تهیه تخم نطفه دار

تهیه تخم نطفه دار

تهیه تخم نطفه دار

شاید شما هم برای تهیه تخم نطفه دار به وب سایت های بسیاری سر زده اید شاید هم تخم های نطفه دار را به صورت اینترنتی خریداری کرده اید و هنوز هم نمیدانید که تخم نطفه دار را باید از کجا تهیه کنید!! ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که یک تخم نطفه دار مورد اعتماد را از کجا بایستی تهیه کنید و چه شرایطی باید داشته باشد ، پس با ما همراه باشید.

تخم نطفه دار یکی از موارد بسیار حساس در جوجه کشی میباشد به نوعی که اگر جنین درون تخم ضعیف باشد هرچقدر هم که دستگاه بدرستی کار کند بی فایده خواهد بود ، به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم بهترین دستگاه جوجه کشی هم نمیتواند جنین های ضعیف را به جوجه تبدیل نماید پس بایستی به نحوه تهیه و مکان تهیه تخم نطفه دار دقت ویژه ای داشته باشیم. در این راستا میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم که با رعایت کردن آنها بهترین تخم های نطفه دار میتوان انتخاب کرد.

فروش تخم نطفه دار

اولین مورد مدت زمانی است که تخم متولد شده است ، هرچه تخم نطفه دار تازه تر باشد راندمان آن نیز بیشتر خواهد بود یعنی احتمال اینکه آن تخم تبدیل به جوجه گردد بیشتر میباشد. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان میدهد که هر روز که از تولد تخم میگذرد راندمان آن 15 درصد کاهش می یابد. یعنی اگر تخم نطفه دار شما دو روز است که متولد شده است احتمال تبدیل تخم به جوجه حدود 20 الی 30 درصد کاهش یافته است. لازم به ذکر است که به این منظور دستگاه های جوجه کشی ستر هچر همزمان را اختراع کرده اند که این توانایی را دارند تا بتوانند تخم های تازه را همه روزه درون دستگاه قرار دهند و از آنها جوجه کشی نمایند.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

دومین مورد کیفیت پوسته تخم میباشد ، پوسته تخم کاملاً مشخص است که نازک است یا ضخیم که هر دو این موارد برای جوجه کشی نامناسب است ، پوسته تخم نطفه داری که میخواهید خریداری فرمایید بایستی نه نازک باشد و نه ضخیم ، این مورد را هم میتوانید با یک نطفه سنج و یا حتی فلش گوشی چک کنید ، فلش را به پوسته تخم بچسبانید و ببینید ضخامت پوسته تخم چه اندازه هست. پس میزان ضخامت پوسته تخم نه بایستی نازک باشد و نه ضخیم هر دو این موارد مشکل ساز است در جوجه کشی ، اگر ضخیم باشد پوسته جوجه نمیتواند آن را بشکند و در نهایت درون تخم دچار خفگی میشود اگر هم نازک باشد بدین معنی است که گله مولد به اندازه کافی قدرتمند نبوده است و در جوجه کشی احتمالاً جوجه هایی ضعیف را به بار خواهد آورد پس بهتر است میانه رو باشید و تخم هایی با ضخامت نرمال را انتخاب کنید که نه بزرگ باشد و نه کوچک یعنی از لحاظ اندازه نیز بایستی دقت کنید نه بزرگ باشد و نه کوچک که در جوجه کشی دچار مشکل نشوید.

سومین مورد تعداد گله مولد میباشد ، تعداد مرغ مادری که در یک گله وجود دارد میتواند به شما بگوید که چه تعداد تخم نطفه دار را روزانه میتوانید تحویل بگیرید و بطور مثال اگر یک شخص دارای یک گله 100 عددی میباشد هر روز نهایتاً میتواند به شما حدود 70 تا 80 عدد تخم نطفه دار تحویل دهد یعنی نمیتواند از این بیشتر را به شما بدهد و اگر به شما گفته است که این تخم ها تازه هستند و تولید امروز است شما با مقدار گله مولد مقایسه کنید یعنی تعداد کل گله را در نظر بگیرید و 70 درصد از آن گله میتواند هر کدام یک تخم نطفه دار روزانه تولید نمایند یعنی از هر 100 مرغ مادر 70 تخم حدوداً میتوان روزانه تحویل گرفت ، لازم است که به این نکته هم توجه داشته باشید.

