دستگاه جوجه کشی ستر و هچر همزمان

دستگاه جوجه کشی ستر و هچر همزمان

انواع دستگاه جوجه کشی ستر و هچر همزمان

دستگاه ها را از لحاظ انجام عمل های ستر و هچر می توان به سه قسمت تقسیم کرد. دستگاه های جوجه کشی ستر، دستگاه های جوجه کشی هچر و دستگاه های ستر و هچر همزمان. دستگاه های ستر دستگاه هایی هستند که فقط عملیات ستر را انجام می دهند، دستگاه های هچر دستگاه هایی هستند که فقط عملیت هچر را انجام می دهند و دستگاه های ستر و هچر همزمان در لحظه دستگاه هایی هستند که عملیات ستر و هچر را به صورت همزمان در لحظه انجام می دهند.

ستر به شرایطی گفته می شود که در آن تخم ها در شانه ها از طریق راک در حال چرخش هستند و جنین در حال رشد و نمو است. چرخاندن تخم ها در شرایط ستر به این دلیل است که جنین به پوسته تخم نچسبد و از بین نرود. هچر به شرایطی گفته می شود که در آن جنین به اندازه کافی رشد کرده است و امکان چسبیدن آن به پوسته وجود ندارد و آماده خروج از تخم است. ایام ستر در پرندگان مختلف متفاوت است مثلا در مرغ 19 روز کامل و بلدرچین 14 روز کامل است. اما هچر در تمامی پرندگان 3 تا 4 روز آخر است.

دمای دستگاه جوجه کشی ستر و هچر همزمان

دمای شرایط ستر معمولا از دمای شرایط هچر بالاتر است. در واقع در شرایط هچر دما پایین تر، رطوبت و اکسیژن بالاتر و چرخش متوقف می شود. دستگاه های ستر و هچر همزمان نسبت به دستگاه هایی که فقط یکی از این دو قابلیت را دارند حرفه ای تر هستند و دستگاه های بزرگ صنعتی با ظرفیت 100 هزار، 2 یا 5 میلیون از این نوع هستند. در این نوع ماشین های جوجه کشی در قسمت بالای دستگاه فرایند ستر اتفاق می افتد و تخم ها 19 روز در این قسمت قرار می گیرند و در قسمت پایین فرایند هچر اتفاق می افتد و تخم ها در 3 روز آخر در این قسمت قرار می گیرند.

در دستگاه های خانگی فرایند ستر و هچر بدین صورت است که در 14 یا 19 روز اول و در شرایط ستر تخم ها توسط راک و با نیروی موتور می چرخند و در 3 روز آخر و در شرایط هچر موتور و راک متوقف شده و تخم ها ثابت می شوند. دما و رطوبت نیز به صورت اتوماتیک به شرایط هچر تنظیم می شود.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

دستگاه جوجه کشی خانگی فرایند ستر و هچر را انجام می دهند ولی انجام این دو عمل به صورت غیر همزمان است و این یکی از اصلی ترین محدودیت های دستگاه های خانگی است. برای روشن شدن قضیه فرض کنید که شما 50 مرغ مادر دارید و یک دستگاه 500 عددی را خریداری کرده اید. اگر امروز 50 تخم را جهت جوجه آوری داخل دستگاه بگذارید فرد نمی توانید 50 تخم دیگر را وارد دستگاه کنید و باید منتظر بمانید تا زمان جوجه کشی 50 عدد اول به پایان برسد زیرا در روزهای آخر جوجه کشی، دستگاه نمی تواند برای 50 عدد اول فرآیند هچر را انجام دهد و برای بقیه فرآیند ستر را انجام دهد. این محدودیت باعث دپو شدن تخم ها شده و باعث می شود که تخم های کهنه وارد چرخه جوجه کشی شوند و راندمان جوجه کشی کاهش یابد.

دستگاه های ستر و هچر همزمان این مشکل را برطرف می کنند. بدین صورت که 50 تای اول را مشخص کرده و بعد از 19 روز در قسمت هچر قرار می دهیم و فرایند ستر برای تخم های جدیدتر ادامه پیدا می کند. بنابراین با استفاده از دستگاه های ستر و هچر همزمان می توانید تخم های تازه را وارد چرخه جوجه آوری کنید و از ظرفیت دستگاه به صورت کامل استفاده کنید.

گروه صنعتی هواباتور تنها تولید کننده دستگاه های ستر و هچر همزمان است. این سیستم فقط در نمونه های خارجی با مارک آرکام کروه جنوبی، برین سئای بریتانیا و ویکتوریای ایتالیا وجود دارد. وجود این مزیت ها در دستگاه های گروه صنعتی هواباتور و سایر قابلیت ها مانند هوش مصنوعی و منطق فازی، شانه های همه کاره و بدنه های UPVC منجر به تخریب کارخانه توسط شرکت های رقیب می شود.


4 دیدگاه برای “دستگاه جوجه کشی ستر و هچر همزمان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!