تاریخچه و پرورش مرغ بومی

تاریخچه و پرورش مرغ بومی

تاریخچه مرغ بومی

مرغ بومی از زمان های قدیم وجود داشته و انسان از جوامع مرغداری به دنبال مزایای آن به ویژه در تخم مرغ و گوشت، و گاهی اوقات پرها و سایر محصولات و جوجه کشی نیز بوده است. جوجه ها به طور علمی به بیش از 60 گونه از پرندگان داخلی متوسط ​​تقسیم می شوند که همه از پرنده ای به نام خروس سرخ (Dead Red Jungle Cock)، که زیستگاه طبیعی آنها در مرغداری های است، تقسیم می شود. این پرهای قرمز و سبز روشن و نوک انگیختگی زیر چانه ای دارد.

گونه های مدرن از چندین پرنده دیگر نزدیک به آن، مانند خروس جنگل خاکستری (که در جنوب هند زندگی می کند) و … . تولید عظیم صنعتی گوشت مرغ در آغاز قرن بیستم شروع شد. این بخش همچنان رشد می کند تا تولید تخم مرغ و گوشت مرغ به دو منطقه مختلف تقسیم شود. تجارت گوشت مرغ به میزان قابل توجهی افزایش یافت و میزان صادرات آن در آغاز قرن حاضر به 14 میلیون تن رسید.

بیوشیمی مرغ بومی

طول متوسط ​​مرغ بالغ حدود 70 سانتیمتر یا کمتر است و اغلب حدود دو و نیم کیلوگرم وزن دارد. هر دو مرغ بومی نر و مرغ بومی ماده دارای گوشت دایره ای قرمز قهوه ای هستند که زیر دهانشان قرار دارند و طول های منحنی بلند تا 30 سانتیمتر طول دارد. در طبيعت، جوجه ها در قالب مرغداری ها با يک نظام اجتماعي سلسله مراتب زندگي مي کنند؛

هر يک از گروه مرغ توسط مرغ نر غالب هدايت مي شود که اولويت بيشتري نسبت به تمام اعضاي گروه دارد و دو يا چند جوجه هاي مجهول با مراقبت هايي نظير نگهداري مي شود. از جوجه هایش، و این توافق اجتماعی، توسط رقابت بین مرغ نر تعیین شده است.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی حرفه ای

تخم مرغ بومی

چگونه تخم مرغ بومی شکل انجام میگرد پس از لقاح مرغ، جنین شروع به رشد در تخم می کند و به سرعت رشد می کند. پس از سه هفته یا بیست و یک روز، جوجه از تخم مرغ خارج می شود و در ابتدا با مدفوع پوشیده می شود اما طی یک دوره 4 تا 5 هفته پرهای مشابه برای جوجه های بزرگسال به دست می آید.

تاریخچه و پرورش مرغ بومی

پس از شش ماه از تخم گذاری، مرغ بومی نر و مرغ بومی ماده به بلوغ می رسند، سپس مرغ بومی ماده شروع به تخم گذاری می کنند، در حالی که خروس آماده تولید مثل است. یک مرغ بالغ می تواند در شش و هشت سال در مرغداری زندگی می کند. دیده شده است که برخی از جوجه ها تا سن 30 سالگی در مرغداری زندگی می کنند، اما هنگامی که در مزرعه ها رشد می کنند، آنها تا تخم های خود را رشد دهند و سپس به مدت دو تا سه سال طول عمر میکنند.

مراقبت از جوجه های مرغ بومی

بعد از بیست و یک روز و جوجه ها، و سپس توسعه چند هفته، مراحل مراقبت از جوجه ها در داخل مرغداری، یک مرحله از بسیاری از مشکلات و سخت، به اندازه جوجه ها، و بیشتر در مرغداری یا انبار، شروع می شود.

شما باید از جایگاه و سلامت جوجه ها به روش های مختلف مراقبت کنید، باید چندین روش را انجام دهید تا اطمینان حاصل شود که مشکلی در روند رشد جوجه نیست باید این اقدامات را بررسی کنید :

1 – تعهد به ارائه تغذیه متعادل و آب خالص از منابع معتبر که روزانه جایگزین می شوند تا تغذیه مناسب مرغ را تضمین کند.

2 – مراقبت از پاکیزگی مرغداری، و سعی کنید از رطوبت بیش از حد با تغییر مداوم ملافه خلاص شوید.

3 – برای محافظت از جوجه ها از دست شکارچیانی که ممکن است سعی در رسیدن به آنها را داشته باشند، مانند سگ های ولگرد و دیگران ( ترجیح می دهیم جوجه ها را داخل فضای بسته به منظور تسهیل مراقبت و کاهش هزینه ها ترغیب کنیم )

4 – سعی کنید یک جریان هوای تازه و یک فضای نسبتا گرم را با بستن هر سوراخ در پنجره ها و تنظیم مناطق تهویه ایجاد کنید .


جوجه کشی از تخم نطفه دار مرغ بومی توسط دستگاه های جوجه کشی پیشرفته گروه صنعتی هواباتور


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!