دستگاه جوجه کشی خانگی دست ساز

دستگاه جوجه کشی خانگی دست ساز

دستگاه جوجه کشی خانگی دست ساز

اگرچه دستگاه های جوجه کشی حرفه ای و اتوماتیک در بازار وجود دارند و با قیمت مناسبی به فروش می رسند ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که دستگاه جوجه کشی را در خانه با استفاده از تجهیزات بسیار ساده و ابتدایی بسازند. انگیزه این افراد می تواند عواملی مانند علاقه ، انجام پروژه مدرسه یا دانشگاه و یا پرورش پرنده و کسب درآمد باشد.

دستگاه جوجه کشی خانگی دست ساز را می توان با استفاده از تجهیزات بسیار ساده و پیش پا افتاده ساخت. وسائلی از قبیل کارتن های بسته بندی ، لامپ رشته ای ، لیوان ، دماسنج و رطوبت سنج از این دسته تجهیزات هستند. استفاده از کارتن به عنوان محفظه برای کنترل دما و رطوبت ، دماسنج و رطوبت سنج برای تنظیم دما و رطوبت ، لامپ رشته ای برای تامین حرارت و لیوان برای تامین رطوبت است. به دلیل ساده بودن قطعات این دستگاه ها ، هزینه ساخت آن ها بسیار پایین است و حتی به 20 هزار تومان نیز نمی رسد.

برای ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتن باید قسمتی از آن را برای درب محفظه اختصاص دهید. لامپ رشته ای 60 واتی برای تامین حرارت داخل دستگاه کافی است. دماسنج و رطوبت سنج را نیز باید به داخل کارتن بچسبانید. همچنین لیوان را باید از آب پر کرده و در داخل دستگاه قرار دهید. نکته بسیار مهم در جوجه کشی با استفاده از این دستگاه ها این است که باید تخم ها را به صورت دستی هر 4 ساعت یک بار بچرخانید. در غیر این صورت نطفه در درون تخم به پوسته چسبیده و از بین می رود.

در مورد نحوه ساخت دستگاه های جوجه کشی دست ساز با استفاده از وسائلی که ذکر شد به صورت مفصل در مقالات قبلی بحث کریده ایم. این مقالات را می توانید در لینک های زیر مطالعه کنید.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی حرفه ای

 

ساخت دستگاه جوجه کشی با کارتن

ساخت دستگاه جوجه کشی با یخچال

 

اگر شما نیز می خواهید دستگاه جوجه کشی دست ساز بسازید ، باید در نظر داشته باشید که راندمان این دستگاه ها بسیار پایین است و امکان دارد هیچ جوجه ای از تخم ها خارج نشود. راندمان این دستگاه ها حداکثر به 40 درصد می رسد یعنی از هر 10 تخم حداکثر 4 تای آن ها با استفاده از دستگاه به جوجه تبدیل می شود.

اگر به دنبال کسب درامد از جوجه کشی هستید بهتر است از دستگاه های جوجه کشی حرفه ای و یا اتوماتیک خانگی استفاده کنید. این دستگاه ها با استفاده از قطعات بسیار پیشرفته ساخته می شوند و قادر هستند که از تخم های نطفه دار انواع پرندگان گران قیمت زینتی و اهلی جوجه کشی کنند.


18 دیدگاه برای “دستگاه جوجه کشی خانگی دست ساز”

  1. سلام خسته نباشید من از کجا میتونم یه موتور چرخش پیدا بکنم. خودم دستگاه درستم کرده ام و چند بتری هم جوجه کشی انجام دادم ولی موتور چرخش ندارم متاسفانه

  2. سلام تخم اردک دارم زیر مرغ گذاشتم ولی زمان در امدنشون رو نمیدونستم مرغم از قبل تخم داشته که به تخم در اومدن و تخما رو رها میکنه
    ایا تخم ها اگر زیر مرغ بمونن به جوجه تبدیل میشن؟
    مجبور سدم مرغ رو تو لانه حبس کنم تا تخم ها رو رها نکنه
    اگه توی دستگاه جوجه کشی دست ساز بزارم از تخم درمیان یا بزارم زیر مرغ بمونن؟
    لطفا هرچه سریعتر جواب به ایمیلم بدید ضروریه ممنون از سایت خوبتون

    • سلام، دوره جوجه کشی غاز حداقل یه هفته بیشتر از مرغ طول میکشه شما باید یه هفته بعد از گذاشتن تخم های غاز، تخم مرغ زیرش میگذاشتن. بعید میدونم روش بخوابه چون جوجه بعد 24 ساعت نیاز به تغذیه داره و مرغ بهشون کمک میکنه تا غذا پیدا کنن.
      بله اگه داخل دستگاه دست ساز بذارین شانس دارین فقط دستگاه باید از قبل اماده و گرم باشه و دقت خوبی هم در دما و رطوبت داشته باشه. فراموش نکنید غاز به رطوبت بالایی نیاز داره.75 الی 80 درصد در زمان هچ

    • سلام، اگه برای جوجه کشی از مرغ میپرسید دمای ستر 37.7 الی 37.5 درجه با رطوبت 60 درصد و در زمان هچر دمای 37.2 با رطوبت 70 درصد پیشنهاد میشه. دوره هچر از ابتدای روز 19 شروع میشه.

    • سلام، دوست عزیز این مقاله چندین سال پیش نوشته شده و در زمان نگارش مقاله قیمت ها ارزان بود.

    • با سلام، سعی کنید خودتون بر اساس آموزش ها یکی درست کنید. ولی دستگاه های دست ساز اصولا نه سیستم تنظیم دما و رطوبت و نه سیستم تهویه دقیقی دارند. فراموش نکنید که شما با موجود زنده سروکار دارید که نسبت به تغییرات دمایی و رطوبت بسیار حساس و آسیب پذیر می باشد. پس بهتر است بر اساس بودجه مد نظر از یک ماشین جوجه کشی با کیفیت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!