فرایند جوجه کشی از غاز توسط دستگاه جوجه کشی

جوجه کشی از غاز توسط دستگاه جوجه کشی

برای اینکه بتوانید تخم های نطفه دار غاز را به مرحله پایانی و ایام هچ برسانید نیاز دارید که رطوبت و میزان دما را در بیشترین حالت ممکن تامین کنید و این امر زمانی حاصل می شود که شما برای جوجه گیری از ماشین های جوجه کشی با کیفیت استفاده کنید البته نه هر دستگاهی، از دستگاهی استفاده کنید که تمام استاندارهای جهانی را دارد و شرایط لازم برای هچ موفق را می تواند تامین کند البته اطمینان از نطفه دار بودن تخم ها هم بسیار حائز اهمیت است که باید از محل های مناسب و قابل اعتماد تهیه کنید.

جمع آوری تخم مرغ غاز

در هر نقطه ایی از کره زمین زندگی کنید باید بدانید که تخم گذاری غازها در فصل های متفاوت سال انجام می پذیرد مثلا در نیمکره شمالی فصل های پاییز و زمستان آغاز جفتگیری و تخمگذاری نژادهای برتر غاز است و تا اردیبهشت ادامه دارد بلعکس در نیمکره جنوبی از اوایل مرداد شروع به تخمگذاری می کنند و تا پایان مهرماه هم می توانند تولید مثل کنند.
غازهای ماده بیشترین تخم های خود را در هنگامه صبح می گذارند و بهتر است تخم های آنها را نزدیک به ظهر جمع آوری کرد و حداقل سه یا چهار بار برای جمع آوری تخم ها برنامه ریزی کنید چرا که غازها عادت دارند شنا کنند و اگر با پرهای خیس بر روی تخم هایی بنشینند که شما قصد جمع آوری آنها را دارید، شکننده تر می شوند.

شما می توانید از جعبه ها برای درست کردن آشیانه غاز ها استفاده کنید تا تخم های خود را در داخل آنها بگذارند برای اینکار بهتر است از تراشه های چوب و یا علف های خشک، دیواره ها و کف بستر را برای تخمگذاری غازها مهیا کنید تا سلامت تخم های نطفه دار در اثر ازدحام پرنده ها به خطر نیفتد و مانع آلودگی آنها به فضولات باشد.

مادامی که پرنده های ماده از نور و انرژی کافی برخوردار باشند، برای گذاشتن تخم زودتر تحریک می شوند و توصیه می کنیم نورهای مصنوعی در لانه های تخمگذاری استفاده کنید.
اگر تخم هی که غازها گذاشته اند به فضولات آنها الوده شده باشد باید آنها را تمیز و ضدعفونی کنید و برای اینکار بهتر است از یک برس و یا سنباده نرم استفاده کنید تا فضولات خشک از روی پوسته های تخم کنده شود سپس با یک دستمال که با آب گرم آن را مرطوب کردد به آرامی روی پوسته های تخم بکشید تا تمام آلودگی ها از روی آنها پاک شود. مبادا تخم ها را در داخل آب فرو کنید چرا که پوسته تخم ها مرطوب شده و برای جذب باکتری ها قبل از وارد کردن آنها به داخل دستگاه جوجه کشی مستعد تر می شوند.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!