خرید تخم نطفه دار

نکته بعدی در مورد خرید تخم های نطفه دار از وب سایت ها میباشد که اکثراً کلاه برداری میکنند ، بسیاری از افراد به وب سایت هایی که فروش آنلاین تخم نطفه دار انجام میدهند اعتماد مینمایند و در نهایت در دام و تله آنها می افتند ، توصیه ما به شما این است که به هیچ عنوان از وب سایت ها به صورت آنلاین تخم نطفه دار خریداری ننمایید مخصوصاً تخم های نطفه دار پرنده های زینتی و گران قیمت که بسیار حساس تر از بقیه پرندگان میباشند.

گاهان حتی مشاهده میشود این دوستان که دارای یک سایت هستند و به فروش تخم نطفه دار مشغول ند در تمامی فصول تخم نطفه دار پرنده های زینتی و گران قیمت را هم میفروشند یعنی در تمام طول سال تخم نطفه دار طوطی را آماده دارند که این امکان پذیر نمیباشد زیرا طوطی در بازه زمانی خاصی از سال جفت گیری مینماید و تخم نطفه دار تولید میکند.

نکته بعدی این است که زمانی که شما از فواصل دور تخم نطفه داری را خریداری مینمایید این تخم در طی صفر احتمالاً در گرما و سرما طاقت کافی را نداشته باشد و به احتمال بسیار زیاد دچار شک دمایی شود که از این گذشته به دلیل تکان ها و ضربه هایی که به تخم در طی صفر خواهد خود احتمال 80 درصد وجود دارد که دیگر آن تخم تبدیل به جوجه نگردد.

در نتیجه باید در تهیه تخم نطفه دار دقت کافی را داشته باشید ، توصیه میکنیم که به هیچ عنوان تخم نطفه دار را از اینترنت و حتی فواصل دور خریداری ننمایید ، و برای انتخاب تخم نطفه دار ابتدا به صورت حضوری گله مولد شخص را مشاهده کنید و میزان تخم های تازه ای که میتواند به شما بدهد را تخمین بزنید سپس اقدام به خرید تخم نطفه دار کنید.


4 دیدگاه برای “تهیه تخم نطفه دار”

  1. سلام متاسفانه در هر سایتی ورود میکنیم برای اطلاع از چگونه خرید کردن تخم نطفه دار همه کارشناسان توصیه میکنند تخم نطفه دار را حضوری و از جاهای معتبر خریداری کنید، ولی هیچ کدام نمیگویند اون مکان یا شرکت یا شخص معتبر کجاست!
    منه شخص بی اطلاع که یه دستگاه کوچک جوجه کشی دارم نمیدونم جای معتبر کجاست
    لطفا اگر میدونید بگید مثلا در تهران فلان جا یا کرج فلان جا که ما هم حضوری بریم خرید کنیم
    با تشکر

    • با سلام، اقا امیر عزیز بهتر است که به اداره جهاد کشاورزی شهر خود مراجعه کنید و خرید خود را از لیست مراکز معتبر و تحت نظارت این نهاد انجام دهید.

  2. سلام
    الان همه سایت هایی که تخم نطفه دار میفروشند اینماد نداره من خیلی بررسی کردم ولی سایتی نبود که تخم نطفه دار طوطی داشته باشه و اینماد داشته باشه
    توی تهران هم قیمت های نجومی میدن و دلال بازیه در اصل در تهران جایی هست؟ من دستگاه خریدم ولی اگر مرکزی هست که اینماد داره لطفا راهنمایی بفرمائید
    حتما ایمیل ارسال گردد
    با تشکر

    • با سلام، اقا امیر حسین توصیه میکنم تخم نطفه دار پرنده های زینتی رو حضوری و از فروشندگان و پرورش دهندگان معتبر خرید کنید. تخم های نطفه دار پرندگان زینتی قیمت بالایی دارند. خرید چند عدد تخم نطفه دار آنها می تواند بیشتر از قیمت دستگاه جوجه کشی برای شما تمام شود. اگر تخم ها نابارور باشند و یا کهنه متأسفانه شما سرمایتون رو از دست می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!