تفاوت دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

تفاوت دستگاه جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی چه تفاوت هایی باهم دارند ؟

بسیاری از پرورش دهندگان پرندگان اهلی و زینتی برای افزایش سودآوری کسب و کار خود مجبور به جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان موجود در مزرعه هستند. اولین قدم در جوجه کشی از تخم های نطفه دار پرندگان که مهترین آن ها هم محسوب می شود انتخاب صحیح و اصولی نوع ماشین جوجه درآوری است.

وظیفه یک دستگاه جوجه کشی تامین شرایط لازم برای تبدیل شدن تخم نطفه دار به جوجه است. دستگاه های جوجه کشی در انواع خانگی و صنعتی تولید و به بازار عرضه می شوند که با توجه به کسب وکار خود باید نوع مناسب را انتخاب کرده وخریداری کنید.

دستگاه جوجه کشی خانگی

دستگاه های جوجه کشی خانگی دستگاه هایی هستند که معمولا ظرفیت آن ها کمتر از 100 عدد تخم نطفه دار مرغ است. از این دستگاه ها می توان در جوجه کشی از پرندگان اهلی و خانگی اما با تعداد کم استفاده کرد. مخصوصا برای جوجه کشی از پرندگان زینتی که معمولا با تعداد خیلی کم نگهداری و پرورش داده می شوند.

دستگاه های جوجه کشی خانگی را می توان در یک اتاق کوچک هم استفاده کرد زیرا ابعاد این دستگاه ها خیلی کوچک است. اما توصیه می کنیم در در استفاده از دستگاه های جوجه کشی خانگی حتما به فضای نگهداری دستگاه توجه کافی را داشته باشید. بهترین مکان برای قرار دادن دستگاه جوجه کشی ، فضایی است که شرایط طبیعی مناسب برای زندگی انسان را داشته باشد یعنی عاری از هرگونه آلودگی بوده ، دمای مناسبی داشته وتهویه هوا به آسانی در آنجا انجام پذیرد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

بعضا مشاهده می شود که برخی افراد بی تجربه دستگاه جوجه کشی خانگی را در گاراژ قرار می دهند. این گونه مسائل بسیار خطرناک است زیرا جنین در داخل تخم های نطفه دار در درون دستگاه جوجه کشی در حال تنفس است و وارد شدن دود ماشین به داخل دستگاه خفه شدن آن ها را به دنبال خواهد داشت. بنابراین باید حتما دستگاه جوجه کشی خانگی را در مکان مناسب قرار دهید.

دستگاه جوجه کشی صنعتی

دستگاه جوجه کشی صنعتی به دستگاهی گفته می شود که ظرفیت بیشتر از 100 عدد تخم نطفه دار مرغ داشته باشد. البته این دستگاه ها را می توان به انواع صنعتی و نیمه صنعتی هم تقسیم بندی کرد که ما در این مقاله از آن صرف نظر می کنیم.

دستگاه های جوجه درآوری صنعتی برای مزارع پرورش پرنده که تعداد قطعات پرندگان در آن ها بیشتر است مناسب هستند. مثلا مزراع پرورش غاز یا اردک.
این ماشین های جوجه کشی به دلیل ظرفیت بیشتری که دارند از ابعاد بالاتری هم برخوردار هستند. وزن بیشتری دارند و در برخی از دستگاه ها در قسمت زیرین آن ها چرخ قرار داده شده است تا به راحتی قابل جابجایی باشند.

در ساخت دستگاه جوجه کشی صنعتی از موتورهای قدرتمندتری استفاده می شود. قدرت موتور باید به قدری باشد که بتواند وزن همه تخم های موجود در داخل دستگاه را تحمل کرده و آن ها را بچرخاند.

از برترین برندهای ماشین های جوجه درآوری خانگی و صنعتی موجود در ایران می توان به برندهای برینسئا بریتانیا ، ویکتوریای ایتالیا ، آرکام کره جنوبی و ای آی جی ایران اشاره کرد. در میان این برندها فقط دستگاه های آرکام و ای آی جی در ایران به فروش می رسند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!