیری این فرآیند صد در صد باید در داخل آب انجام بگیرد اگر در زمین خاکی جوفت گیری انجام برگیرد باعث ایجاد عفونت نطفه ای در غاز نر می شود به همین دلیل توصیه اکید دارم به پرورش دهندگان غاز بهتر است فرایند جفت گیری غاز در داخل استخر یا حوض آب صورت بگیرد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

در مورد زمان جمع آوری تخم های نطفه دارد نیز آقای پرسیاوش می گوید : بهترین زمان جمع آوری تخم های نطفه دار غاز 4 تا 5 روز می باشد بیشتر از 5 امکان نطفه دار بودن تخم بسیار کاهش پیدا می کند.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!