رنگ بندی پر پرندگان

رنگ بندی پرها پرندگان خانگی

رنگ بندی پرها پرندگان خانگی

رنگ بندی پرها پرندگان خانگی

رنگ بندی پرها

رنگ بندی پرها رنگدانه ها و نیز سازش های ساختاری سبب به وجود آمدن رنگ پوشش بدن پرنده ها هستند. سه رنگدانه اصلی در پرهای پرندگان وجود دارد :

1 – ملانین رنگدانهٔ اصلی است و ایجاد رنگ های سیاه، خاکستری و قهوه ای را برعهده دارد.

2 – کاروتنوئیدها رنگ قرمز تند و زرد را ایجاد می کنند.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

3 – پورفیرینها دامنه ای از رنگ های قرمز، قهوهای و سبز را به وجود می آورند.

پرنده هایی که در جیره خود منبع حاوی کاروتنوئید دارند (میوه های نارنجی یا سبز تیره و سبزیجات) ممکن است توانایی حفظ پوشش به رنگ نارنجی یا زرد روشن را داشته باشند. هر گونه حالت غیر طبیعی در رنگ پرها می تواند در اثر کمبود یک یا چند مادهٔ مغذی مثل لیزین، کولین، پروتئین، اسیدهای چرب و آمینه ضروری و ویتامین های A و D و E و مسی، روی و آهن به وجود بیاید.

بیماری های پرها

مشکلات شایع پرها عبارتند از قطع خونرسانی به پرها، ظاهر غیر طبیعی پرها، عدم رشد یا رشد مجدد پرها و ریزش پرو نوکٹ زدن به پر

مشکلات کاذب

مشکلات کاذب حالاتی اند که از نظر افراد کم تجربه غیر طبیعی بوده در حالی که این حالت ها تغییرات رفتاری یا فیزیولوژیک طبیعی می باشند. این مشکلات عبارتند از پر ریزی، شوره و طاسی. پر ریزی اغلب در نظر صاحب پرنده با نوک زدن به پر اشتباه گرفته می شود.

پرندگان وقت زیادی را صرف آراستن و تیمار پرهای خود می کنند و پرهای ریخته شده در اطراف قفس یافت می شوند. یک دورهٔ پر ریزی کامل ممکن است یک سال طول بکشد. صاحب پرنده این مدت را بیش از حد در نظر میگیرد.

پرهای جدیدی در حال جوانه زدن به نام پرهای سنجاقی خوانده می شوند چون به طور کامل یا ناقص در یک غلاف کراتینی پوشیده شدهاند. این پرها در قسمت هایی که پرهای قبلی ریخته شده اند قابل رویت هستند.

این پرها اغلب در ناحیهٔ سر دیده می شوند، چون پرندهها به تنهایی دسترسی به آراستن پرهای این ناحیه ندارند. وجود شوره در کف قفس نیز می تواند صاحب پرنده را به اشتباه بیاندازد. چیزی که با شوره اشتباه می شود قطعات کوچک از غلاف کراتینی پوشاننده پرهای جدید است.

این قطعات در طول آراستن پرها توسط خود پرنده کنده شده و روی کف قفس می افتد. مقدار شوره در کف قفسی در طول پر ریزی شدید می تواند زیاد باشد ولی طبیعی است.

نواحی عریان که آپتریا نامیده می شوند بخش های طبیعی فاقد پر واقع در بین قسمت های دارای پر هستند. بعضی از صاحبان فکر می کنند این نواحی طبیعی نیست.

بعضی از گونه های جهش یافته از طوطی خاکستری استرالیا روی سر خود در زیر ستیغ پر واجد یک ناحیهٔ بدون پر هستنل.

پرهای شکسته خونریزی دهنده و رنگ بندی پرها پرندگان خانگی

پرهای جدیدی در حال جوانه زدن، به ویژه پرهای بزرگ بال و دم درون غلاف در حال تشکیل خود واجد خونرسانی وسیعی هستند. این خونرسانی به تدریج با رشد پر کاهش پیدا می کند. اگر پر بشکند، خونریزی شدیدی اتفاق می افتد.

با تکان دادن پر شکسته خونریزی معمولاً ادامه پیدا می کند. این خونریزی می تواند حتی کشنده باشد. برای کنترل خونریزی، باید پر با دقت از قاعده اش کنده شود. برای خارج کردن پر، باید کاملاً آن را از دیگر پرها مجزا نمود.

رنگ بندی پرها پرندگان خانگی
رنگ بندی پرها پرندگان خانگی

یک پنسی خونبند در اطراف قاعده پر قرار داده می شود. بال یا دم در محل ریشهٔ این پر محکم نگهداشته می شود. به آرامی پر را کشیده شده تا اینکه خارج گردد. روی پوست در محل خارج شدن پر فشار مستقیم وارد نمائید تا خونریزی متوقف شود.

اگر خونریزی ادامه پیدا کند، چسبب جراحی یا یک بخیه کوچک با نخ قابل جذب استفاده می شود. نباید از کوتریزاسیون شیمیایی و الکتریکی برای قطع خونریزی از محل خارج کردن پر استفاده شود.

کوتریزاسیون می تواند به فولیکول پر آسیب وارد کرده و سبب رشد غیر طبیعی پر و تشکیل کیست شود. کندن پرهای بسیار بزرگ بال یا دم در پرندگان بزرگ جثه مثل مک کاو و طوطی کاکل سفید گاهی اوقات می تواند موجب پارگی شدید پوست شود.

در مورد این پرها، نزدیک به محل شکسته شدن پر لیگاتور زده شوند تا خونریزی متوقف شود. مراقب باشید خونریزی مجدداً اتفاق نیافتد. از ترکیبات شیمیایی برای کوتریزاسیون بر روی بدنه پر در حال خونریزی استفاده نشود، چون احتمال خورده شدن آن هنگام آراستن پرها توسط پرنده وجود دارد.

نکتهٔ کلیدی پرهای شکسته می توانند منجر به خونریزی شدید و کشنده شوند. این حالت باید یک مورد اورژانسی در نظر گرفته شده و سریعاً درمان شود.

ریزش پر بدون وجود نوک زنی به آن

ریزش خود بخودی پر یا عدم رشد مجدد آنها عارضهای است که بیشتر از نوک زنی به پر در پرندگان خانگی اتفاق میافتد.

سبب شناسی و رنگ بندی پرها پرندگان خانگی

علل ریزش پر بدون اینکه با نوک زنی کنده شود شامل این موارد است: کچلی ژنتیکی زیر ناحیه پرهای ستیغ در طوطی خاکستری استرالیا که جهش تغییر رنگ یافته، انگل های خارجی به ویژه نمیدو کوپتس می شود.

جوجه کشی از پرندگان

جوجه کشی امروز یکی از مشاغل پر سود در خانه می باشد . شما می توانید با خرید ماشین جوجه کشی و تهیه چند عدد تخم نطفه دار از پرندگان خانگی مانند طوطی ، کاسکو ، قناری و جوجه آوری از آن ها می توانبد کسب کار بسیار آسان و پر سودی داشت باشد . برای خرید دستگاه جوجه کشی پیشنهاد ما استفاده ار دستگاه جوجه کشی هواباتور 2 ساخت گروه صنعتی هواباتور می باشد . این ماشین جوجه کشی با راندمان ۹۹ در صد قادر از است پرندگان بومی و محلی و زینتی گران قیمت جوجه کشی انجام دهد.

دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی هواباتور ۲


بیماری های پوستی پرندگان خانگی
جیره غذایی پرندگان خانگی


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!