خرید دستگاه جوجه کشی اردک

خرید دستگاه جوجه کشی اردک

راهنمای خرید دستگاه جوجه کشی اردک

اردک یا مرغابی پرنده ای می باشد که می تواند به سرعت با هر محیطی سازگار شود. این پرنده علاقه خاصی به زندگی در برکه ، رودخانه و دریا دارد ولی در صورتیکه در یک دشت سرسبز و علفزارهای  خرم قرار بگیرد ، می تواند خود را با آن مکان سازگار کند. لذا امروزه بعنوان یک کسب و کار پر رونق پرورش اردک نیز همانند سایر طیور توسعه یافته است. اما یکی از مهمترین ابزارها در توسعه گله های مرغابی و افزایش تولید آنها ، استفاده از دستگاه جوجه کشی اردک می باشد.

جوجه کشی از اردک نیز همچون سایر پرندگان مثل مرغ ، غاز و بلدرچین و حتی پرندگان زینتی بوده و فقط با شتر مرغ تفاوت دارد. بنابراین از دستگاه جوجه کشی معمولی می توان برای جوجه کشی از اردک استفاده کرد. خرید دستگاه جوجه کشی اردک بدون اطلاعات و دانش قبلی ممکن است به یک تجربه تلخ تبدیل شود. لذا در این مقاله مجموعه نکات مهم به هنگام خرید یک دستگاه جوجه کشی اردک را برای شما آماده کرده ایم. توصیه می شود تا انتها مقاله را مطالعه بفرمائید.

به هنگام خرید دستگاه جوجه کشی اردک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

دستگاه جوجه کشی اردک

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

مطمئنا بدون داشتن اطلاعات در زمینه یک دستگاه نمیتوان خرید موفقی را تجربه کرد. بنابراین بدون در نظر گرفتن قیمت یک دستگاه باید تمامی قطعات آن بصورت تخصصی بررسی شوند تا به بهاء و ارزش واقعی آن پی برد. واضح است که هر چقدر قطعات یک دستگاه بی کیفیت و کم بازده باشند ، قیمت آن نیز پایین خواهد بود. بنابراین خرید دستگاه های قدیمی و کم بازده صرفا هدر دادن سرمایه خواهد بود. پس در ابتدای کار باید قدم درست برداشت و بهترین دستگاه موجود را انتخاب کرد. زیرا یک دستگاه با کیفیت ، راندمان بالایی نیز خواهد داشت که به معنی افزایش تولید و در نتیجه افزایش سود خواهد بود.

دستگاه های قدیمی و فاقد کیفیت یک سری هزینه های سنگینی نیز بصورت مخفی دارند که کاربر فقط در زمان استفاده از آنها با خبر میشود.

اما با خواندن این مقاله و اطلاعات مفید آن می توانید به راحتی از دام تبلیغاتی دستگاه های قدیمی خلاص شوید.

در کل به هنگام خرید یک دستگاه جوجه کشی اردک به موارد زیر بسیار دقت کنید:

  • سنسور دستگاه
  • بدنه دستگاه
  • سیستم تأمین رطوبت دستگاه
  • برد دستگاه
  • امکانات مختلف همچون قابلیت ستر و هچر همزمان
  • شانه های دستگاه

سنسور یک دستگاه جوجه کشی قلب آن می باشد. زیرا حساس ترین کار یعنی سنجش میزان دقیق دما و رطوبت را بر عهده دارد. بنابراین سنسور باید نهایت کیفیت را داشته باشد. بهترین سازندگان دستگاه های جوجه کشی همچون آرکام کره جنوبی ، برینسآ انگلیس ، ویکتوریا ایتالیا و هواباتور از سنسورهای اصل SHT ساخت سوئیس استفاده می کنند.

بدنه دستگاه نیز در راندمان و عمر مفید دستگاه تأثیر بسزایی دارد. بدلیل رشد و نمو نطفه ها در محیط های بسیار مرطوب و گرم ، بدنه دستگاه باید ضد زنگ باشد ، وگرنه به سرعت شروع به خوردگی میکند. بنابراین دستگاه جوجه کشی با بدنه فلزی خرید نکنید. بهترین دستگاه های جوجه کشی داری بدنه PVC فشرده و یکپارچه و یا ABS می باشند. زیرا این نوع بدنه ها علاوه بر اینکه پوسیده نمی شوند ، از عایق بندی بسیار بهتری نسبت به بدنه فلزی برخوردار هستند.

برای تأمین رطوبت در داخل دستگاه های جوجه کشی از انواع سیستم های رطوبت رسان استفاده می شود. ولی بهترین آنها نوع رطوبت ساز اتومایزر میباشد که هیچ گونه عوارضی ندارد.

