مهارت و شرایط جوجه کشی

مهارت و شرایط جوجه کشی

مرغ کرج به خوابیدن بر روی تخم مرغ علاقه مند است و تمایلی به بیرون رفتن از لانه ندارد. این حالت را با باد کردن و پوشش دادن پرهای خود نشان میدهد. حرارت بدن مرغ کرج بالاتر و در حدود ۴۱ درجه ی سانتیگراد است. صدایش تغییر می کند و خوراکش نیز کم میشود. مرغ کرچ انتخابی باید پرهای زیاد، بدن ظریف و پاهای کوتاه داشته باشد.

درجه ی حرارت محل خوابیدن مرغ کرج باید بر روی ۲۵ درجه ی سانتیگراد تنظیم شود. همچنین هوای کافی، رطوبت مناسب (۶۰٪) و محیط ساکت و آرام برای هر مرغ مهیا باشد.
برای خواباندن مرغ می توان از یک جعبه ی چوبی یا کارتن استفاده کرد. لبه های کناری ان باید ۷ تا ۸ سانتیمتر بلندتر باشد تا کاه و کلش از آن بیرون نریزد. جعبه باید دور از تابش مستقیم آفتاب، باد و باران قرار گیرد. تخم مرغ ها به صورت منظم و مناسب، زیر مرغ چیده شوند. در این حالت مرغ باید بتواند با بال هایش روی آنها را کاملا بپوشاند.


محل خوابیدن مرغ باید ضدعفونی شود تا انگل یا میکری در آنجا وجود نداشته باشد. مرغ از نظر وجود انگل های خارجی نیز باید معاینه و بررسی شود.
ساختمان یک دستگاه جوجه کشی (ستر) از المنت برقی، صفحه تأمین رطوبت، پره همزن هوا، لوله های آب سرد و جک برقی تشکیل می شود. در این دستگاه ها دما توسط المنت و رطوبت با صفحهی تأمین کننده رطوبت تولید می شود. پره همزن هوا تهویه می کند و جک برقی را به چرخش در میاورد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی

بدون تردید رعایت بهداشت برای پیشگیری از وقوع آلودگی ها و بیماریها، بهتر از مقابله با آلودگی های به وجود آمده است. امروزه برنامه های متنوعی برای جلوگیری از بیماری و آلودگی در واحدهای جوجه کشی به اجرا در میاید. کنترل عوامل الوده کننده، برنامه منظم نظافت واحد و مدیریت حذف مواد زائد از جمله این برنامه ها هستند.

1- تخم مرغ، تأسیسات و تجهیزات و کارکنان

2- تخم مرغ

3- تمیز، فیلتر

این افراد، برای ورود باید لباس خود را تعویض کنند و پس از گرفتن دوش و پوشیدن لباس کار، با چکمه های خود از داخل ماده ی ضدعفونی کننده عبور نمایند. کارکنان واحد جوجه کشی نباید در مرغداری ها شاغل باشند و یا در خانه خود از پرنده نگه داری کنند. همچنین برای رعایت بهداشست فردی باید به طور منظم به پزشک مراجعه کنند.

شرایط جوجه کشی

شرایط ضدعفونی

در دستگاه جوجه کشی پس از خارج کردن سینی ها، ابتدا با جاروبرقی کرک های داخل ماشین جارو می شوند. سپس، با برس سیمی و محلول پاشی مواد شوینده در و دیوار ماشین ها را می شویند و در مرحله ی آخر با استفاده از گاز فرمالدیید دستگاه ها ضدعفونی می شوند.


واحدهای جوجه کشی
ایجاد شرایط مناسب برای جوجه کشی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!