دستگاه جوجه کشی اتوماتیک

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک

دستگاه جوجه کشی اتوماتیک نوعی ماشین جوجه کشی است که کلیه فرایند جوجه درآوری را به صورت کاملا اتوماتیک و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می دهد. در این دستگاه ها کافی است پس از انتخاب نوع پرنده، تخم ها را در داخل دستگاه قرار داده و پس از پایان فرایند جوجه کشی، جوجه ها را از دستگاه تحویل بگیرید. این دستگاه ها تنظیم رطوبت و دما، چرخش تخم ها و فرایندهای ستر و هچر را به صورت اتوماتیک انجام می دهد. فناوری استفاده شده در دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک با فناوری سایر دستگاه های جوجه کشی متفاوت است برای مثال در ساخت این دستگاه ها از بردهایی استفاده می شود که بتواند تنظیم المان های دستگاه را به صورت اتوماتیک انجام دهد.

قابلیت های دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک

» کنترلر

با توجه به اتوماتیک بودن دستگاه باید کنرلر دستگاه قابلیت کنترل اتوماتیک المان ها را داشته باشد. همچنین باید در برد قابلیت انتخاب انواع پرندگان مانند کبک، بلدرچین، قرقاول، طوطی و … موجود باشد تا با انتخاب نوع پرنده کنترل المان های مخصوص آن پرنده توسط دستگاه اعمال گردد. استفاده از سنسورهای دما و رطوبت دقیق، هوش مصنوعی کنترل دما و رطوبت، سیستم تهویه و رطوبت مناسب از این دسته قابلیت های برد دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک است. برای نمونه درساخت دستگاه های اتوماتیک گروه صنعتی هواباتور از قطعات بسیار با کیفیت مانند سنسورهای SHT SENSIRION کالیبره شده در سوئیس برای کنترل دما و رطوبت استفاده می شود.

» چرخش راک ها

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

در دستگاه های جوجه کشی معمولا چرخش تخم ها با انتقال نیروی موتور توسط راک ها به شانه ها انجام می پذیرد. در دستگاه های اتوماتیک گروه صنعتی هواباتور برای تنظیم چرخش تخم ها از تایمر چرخش نیز استفاده شده است. با استفاده از تایمر چرخش می توان تعداد دفعات چرخش تخم ها را با توجه به نوع پرنده مشخص کرد. برای مثال با توجه به این که در جوجه کشی تخم مرغ، تخم ها باید 2 ساعت در طول روز چرخانده شوند، ذر این تایمر عدد 120 به معنای یک بار چرخش در 120 دقیقه را باید انتخاب کنیم. سیستم چرخش در دستگاه های اتوماتیک EIG از نوع 90 درجه ای است.

» استفاده از روشمار جوجه کشی

یکی از قابلیت های دیگر دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک استفاده از روزشمار جوجه کشی است. با این قابلیت دستگاه جوجه کشی اتوماتیک قادر خواهید بود مدت زمان باقی مانده از ستر یا هچر و یا کل فرایند جوجه کشی را در جوجه درآوری بدانید.

» قابلیت کنترل از راه دور

گاهی اوقات پیش می آید که در زمان فرایند جوجه کشی به دلیل عدم دسترسی به دستگاه جوجه کشی از فعالیت دستگاه و المان های آن مطلع نیستید. برای این منظور می توانید از قابلیت کنترل دستگاه توسط موبایل استفاده کنید و به راحتی به مسافرت بروید. با استفاده از این قابلیت می توانید دما، رطوبت، و سایر المان های دستگاه را از دور تحت نظر داشته باشید. این قابلیت با درخواست مشتری به دستگاه های اتوماتیک گروه صنعتی هواباتور اضافه می شود.

» قابلیت استفاده از برق باتری

در زمان فرایند جوجه کشی امکان دارد که به دلیل قطعی برق و یا از کار افتادن دستگاه جوجه کشی، تخم ها تلف شوند. برای رفع این محدودیت دستگاه های جوجه کشی اتوماتیک گروه صنعتی هواباتور طوری طراحی شده اند که قابلیت استفاده از برق باتری را داشته باشند. در این قابلیت برق باتری با استفاده از اینورتور به برق شهری مورد نیاز برای دستگاه تبدیل می شود. این اپشن نیز اختیاری بوده و در صورت درخواست مشتری به دستگاه اضافه می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!