راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

راهنمای جامع خرید دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی

امروزه دستگاه های جوجه کشی موجود در بازار از تنوع بسیار زیادی برخوردارند. دستگاه جوجه کشی وسیله بسیار حساسی می باشد آشنایی با قسمت های بسیار مهم آن ، شما را در انتخاب ماشین جوجه کشی مناسب‌ یاری خواهد نمود.

شش عامل بسیار مهم در خرید دستگاه جوجه کشی

 

سنسور دما و رطوبت

همان طور که قبلاً نیز به این مورد اشاره کردیم سنجش دما و رطوبت نقش بسیار مهمی در راندمان ماشین جوجه کشی ایفا می نماید . در هنگام خرید حتماً به حسگر تعبیه شده بر روی دستگاه دقت داشته باشید بعضاً سازندگان دستگاه های جوجه کشی برای کاهش هزینه های تولید خود به جای استفاده از حسگرهای دیجیتالی دقیق از سنسورهای آنالوگ غیر استانداد بر روی برد دستگاه های جوجه کشی خود استفاده مینمایند.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

توجه داشته باشید که در ایران اکثراً از سنسورهای ساده و کم کیفیت مانند LM35 در سیستم سنجش دما و رطوبت استفاده میگردد ، شما میبایست توجه داشته باشید که سنسور استفاده شده در دستگاه از نوع SHT باشد چراکه تمامی سازندگان معتبر دستگاه جوجه کشی در جهان از این سنسور استفاده مینمایند ، سنسور مذکور یک بار در سوئیس توسط کارخانه سازنده کالیبره میگردد و دیگر نیازی به کالیبره دوباره نخواهد داشت.

بدنه دستگاه

دومین مورد که در هنگام خرید دستگاه جوجه کشی باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید بدنه و ساختار کلی دستگاه جوجه کشی می باشد . بدنه دستگاه های جوجه کشی به سه نوع (ام دی اف ، فلزی و پی وی سی )تقسیم بندی می شوند. هر کدام از این نوع بدنه ها به نوبه خود از مزایا و معایبی برخوردار می باشند . بدنه ام دی اف به دلیل نوع ساختار (کارتون فشرده ) بعد از چند دوره جوجه کشی استحکام خود را از دست می دهد و باعث باد کردن برخی از قسمت های بدنه دستگاه جوجه کشی می شود .

دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی نسبت به بدنه PVC از استحکام بالاتری برخوردار می باشند اما به دلیل عایق دمای بسیار پایین بکار رفته این مشکل بین جداره های فلزی از اکاسف می باشد که بعد از گذشت چند دوره جوجه کشی به مرور زمان میان جداره های بدنه دستگاه جوجه کشی محل رشد انواع میکروب ها و قارچ ها می گردد. دستگاه های جوجه کشی بدنه PVC نسبت به بدنه MDF و فلزی کاملا آنتی باکتریال بوده و از استحکام بسیار بالایی برخوردار است البته این مورد شامل دستگاه های جوجه کشی می باشد که چهار چوب آن از فلز تشکیل شده است.

موتور جوجه جوجه کشی

از قسمت های بسیار مهم هر ماشین جوجه کشی موتور آن می باشد، موتور دستگاه جوجه کشی میبایست از قدرت بسیار بالای برخوردار باشد و متناسب با ظرفیت دستگاه انتخاب گردد . اکثر سازندگان دستگاه جوجه کشی از موتور های چینی بدون گیربکس استفاده می کنند در هنگام خرید به این نکته بسیار توجه داشته باشد.

بسته بندی

نکته دیگری که کاربر میبایست به آن توجه نماید وشاید در نگاه اول زیاد مهم به نظر نرسد کیفیت بسته بندی محصول میباشد ، بسته بندی محصولات اصولاً باید به نوعی باشد که در مقابل ضربه و رطوبت از مقاومت کافی برخوردار باشد. تا در هنگام حمل و نقل به مشکلی بر نخورد ، بسیار ملاحضه میکنیم که دستگاه های جوجه کشی بدون حتی یونولیت درون جعبه برای کاربران فرستاده شده اند و در هنگام حمل و نقل دچار شکستگی شده اند.

قطعات دستگاه

قطعات الکترونیکی و مکانیکی مورد استفاده در ساخت دستگاه جوجه کشی موجود در بازار ایران ۹۰% چینی میباشند ، افرادی که دستگاه های جوجه کشی چینی را به فروش میرسانند اکثراً این محصولات را به صوت آماده از چین خریداری مینمایند و به نام دستگاه جوجه کشی اصل و حتی با نام برند های معرف به فروش میرسانند اما واقعیت این است که بعد از خرید فرد متوجه خواهد شد که راندمان دستگاه فقط ۲۰ الی ۳۰ درصد است!!! پس در این مورد بسیار دقیق داشت باشد چرا که یک انتخاب غلط باعث به وجود آمدن خسارات بسیاری می شود.

گارانتی دستگاه جوجه کشی

از کارخانه دستگاه جوجه کشی خریداری کنید که دارای سیستم خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر باشد. شاید بسیاری از شما تجربه کرده باشید که بعد از خرید دستگاه جوجه کشی خدماتی به عنوان گارانتی به شما ارائه نمیدهند، این موارد بیشتر در دستگاه های جوجه کشی تقلبی مشاهده شده است . هنگام خرید ماشین جوجه کشی از گارانتی و خدمات پس از فروش سازنده دستگاه جوجه کشی اطمینان کاملا حاصل نماید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!