شرایط محیطی هچر

شرایط محیطی هچر

شرایط محیطی هچر

هچر به یک دوره از جوجه کشی گفته میشود که شرایط دمایی و رطوبتی به کلی عوض میشود و در آن دوره دیگر تخم های کاملاً رشد کرده اند و چرخشی در کار نیست یعنی موتور دستگاه جوجه کشی دیگر نمیچرخد ، در این دوره پرنده ای که درون تخم در حال رشد و نمو بود به رشد کامل رسیده است و آماده شکستن تخم است تا بیرون بیاید.

عموماً در تمامی پرنده ها 3 تا چهار روز آخر دوران جوجه کشی را هچر میگویند شرایط محیطی که برای هچر لازم است اندکی نسبت به ستر خنک تر بوده که حدود 1 تا نهایتاً 2 درجه میباشد و در کنار این درجه دما رطوبت نیز اندکی بیشتر میگردد که معادل 10 تا 15 درجه است . افزایش رطوبت در دوران هچر برای این صورت میگیرد که جوجه بتوانند به راحتی از درون تخم بیرون آیند چراکه رطوبت پوسته تخم را نرم تر مینماید و پرنده میتواند به راحتی آن را بشکند ، قبلاً یعنی زمانی که دستگاه جوجه کشی در کار نبود امکان رطوبت دهی به تخم ها وجود نداشت اما امروزه این امکان را فراهم آورده اند تا نهایت راندمان را تجربه کنید.

زمانی که پوسته تخم نرمتر باشد دیگر جوجه ای درون تخم دچار خفگی نخواهد شد ، البته به این موضوع هم توجه کنید که اگر رطوبت بیش از حد مجاز شود نیز قاتل جوجه ها خواهد بود همیشه یک حد تعادل برای رطوبت وجود دارد که نه از این کمتر و نه از این بیشتر باید باشد.

دوران هچر در تخم نطفه دار مرغ دقیقاً 3 روز آخر میباشد که به عبارتی روز 19 – 20 و 21 از جوجه کشی میباشد ، برخی از دستگاه های جوجه کشی وجود دارد که نیازی به این تنظیمات ندارد و زمانی که شما تخم نطفه دار را درون دستگاه قرار میدهید میتوانید با فشردن چند دکمه ساده آن را بر روی پرنده مرغ تنظیم کنید تا تمامی تنظیمات مورد نیاز به صورت اتوماتیک انجام شود البته از جمله این تنظیمات زمان ستر و هچر نیز میباشد که در زمان فرا رسیدن دوران هچ دستگاه جوجه کشی به صورت کاملاً اتوماتیک این توانایی را دارد که چرخش را متوقف نماید و میزان دما و رطوبت را به صورت خودکار تنظیم کند.

دستگاه جوجه کشی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام ۲۴ تایی

از جمله این دستگاه های جوجه کشی میتوانیم به هواباتور 1 و 2 اشاره نماییم که بسیار دقیق بوده و این امکان را به شما میدهند که بتوانید به صورت اتوماتیک از پرنده مرغ جوجه کشی کنید ، این دستگاه جوجه کشی را میتوانید از فروشگاه اینترنتی هواباتور تهیه فرمایید.
هنوز هم برخی از تولید کننده ها دستگاه های هچر میسازند یعنی فقط میتواند شرایط هچ را فراهم نماید ، این دستگاه به نوعی طراحی میشود که دما و رطوبت مورد نیاز هچ را تامین کند و امکان چرخش و دیگر موارد در آن وجود ندارد.

از جمله سازندگان این دستگاه ها که هم اکنون هم فعال هستند میتوانیم به سازنده معروف آمریکایی هواباتور که با نام تجاری GQF تولید میگردد اشاره کنیم. البته دستگاه جوجه کشی هواباتور نسخه پیشرفته و به نوعی نسل جدیدی از دستگاه های جوجه کشی میباشد که میتواند هم ستر و هم هچر را در یک دستگاه اجرا نماید. برای خرید دستگاه جوجه کشی هواباتور میتوانید به فروشگاه اینترنتی Www.Hovabator.IR مراجعه فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!