بلدرچین و فواید خوردن گوشت و تخم آن

بلدرچین و فواید خوردن گوشت و تخم آن

بلدرچین و فواید خوردن گوشت و تخم آن

امروزه  ضعف بدنی کودکان دغدغه بسیاری از والدین است چون بچه ها درک درستی از غذاهای سالم و مقوی ندارند البته این به خاطر عادت های غلط آنها به خوردن انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها مضر است که روزانه از طرف پدر و مادر ها و بنا به اصرار بچه ها در اختیارشان قرار می گیرد.

شاید در بین اطرافیانتان کسانی را دیده باشید که هنگام خوردن غذا دوست دارند مدام از نمک استفاده کنند و یا افرادی که از غذاهای چرب استقبال می کنند. این در واقع یک نوع اعتیاد به خوردن غذاهای چرب و پرنمک است که سلامت فرد را به خطر می اندازد حالا بچه ای را تصور کنید که همیشه از خوردن چیپس ، پفک  و نوشیدنی های قندی لذت می برد . متاسفانه حقیقت این است که آنها هم به نوعی اعتیاد گرفتار شده اند و رنگ و لعاب این خوراکی ها و نوشیدنی های غیر مجاز کمتر کسی را متوجه مضراتی که دارد می کند.

خوردن نوشابه، چیپس یا پفک برابر است با خوردن یک قندان پر از قند، خوردن چندین قاشق نمک و روغن پالم دار بی کیفیت است که نه تنها منفعتی ندارد بلکه او را به چاقی مفرط هم دچار می کند.

والدین دوست دارند بچه های سالمی داشته باشند ولی این مسئله زمانی تحقق پیدا می کند که آنها از رژیم های غذایی سالمی هم برخوردار باشند تا به بیماری های فشار خون، دیابت، چاقی مفرط، بیماری های قلبی و بسیاری از بیماری های دیگر گرفتار نشوند.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

سوالی که در این میان می تواند مطرح باشد این است که بهترین و مفید ترین غذا برای تضمین سلامت بچه ها چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از غنی ترین منابع غذایی آشنا کنیم. مصرف گوشت و تخم بلدرچین  به جای غذاها و خوراکی های ناسالم، چیزی است که اگر کودکانتان را به خوردن آن علاقه مند کنید، مطمئن باشید سلامت آنها را تضمین کرده اید. همچنین می توانید با خواندن مقاله پرورش بلدرچین اقدام به نگهداری از این پرنده زیبا کنید.

تخم بلدرچین چه خواصی برای کودکان دارد؟

شاید تاکنون مطالب زیادی در مورد فواید تخم بلدرچین خوانده و یا شنیده باشید و مطمئنا به خواص ارزشمند این منبع غذایی پی برده اید. بازگو کردن فواید و خواص تخم بلدرچین در این مقاله صرفا برای آشنایی کسانی است که هنوز اطلاع درست و کاملی از این منبع غذایی ارزشمند ندارند. پس در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات تکمیل تری در اختیار تان بگذاریم.

  • وزن یک تخم بلدرچین 5 برابر کمتر از یک تخم مرغ است ولی در عوض پنج برابر بیشتر از یک تخم مرغ فایده و خاصیت دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنم.
  • تخم بلدرچین یک بمب واقعی برای جذب پروتئین است، ویتامین، فسفر، آهن، منیزیم و … است که البته این  تنها اشاره کوچکی به خواص مفید تخم بلدرچین است.

دانستنی : آیا می دانستید درون هر تخم مرغی یک باکتری فعال به نام سالمونلا وجود دارد که از قضا علت بسیاری از بیماری ها و مسمومیت های غذایی است . شاید برایتان اتفاق افتاده باشد که غذایی مثل نیمرو را درست کرده باشید و ساعت ها گذشته است و شما هنوز آن را نخورده اید. اگر همچنان این باکتری فعال مخصوصا در دمای نسبتا گرم آشپزخانه باشد، فعال می شود و نتیجه آن مسمومیتی است که بعد خوردن نیمرو تجربه می کنید.در حالی که تخم بلدرچین فاقد این باکتری است و از هر نظر سالم است.

خواص مصرف تخم بلدرچین برای کودکان

رفع مشکلات کمبود خون

علت کم خونی بسیاری از بچه ها کمبود آهن در بدن آنهاست. قطره آهنی هم که به خورد بچه های کمتر از یک سال می رسانید آنقدر تلخ و بد مزه است که بچه ها بیشتر، از خوردن آن امتناع می کنند. مادرها می توانند بعد از 8 ماهگی و روزانه با یک تخم بلدرچین آب پز فقر آهن را مادام العمر در بدن کودکان خود برطرف کنند.

بالا بردن قدرت هوشیاری بچه ها

والدینی هم هستند که نگران کاهش ضریب هوشی فرزندانشان هستند. تخم بلدرچین سرشار از مواد معدنی، منیزیم، فسفر و …است که در تقویت ذهن و هوشیاری بچه ها بسیار مفید است. کافی است که در طول هفته و یک روز در میان به آنها تخم بلدرچین بدهید تا بخورند.

افزایش قدرت بینایی کودکان

اگر بچه ها مشکل بینایی داشته باشند، مهمترین علت آن کمبود ویتامین A در بدن آنهاست. خوشبختانه تخم بلدرچین پنج برابر بیشتر از هر منبع غذایی دیگر سرشار از ویتامین  A  است. پیشنهاد می کنم با خوردن یک تخم بلدرچین در طول روز، سطح بینایی آنها را تقویت کنید.

