جوجه کشی و پرورش جوجه های گوشتی

جوجه کشی از جوجه های گوشتی

سرمایه گذاری های بزرگی را در سراسر جهان نشان می دهد. در بسیاری از کشورها، شرکت های مرغداری با پرورش دهنده ها قرارداد می گذارند و تا زمان بازاریابی کامل گله های خود را نظارت می کنند.

موارد مورد نیاز جهت انکوباسیون و جوجه کشی از جوجه های گوشتی

1 – مرغداری

تولید جوجه های گوشتی به دلیل گذر کوتاه مدت پرندگان درون انبارها به عنوان دوره انکوباسیون در نظر گرفته می شود. بنابراین، درجه حرارت، رطوبت، حرکت هوا و روشنایی باید با تجهیزات لازم برای انکوباتور ها کنترل شود .. و غیره

عرض جوجه گوشتی 32 تا 40 فوت (حدود 12 متر) با طول تا 100 متر است. تعداد جوجه های گوشتی در خانه های مدرن 10،000 تا 50،000 جوانه می باشد. مسکن باید از لحاظ ساخت و ساز برای کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری از نظر ساختاری قوی باشد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

باید با استفاده از مواد مختلف عایق بندی شده جدا شود تا گرمای دستگاه جوجه کشی در خارج از زمستان نشت نکنند و بنابراین هزینه گرمایش را افزایش می دهند و همچنین باید تهویه لازم و مناسب خنک سازی را در صورت نیاز در دوره های تابستان دمای بالا فراهم کنند و به طور کلی باید محل سکونت را در دمای نزدیک از 70 درجه سانتی گراد در طول سال.

2 – سیستم گرمایش

نوع بخاری های استفاده شده در مهد کودک ها با توجه به سوخت موجود در منطقه پروژه متفاوت است. بخاری های گاز یا برق ممکن است رایج ترین باشد.در مجموع تعداد جوجه ها بر اساس یک جوجه محاسبه می شود، اما با توجه به سن جوجه ها، دو سوم جوجه ها در زیر هر دیگ شروع می شود.

توصیه می شود از موانع انکوباسیون برای نگهداری پرندگان استفاده کنید و به راحتی آنها را با غذا و آب کنترل کنید. موانع کارتن کاری 14-18 اینچ نیز برای حفاظت جوجه ها از جریان مستقیم مستقیم در طول دوره ی اول زندگی جوجه ها طراحی شده و ممکن است موانع کارتن توسط گریتینگ جایگزین شوند شبکه در طی دوره انکوباسیون در ماه های تابستان.

مانع باید از لبه خاموش کننده حدود سه فوت برداشته شود تا جوجه ها بتوانند در صورت بروز دمای بالا از منطقه اگزوز حرکت کنند. موانع بعد از حدود یک هفته از انکوباسیون کاملا حذف می شوند.

 

جوجه کشی از جوجه های گوشتی

 

محققان بخش خدمات کشاورزی ایالات متحده، با همکاری گروه علوم طیور در دانشگاه ایالتی می سی سی پی (دسامبر 2008)، روش جدیدی را برای نگهداری خانه های مرغداری بدون استفاده از سوخت گرمای بیشتری با نصب ورودی های هوا زیر سطح کشف کردند.

جایی که هوای داغ از طریق این ورودی ها وارد می شود و در آن اجرا می شود، که بدون نیاز به استفاده از گرمای بیشتر، به طور منظم زندگی می کند. مشخص شد که دمای این طبقه در خانه مرغ در مقایسه با گرمای خارجی برابر با 6 تا 14 درجه است و محققان تأیید کرده اند که استفاده از این روش باعث کاهش هزینه های گرمایش 20 تا 25 درصد شد. این روش همچنین نشان دهنده کاهش رطوبت مسکن است که میزان انتشار آمونیاک در خانه را کاهش می دهد.

3 – تجهیزات تغذیه در جوجه کشی از جوجه های گوشتی

در طول اولین دوره انکوباسیون، گله ها در غذاهای خوراکی به منظور تسهیل فرایند به دست آوردن غذا تغذیه می شوند.غذا در این غذاها نیز باید با تغذیه غذا در فیدر همراه شود تا پرنده بتواند غذا بخورد. ظرف غذا پس از چهار روز اول انکوباسیون برداشته می شود .

