ساختار دستگاه جوجه کشی

ساختار دستگاه جوجه کشی

» اجزای تشکیل دهنده دستگاه جوجه کشی

در این مقاله می پردازیم به یک توضیح جامع و مختصر درباره ساختار دستگاه جوجه کشی و اجزای تشکیل دهنده آن:

تخم هر پرنده نطفه داربرای تبدیل شدن به جوجه همیشه باید به صورت مداوم در داخل دستگاه جوجه کشی در حال چرخش باشد . از اجزای سازنده دستگاه جوجه کشی راک و موتور چرخشی می باشد. راک در واقع شرایط و موجبات چرخش برای تخم نطفه دار را مهیا و موتور چرخشی نیروی متحرکه این چرخش را فراهم می کند .

ساختار دستگاه جوجه کشی

بدنه دستگاه جوجه کشی از چه چیزی ساخته شده است. برای انتخاب بهترین نوع به یک توضیح اجمالی از انواع دستگاه جوجه کشی موجود در بازار ایران و منطقه می پردازیم. در ابتدا اشاره ایی خواهیم داشت به انواع دستگاه های موجود در داخل بازار.

ساختار دستگاه جوجه کشی با بدنه فلزی که از ورق های گالوانیزه تهیه شده و هادی گرما و سرماست و نیز قابل شستشو نیست ،شاید قیمت پایین ماشین جوجه کشی بدنه فلزی وسوسه کننده باشد ولی با گذشت زمان و بدلیل رطوبت بالای موجود در دستگاه،بدنه دچار آسیب و زنگ زدگی خواهد شد و این در واقع از دست دادن پول در همان ابتدای کار خواهد بود .

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی حرفه ای

دستگاه جوجه کشی با بدنه ام دی اف شاید بهتر از بدنه فلزی باشد ولی باز هم مصداق این مسله است که با همان رطوبت موجود در فضای داخلی دستگاه به بافت آن آسیب زده و با گذر زمان باعث پوسیدگی خواهد بود .

دستگاه جوجه کشی با بدنه پی وی سی : این جنس از بدنه هم شاید به مراتب بهتر از نوع اول و دوم باشد ولی استحکام فیزیکی کم و امکان شکستگی و رندگی ممکن ما را در انتخاب این نوع بدنه دچار تردید کند .

دستگاه جوجه کشی با بدنه پی وی سی همراه با شاسی بندی فلزی می تواند بهترین انتخاب باشد چرا که نه تنها مقاوم در برابر هر نوع آسیب و پوسیدگی است بلکه به راحتی قابل شستشو می باشد ومقاومت بالای آن در برابر پوسیدگی یکی از علل مطلوبیت کالا آن می باشد .

» انواع ترموستات دستگاه جوجه کشی

ترموستات معمولی : این نوع از ترموستات از یک برد معمولی ساخته شده و قادر به کنترل دمای دستگاه جوجه کشی نمی باشد . ناگفته نماند برخی از تولیدکنندگان بدلیل ارزان تمام شدن دستگاه جوجه کشی از این نوع برد بر روی دستگاه تعبیه می کنند.

نسل بعدی اشاره به ترموستات دقیق دارد که حداقل دقت بیشتری بر کنترل دمای دستگاه دارد ولی بازهم نمی تواند انتخاب خوبی برای خرید دستگاه با چنین ترموستاتی باشد.
ترموستات فازی با تکنولوژی هوش مصنوعی که به معنای حقیقی کلمه ترجیحی بهتر بر نسل های قبل خود می باشد در واقع برای یک مصرف کننده خرید خوبی خواهد بود چرا که برد هوشمند تعبیه شده در ساختار دستگاه جوجه کشی را به معنای واقعی کلمه هوشمند می کند .

ترموستات فازی با تکنولوژی هوش مصنوعی با الگوریتم دمای محیط که بسیار قوی تر از نسل قبل از خود می باشد قادر به ترلانس کردن دمای محیط و تاثیر آن بر کارکرد دستگاه خواهد بود و گروه صنعتی هواباتور برای ساخت دستگاه جوجه کشی از بهترین نوع یعنی ترموستات هوشمند با منطق فازی دارای سنسور محیطی و با تاثیراز دمای محیط بهره می برد .


برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!