معرفی دستگاه جوجه کشی هواباتور آمریکایی

تاریخچه و معرفی دستگاه جوجه کشی هواباتور آمریکایی

دستگاه جوجه کشی هواباتور از سال 1980 تا اوایل قرن بيستم معرف ترین یا بهتر است بگویم که تنها تولیدی کننده دستگاه جوجه کشی ارزان خانگی در جهان بوده است . همین امر باعث شده است که حتی در ادبیات جهانی نیز دستگاه جوجه کشی خانگی را با برند هواباتور بشناسند. با وجود تفاسیر بسیار در رابطه با کیفیت خوب این برند سازنده دستگاه جوجه کشی ، باید بگویم که برخلاف تصور عموم این برند هیچ وقت به عنوان یک دستگاه جوجه کشی بسیار عالی مطرح نبوده است.

ولی با این حال هیچ وقت هم به هیچ وجه به عنوان یک محصول بی کیفیت نیز نبوده است کیفیت نسبتا خوب در کنار دوام بسیار بالا صد البته یدک کشیدن made in usa باعث اقبال عمومی در سرتاسر جهان نسبت به ماشین جوجه کشی خانگی هواباتور شده بود و عموما مردم جهان دستگاه جوجه کشی خانگی را فقط با عنوان هواباتور می شناختند.

دستگاه جوجه کشی هواباتور

شاید شناخته شدن دستگاه جوجه کشی خانگی با نام هواباتور را در جهان ممکن باشد با شناخته شدن محصول پر طرفدار پفک در ایران مقایسه کرد در حال حاضر مردم ایران محصول نمکی را با نام پفک خطاب می کنند و گاها پیش میاید که از فروشنده می پرسند : قیمت پفک چی توز چند است؟ در حالی که پفک یک برند ثبت شده متعلق به صنایع مینو می باشد که همانند هواباتور نشان دهنده محصول خاصی است. این مثال را می توان در رابطه با محصولاتی مانند ریکا ( به عنوان مایع ظرف شویی ) ، تاید ( به عنوان پودر رخت شوی ) و… اشاره کرد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

مکان کارخانه هواباتور

هواباتور یک کارخانه نسبتا کوچک مستقر در آمریکا می باشد. بر خلاف سایر کارخانه های سازنده دستگاه جوجه کشی موفق در صنعت جوجه کشی که سرمایه زیادی را صرفه به دست گرفتن بازار های جهانی کرده اند ( مانند برینسا و آرکام و… ) اما شرکت هواباتور با گذشت بیش از 40 سال از تاسیس این کارخانه همچنان همان حالت بیزینسی کوچک و خانوادگی خود را حفظ کرده است با این حال هنوز هم این شرکت قدیمی ترین سازنده ماشین جوجه کشی خانگی در آمریکا و جهان است و در بالتیموربصورت محدود به تولید دستگاه های جوجه کشی خانگی مشغول است و هیچگاه وارد محدوده دستگاه های جوجه کشی بزرگ نشده است.

کارخانه هواباتور با 40 سال سابقه درخشان در صنعت ساخت دستگاه های جوجه کشی خانگی در جهان سهم فروش خود را از بازار مصرف جهانی از دست داده است این در حالی می باشد که مصرف از دستگاه جوجه کشی در جهان به شدت افزایش یافته است.

یکی از دلایل کاهش فروش محصولات شرکت هواباتور می توان به سیستم ارتقا نیافت و سنتی آن اشاره کرده چرا که در 40 سال گذاشته هیچ تغییر و تحول اساسی و یا ارتقاع کیفیت محسوس در کارکرد محصولات این کارخانه سازنده دستگاه جوجه کشی خوش نام اتفاق نیفتاده است.

اگر نگاهی به محصولات سایر سازندگان دستگاه جوجه کشی بیندازید خواهید دید که شرکت های با سابقه کمتر نسبت به تولیدات کارخانه هواباتور بسیار پیشرفته تر و با کیفیت عمل کرد اند.

فروش دستگاه جوجه کشی هواباتور در ایران

اخیرا در کشور خودمان بسیاری از کارگاه های زیر زمینی با تکیه بر نا اگاهی و بی اطلاعی خریداران اقدام به فروش دستگاه های جوجه کشی خانگی تقلبی با قیمت 480 تا 300 هزار تومان به عنوان هواباتور اصل می کنند.

اما جالب است بدانید که قیمت دستگاه جوجه کشی خانگی هواباتور در آمریکا نسبت به کیفیت و کارایی آن بسیار گران می باشد به عنوان مثال یک دستگاه جوجه کشی خانگی هواباتور 48 تایی دارای قیمت معادل $156 دلار می باشد با یک حساب سر انگشتی شما برای خرید این دستگاه جوجه کشی باید مبلغی بالای 700 هزار تومان بابت خرید آن باید بپردازید البته این مبلغ تنها بابت خرید دستگاه می باشد و هزینه عوارض گمرکی آن نیز مبلغی بیش از 370 هزار تومان خواهد بود در نتیجه یک دستگاه جوجه کشی خانگی هواباتور اصل تا به دست شما برسد هزینه ای معادل 1تا یک نیم میلیون تومان خواهد داشت.

با این حال تعدادی از فروشندگان دستگاه جوجه کشی تقلبی در ایران ماشین جوجه کشی هواباتور را با قیمت 480 هزار تومان یعنی کم تر از 100 دلار به فروش می رسانند و مدعی آن هستند که دستگاه جوجه کشی خانگی تقلبی فروخت شده برند هواباتور اصل می باشد.

طبق تحقیقات آخرین بار محصولات کارخانه هواباتور آمریکا در سال 2000 وارد ایران شده است و از سال 2004 هیچ گزارشی از طرفه کارخانه هواباتور نسبت به صادرت محصولات خود به خاورمیانه انجام نشده است


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!