تفاوت دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

تفاوت دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

تفاوت دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی

دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی دو نوع اصلی دستگاه های جوجه کشی با توجه به ابعاد و ظرفیت هستند. دستگاه های جوجه کشی خانگی بیشتر برای جوجه کشی در ظرفیت های کم مانند جوجه درآوری در خانه و کسب و کارهای کوچک کاربرد دارند. اما دستگاه های جوجه کشی صنعتی برای تولید انبوه جوجه های یک روزه و جوجه کشی از تعداد بسیار زیادی پرنده به کار گرفته می شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با تفاوت های اصلی دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی آشنا کنیم.

ابعاد دستگاه جوجه کشی

معمولا دستگاه های جوجه کشی صنعتی ابعاد بسیار بزرگتری نسبت به دستگاه های جوجه کشی خانگی دارند. ابعاد کوچکترین دستگاه های جوجه کشی صنعتی 4 تا 5 برابر دستگاه های جوجه کشی خانگی است. با توجه به این مساله در خرید دستگاه جوجه کشی باید به فضایی که در اختیار دارید توجه کنید.

ظرفیت دستگاه جوجه کشی

از دیگر تفاوت های دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی می توان به ظرفیت آن ها اشاره کرد. معمولا دستگاه های جوجه کشی صنعتی حداقل دارای ظرفیتی برابر 120 تا 130 تخم نطفه دار هستند اما بزرگترین دستگاه های جوجه کشی خانگی دارای ظرفیتی حداقل برابر 96 عدد تخم مرغ هستند.

بدنه دستگاه جوجه کشی

بدنه دستگاه های جوجه کشی خانگی معمولا از جنس ای بی اس است. استفاده از ای بی اس موجب افزایش راندمان دستگاه های جوجه کشی می شود. زیرا در دماهای بالا از مواد ای بی اس برخلاف مواد دیگر گاز متصاعد نمی شود. متصاعد شدن گاز می تواند منجر به از بین رفتن تخم های نطفه دار و در نتیجه کاهش راندمان دستگاه های جوجه کشی شود.
در ساخت دستگاه های جوجه کشی صنعتی از بدنه های فلزی ، ام دی اف و یا پی وی سی استفاده می شود. قابلیت شستشوی آسان و عایق بودن مناسب دما و رطوبت از مزیت های اصلی پی وی سی است. استفاده از پی وی سی های دوجداره نقش مهمی در افزایش راندمان دستگاه های جوجه کشی صنعتی دارد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

موتور دستگاه جوجه کشی

نوع موتور نیز از موارد مهمی است که در دستگاه های جوجه کشی خانگی و صنعتی تفاوت دارد. دستگاه های جوجه کشی صنعتی دارای ظرفیت بیشتری برای تخم مرغ هستند و بنابراین باید موتورهای قوی تری در آنها تعبیه شود. در حالی که در دستگاه های جوجه کشی خانگی نیازی به موتورهای خیلی قدرتمند نیست. در خرید دستگاه های جوجه کشی صنعتی دقت کنید که برخی از برندهای موتورهای دستگاه های جوجه کشی مانند لاندا ساخت چین هستند و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

اندازه راک ها دستگاه جوجه کشی

همانطور که اشاره شد ظرفیت دستگاه های جوجه کشی صنعتی از دستگاه های جوجه کشی خانگی بیشتر است و از تعداد سینی های بیشتری برای برخوردارند. بنابراین برای حرکت دادن این تعداد سینی به راک های بزرگتر و قدرتمندتری نیاز است.

سیستم رطوبت رسانی

سیستم رطوبت رسانی در دستگاه های جوجه کشی صنعتی و خانگی متفاوت است. در دستگاه های جوجه کشی خانگی از سیستم هایی نظیر شیار و پد سلولزی به همراه ظرف آب استفاده می شود. اما در دستگاه های جوجه کشی صنعتی پیشرفته از فناوری التراسونیک برای تامین رطوبت استفاده می شود.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!