عوامل مؤثر بر باروری در طیور

عوامل مؤثر بر باروری در طیور

نور

نور یکی از عوامل مهم در هشدار دادن به فعالیت غدد جنس در پرندگان است که از طریق چندین فرآیند فیزیولوژیکی که ترشح هورمون غده هیپوفیز است که بر رشد  لوله های اسپرم در مرغ نر و فولیکول های تخمدان در مرغ ماده اثر می گذارد و در ارتباط با هورمون در فعال سازی سلول های بینابینی در بیضه برای تولید هورمون های مرغ نر همچنین باعث ایجاد تخمک گذاری در مرغ ماده و نیاز به نر (Cocks) تا 12-14 ساعت روشنایی در روز برای به دست آوردن یک مایع منی خوب و در مرغ ماده می تواند تا 16 ساعت برای به دست آوردن تعداد مناسب تخم مرغ است و لازم به ذکر است که پرندگان به نور قرمز پاسخ و نارنجی برای بقیه رنگ ها که در آن اثرات تحریک کننده غده هیپوفیز و بیضه یافت شد.

نقش درجه حرارت عوامل مؤثر بر باروری در طیور

دما بر باروری گله به طور مستقیم یا غیر مستقیم از طریق اثر آن بر میزان غذا خورده می شود. اثر گرما بسته به رطوبت نسبی در جو و نوع پرندگان تغییر می کند. گونه هایی هستند که می توانند در دمای بالا مقاومت کنند و به طور کلی دمای بالا منجر به تشدید ویژگی های کیفیت اسپرم و همچنین کیفیت تخم مرغ ها و بهترین درجه مناسب برای باروری خوب 24-26 درجه سانتی گراد می باشد.

سن

سوسک ها شروع به تولید مایعات مقعد بعد از بلوغ جنسی (16-16 هفته) می کنند. بعضی از نژادها با سیکل مایع منی شروع می شوند که در سن 9 هفته شروع می شود. کیفیت کلی اسپرم در سال اول بعد از بلوغ با بلوغ افزایش می یابد. 22 هفته) و سپس شروع به کاهش می کند.

عوامل مؤثر بر باروری در طیور

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 96 تایی

همانطور که برای مرغ ماده ، توانایی آنها برای تولید تخم های بارور بالاتر از بلوغ است (10٪ تولید تخم مرغ)، یعنی 22-23 هفته، پس از آن با سن کاهش می یابد و در سال بعد تولید کاهش می یابد.

نقش تغذیه عوامل مؤثر بر باروری در طیور

باروری از نظر کمیت و کیفیت غذا، به ویژه محتوای پروتئین در رژیم غذایی، میزان انرژی آن، حضور برخی مواد معدنی و ویتامین های مهم مانند روی، منگنز، کلسیم، فسفر، ویتامین A و برخی اسید های چرب ضروری تحت تاثیر قرار می گیرد.

مراقبت از مدیریت

نقش مهمی در حفظ باروری گله ایفا می کند، به خصوص با توجه به نسبت مرغ نر به مرغ ماده، مشاهده شده است که افزایش تعداد مرغ نر منجر به حاکمیت یکی از مرغ نر غالب می شود و ممکن است بهترین سلامت یا بی رحم باشد، اما ویژگی های منی بد است که منجر به تشدید باروری می شود.

عوامل مؤثر بر باروری در طیور

مرغ نر دیگر سفارش پک است با حذف سایر مرغ نر از واکسیناسیون این مرغ ماده ، که ممکن است آنها را ترس شدید و یا فرایند روانشناختی روانشناختی کاستراسیون این علاوه بر مرغ نر است که غالب است که منجر به گله برای دریافت غذا و آب اول و محروم از دیگران از آنها که در آن برخی از تحقیقات نشان می دهد.

که مرغ نر شایع به ویژه در برای رومی و اردک ها حدود 20 تا 25 درصد از مواد غذایی بیش از نیاز واقعی را مصرف می کند و در نتیجه میزان زنده ماندن گله را کاهش می دهد . سایر عوامل عبارتند از تراکم گله، جمع آوری تخم مرغ و سایر عملیات مزرعه روزانه.

نقش ژنتیک عوامل مؤثر بر باروری در طیور

باروری توسط آرایش ژنتیکی مرغ نر و مرغ ماده تحت تاثیر قرار می گیرد، جایی که تفاوت بین گونه ها و نژادهای مختلف در سن بلوغ وجود دارد ، اندازه پوسته ، غلظت اسپرم و ویژگی های دیگر اسپرم. تحقیقات نشان می دهد .

که معادل ژنتیکی برخی از خصوصیات منی در جرقه ها به اندازه جنبش در بروکلی و در جوجه ها بین به طور کلی ، کیفیت مایع منی را می توان بهبود یافته است توجه داشته باشید که این درختکاری ممکن است منجر به باروری بسیار پایین در مرغ نر و مرغ ماده شود.همچنین همبستگی منفی بین سرعت رشد بدن و باروری وجود دارد.

بیماری ها

وضعیت سلامت کلی گله برای جوجه کشی بر میزان باروری تأثیر می گذارد ، بسیاری از انگل های خارجی یا داخلی بر سلامت عمومی تأثیر می گذارند و درنتیجه باعث کاهش میزان باروری می شوند ، در پستاندار رومی که به نام سندرم نازایی شناخته می شود، وجود دارد که در آن تعداد تخم های بارور بدون هیچ علت مشخصی کاهش می یابد اما این مطالعه نشان داد که این دلیل ناشی از یکی از ویروس هایی است که می توانند از کانال تخمدان برای مرغ ماده جدا شوند.

عوامل مؤثر بر باروری در طیور

این ویروس ها به اسپرم حمله می کنند و باعث لخته شدن و در نتیجه حرکت و فعالیت کمتری می شوند و نمیتوانند تخمک را تحمل کنند ، در سایر موارد، فاگوسیت ها را می توان از تخمدان برخی از تخمدان ها جدا کرد ، برای برخی از خانم ها که همیشه تخم مرغ های غیر لقاح را تولید می کنند، این سلول ها اسپرم را وارد کانال تناسلی می کنند این پدیده اسپرمیوفاژی نامیده می شود.

دارو شیمیایی

بعضی از داروهای مورد استفاده برای درمان بعضی از بیماری های مرغداری مانند سولفا برای مرغ ها مضر هستند. نشان داده شده است ترکیبات بر رشد بنیاد و روند تشکیل اسپرم تاثیر می گذارد. ترکیبات آنتی هولمتیک (بیپرازین و مشتقات آن) بر مرغ ماده تاثیر می گذارد. درمان برای 3-4 روز منجر به توقف تولید تخم مرغ و خراب شدن میزان تخریب می شود.

همچنین یادآور شد که برخی از مزارع استفاده کننده از تلقیح مصنوعی از آرامبخش ها استفاده می کنند، به خصوص برای آرام کردن خروس (به خصوص اردک های رومی و طلایی) و این ویژگی منجر به تضعیف کیفیت مایع منی می شود اگر میزان خون 2 میکروگرم را افزایش دهد. همچنین مشاهده شد که سموم قارچی، هنگامی که در رژیم غذایی قرار دارد، منجر به کاهش باروری.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!