فیدرهای اتوماتیک ممکن است با تعداد زیاد جوجه های گوشتی مورد استفاده قرار بگیرند، جایی که از آنها برای کاهش تعداد کارگران شاغل استفاده می شود و همچنین اجازه می دهد که کنترل و مراقبت از گله خوب باشد. فیدر پرنده 2 اینچ برای شش هفته اول تغذیه توصیه می شود (دوره شیردهی) و از 6 تا 7 هفته در مورد بازاریابی در آن سن افزایش می یابد.

در مورد فیدرهای دور، فاصله هر پرنده 20٪ کمتر از جریان است. بون ها تجهیزات مهمی هستند که خارج از ساختمان انکوباسیون قرار می گیرند، جایی که آگر برای حمل مواد غذایی از ظرف ذخیره سازی خارج از خانه به داخل استفاده می شود.

4 – آبرسان در جوجه کشی از جوجه های گوشتی

ضروری است که فاصله لازم برای هر جوجه را در مزاج فراهم آوریم تا جوجه بدون نیاز به آلودگی نیازهای آب را برآورده کند و باید (1) گالن در هر 100 جوجه در طول دوره از 1 روز تا 10 روز (گالن = 3.78 لیتر) Streamers با یک اینچ به عنوان فاصله هر پرنده ارائه می شود، و این درصد در هنگام استفاده از دوره های گرد حدود 20 درصد کاهش می یابد. در هنگام تنظیم مهد کودک در مهد کودک، توجه داشته باشید که جوجه ها از آب جذب نمی شوند و فاصله جوجه نباید بیش از 10-12 فوت برای آب باشد.

5 – واکسیناسيون

برنامه ایمن سازی سختگیرانه برای گله های چاقی باید نسبت به منطقه ای که در آن سایت پروژه قرار گرفته است، به منظور جلوگیری از هر گونه آسیب، که ممکن است باعث مرگ و میر در تعداد زیادی از پرندگان شود، توسعه یافته است. واکسن های واکسیناسیون معمولا در انکوباتورهای مینیاتوری در زیر پوست واکسینه می شوند.

 

جوجه کشی از جوجه های گوشتی

 

واکسنهای ناکاسال و برونشیت از 1 تا 14 سالگی تجویز می شود. هر دو واکسن ممکن است با هم همراه باشند و دوزهای ایمن سازی اضافی بر علیه بیماری نیوکاسل تجویز می شود در سن 4 تا 5 هفته. به طور کلی، روش های متعددی برای اداره واکسن وجود دارد که مهمترین آنها ایمن سازی در آب آشامیدنی، اسپری کردن، تقطیر چشم و بینی، تزریق به عضله، زیر جلدی یا سوزش در بال است.

6 – جایگاه خواب در جوجه کشی از جوجه های گوشتی

همیشه توصیه می شود که بستر انبار بسیار جذب و خشک و ضخامت آن باید 2 تا 4 اینچ باشد. ملافه ممکن است برای خاک اره، یونجه یا یونجه استفاده شود، و با انتخاب نوع ملافه و همچنین استفاده از آن، کنترل می شود.

7 – نور

0.35 تا 0.50 پا از نور باید در سطح پرنده در طول ساعات شب به منظور جلوگیری از انقباض در گوشه های محل زندگی و یا از انباشته شدن بیش از یکدیگر در هنگام نوردهی شب، علاوه بر این، نور افزایش مصرف مواد غذایی، به خصوص در طول دوره های درجه حرارت بالا

8 – بهداشت در جوجه کشی از جوجه های گوشتی

پذیرش جوجه ها در مهد کودک تمیز که حاوی تجهیزات ضدعفونی کننده تمیز است، احتمال ابتلا به هر گونه عفونت را کاهش می دهد. در طول فرآیند انکوباسیون، باید روزانه شستشو مخازن سپتیک انجام شود. این به میزان زیادی باعث کاهش آلودگی و افزایش مصرف آب می شود.

برای پرندگان هر پرنده مرده باید از محل اقامت سریع برداشته شود و از طریق سوزاندن یا دفن دفن شود. سوراخ تهویه در مهد کودک و پنجره ها باید با نرده سیم (0.75 اینچ) پوشانده شود تا از پرندگان و موش ها محافظت کند که بیماری های زیادی را حمل می کنند و جوجه های گوشتی را می خورند.


دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی هواباتور

گروه صنعتی هواباتور بزرگترین تولید کننده ماشین های جوجه کشی در ایران و خاورمیانه می باشد

https://www.hovabator.ir/wp-content/uploads/2017/07/easy-bator-6-3-1.jpg

https://www.hovabator.ir/wp-content/uploads/2017/07/easy-bator-2-6.jpg

فیلم جوجه کشی از بلدرچین و جوجه گوشتی توسط دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی هواباتور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!