سیستم های رطوبت رسان همچون التراسونیک برای دستگاه های جوجه کشی اصلا مناسب نیستند. میدانید که بصورت طبیعی در آب ، املاح و آهک موجود میباشد. به دلیل متلاشی شدن قطرات آب و تغییر حالت آن در دستگاه های التراسونیک ، آهک آن نیز جدا شده و به داخل دستگاه منتقل می شود. این آهک بدترین پیامد دستگاه های التراسونیک می باشد. زیرا به سرعت جلو چرخش فن ، عملکرد سنسور و المنت حرارتی را میگیرد. در حقیقت بازدهی دستگاه را به مرور زمان به صفر میکشاند.

راندمان دستگاه جوجه کشی اردک

منظور از ستر و هچر همزمان یعنی اینکه بتوان تخم های هچ شده و تازه را با هم درون دستگاه قرار داد و از آنها بصورت هم زمان جوجه کشی کرد. شاید متوجه نباشید ولی هر چقدر تخم نطفه دار تازه باشد ، احتمال جوجه آوری آن نیز بالاست. برای همین افراد حرفه ای در گذشته همیشه دو عدد دستگاه جوجه کشی خریداری می کردند. آنها یکی را بر اساس دوره ستر و دیگری را بر اساس دوره هچر تنظیم میکردند. بدین ترتیب تخم های نطفه دار تازه را در دستگاه ستر قرار میدادند و به محض وارد شدن به دوره هچر آنها را در دستگاه هچر قرار میدادند. از این طریق ، آنها همیشه از تخم های نطفه دار تازه استفاده می کردند. ولی هزینه خرید دو دستگاه جوجه کشی برای بیشتر افراد مقدور نمیباشد.

از این رو سازندگان حرفه ای ، قابلیت ستر و هچر همزمان را در یک دستگاه جوجه کشی طراحی کردند. بدین طریق هم احتمال جوجه آوری موفق ، بیشتر خواهد بود و هم کاربر هزینه کمتری برای آن پرداخت می کند.

بنابراین توصیه می شود ، برای موفقیت بیشتر حتما از دستگاه جوجه کشی با قابلیت ستر و هچر همزمان استفاده کنید.

باید به شانه ها نیز دقت کنید ، زیرا دستگاه جوجه کشی باید قابلیت جوجه کشی از انواع تخم پرندگان زینتی و اهلی را داشته باشد. از آنجایی که تخم همه پرندگان به یک اندازه نیست ، باید بتوان در شانه ها انواع تخم های ریز ، متوسط و درشت قرار داد. برای اولین بار شرکت آرکام کره که بهترین سازنده دستگاه های جوجه کشی در دنیا است ، شانه هایی طراحی کرد که به شانه های همه کاره یا سایزیک معروف میباشند. توسط شانه های همه کاره ، کاربر می توانست تخم پرندگان مختلفی را در آن قرار بدهد. لذا دستگاهی را انتخاب کنید که از شانه های همه کاره در آن استفاده شده باشد و شما مجبور به خرید شانه های مخصوص هر تخم نباشید.

رابطه بین قیمت و راندمان دستگاه جوجه کشی

قیمت و راندمان دستگاه جوجه کشی

رابطه مستقیمی بین راندمان و قیمت یک دستگاه وجود دارد. زیرا دستگاه های نسل جدید و هوشمند دارای راندمان بسیار بهتری میباشند. امروزه نسل جدیدی از دستگاه های جوجه کشی خانگی ساخته می شوند که تمامی تنظیمات برای جوجه کشی از پرندگان مختلف را بر روی برد خود دارند. در این نوع دستگاه ها کافیه تا کاربر فقط نوع پرنده را انتخاب کند. تا آخر جوجه کشی نیاز به هیچ دخالتی در این نوع دستگاه ها نبوده و کاربر در انتها فقط جوجه ها را از دستگاه بیرون میکشد. لذا این دستگاه ها و سایر دستگاه های نسل جدید از ارزش بیشتری برخودار خواهند بود.

دستگاه جوجه کشی با راندمان بالا و کیفیت عالی از کجا خرید کنیم؟

هواباتور

می توانید پیشرفته ترین و بهترین دستگاه های جوجه کشی اعم از خانگی و صنعتی را از فروشگاه اینترنتی هواباتور خرید بفرمائید. این دستگاه ها حاصل 26 سال سابقه و تحقیقات مستمر مجموعه هواباتور بوده که دارای راندمان عالی و عمر مفید طولانی می باشند. دستگاه های جوجه کشی هواباتور دارای 12 ماه ضمانت نامه کتبی و 10 سال خدمات پس از فروش هستند.

می توانید قبل از خرید از مشاوره رایگان نیز بهره ببرید و پاسخ سوالات خود را از متخصصان ما دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره با شماره 09144485590 تماس حاصل بفرمائید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!