عضله سازی در کودکان

والدینی هم  هستند که از ضعف عضلانی کودکان خود رنج می برند و شاید بارها گذرشان به مطب های شلوغ متخصصین تغذیه کودکان خورده باشد. بجای تلف کردن آن همه انرژی و هزینه های گزاف به آنها تخم بلدرچین بخورانید. مطمئن باشید، پزشک های متخصص هم چنین توصیه ای خواهند داشت چون سفیده آن سرشار از اسیدهای آمینه، پروتئین است که در رشد و تقویت عضلات آنها بسیار مفید است.

افزایش وزن طبیعی

بسیاری از کودکان آنقدر لاغر و نحیف هستند که هیچ میل و رغبتی هم برای خوردن غذا ندارند. تنها راهکار مفید برای تقویت بدن آنها خوردن تخم بلدرچین در یکی از وعده های روزانه است چون سرشار از کلسترول مفید است. نگران نباشید از اینکه بچه ها هر روز تخم بلدرچین بخورند چون وجود مواد غنی، مانع تجمع کلسترول های مضر می شود. میل بچه ها برای خوردن غذا بالا می رود و وزن شان به طور کاملا طبیعی افزایش می یابد.

سم زدایی بدن کودک

یک تخم بلدرچین سرشار از آنتی اکسیدان های ضروری مثل ویتامین های E، D ، A ، B6  وB12 است که با مصرف مداوم آن، تمامی مواد سمی ناشی از خوردن خوراکی های مضر از بدن آنها دفع می شود.

کمک به استخوان سازی کودکان

تخم بلدرچین سرشار از کلسیم است که برای استخوان سازی کودکان بسیار مفید است. در طول هفته و با مصرف دو تا سه عدد تخم بلدرچین، می توانید کمبود انواع مواد معدنی و کلسیم  را در بدن کودکان خود جبران کنید.

نکته: بهتر است تخم بلدرچین را به صورت آب پز شده در اختیار کودکانتان بگذارید ولی اگر از نیمروی آن بیشتر استقبال کنند، پس سعی کنید از روغن حیوانی و یا روغن زیتون برای درست کردن نیمرو استفاده کنید و حتی اگر فکر می کنید که بچه ها با خوردن تخم بلدرچین دچار حساسیت می شوند، از آنها برای درست کردن کیک و یا فرنی که در بین بچه ها همیشه محبوبیت دارد استفاده کنید.

فواید خوردن گوشت بلدرچین برای بچه ها

فواید خوردن گوشت بلدرچین برای بچه ها

خوردن گوشت بلدرچین  هم به اندازه مصرف تخم آن برای کودکان خالی از لطف و فایده نخواهد بود به شرطی که مقدار مصرف آن، متناسب با سن و سال بچه ها باشد چون سیستم گوارشی آنها ضعیف است و به خوبی نمی توانند آن را هضم کند.

با توجه به نکته ای که در بالا به آن اشاره کردم مناسب است که اولا مقدار مناسبی از گوشت بلدرچین را برای تغذیه بچه ها اختصاص دهید مثلا  100 گرم گوشت( در هر وعده 50 گرم) آن هم دو بار در هفته کفایت می کند.

بچه هایی که در گروه سنی 2 یا 3 سال هستند ممکن است هیچ میل و رغبتی برای جویدن گوشت نداشته باشند پس بهتر است گوشت  را به صورت چرخ کرده داخل غذاهای آنها بریزید تا از خوردن آن لذت ببرند.

بهتر است که  بچه ها گوشت بلدرچین را به صورت آب پز شده  مصرف کنند تا اینکه آن را سرخ کنید با این کار آنها را به خوردن غذای سالم و غیر چرب عادت می دهید.

در ادامه همراه ما باشید چون قصد دارم به خواص غیر قابل انکار گوشت بلدرچین اشاره کنم. فوایدی که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد.

باعث افزایش قد کودکان می شود

اگر دوست دارید بچه های قد بلندی داشته باشید، بهتر است از همان ابتدا به فکر تقویت  و رشد استخوان های آنها باشید. بیشترین عاملی که در قد بلند کردن بچه ها تاثیر دارد، روی است و خوشبختانه این منبع مهم در قسمت گوشت و استخوان سینه بلدرچین وجود دارد که بهتر است  تکه های گوشت را به صورت چرخ شده یا آب پز داخل غذای آنها بریزید تا بچه ها بتوانند به راحتی آن را بخورند.

سیستم ایمنی بچه را تقویت می کند

اگر هفته ای یکی دو بار از گوشت بلدرچین در ترکیب غذایی بچه ها استفاده کنید بدون شک آنها را در برابر انواع بیماری های واگیردار، به صورت کاملا طبیعی واکسینه کرده اید چون گوشت بلدرچین سرشار از آمینو اسید و ویتامین های مفید است که نه تنها مکانیزم دفاعی بدن آنها را تقویت می کند بلکه برای تنظیم سیستم های قلبی عروقی، سیستم گوارشی و سیستم عصبی آنها نیز بسیار مفید است.

سوپ گوشت بلدرچین سرشار از آنتی اکسیدان

سعی کنید که در طول هفته با گوشت و استخوان بلدرچین سوپ درست کنید، نه تنها بچه های کم سن و سال از خوردن سوپ استقبال می کنند بلکه شما با این غذای مفید که سرشار از آنتی اکسیدان است بدن آنها را از انواع سموم پاکسازی می کنید. کلسترول های مفید جایگزین کلسترول های مضر می شود  و سلامت بچه ها کاملا تضمین خواهد شد.

البته خواص بسیار زیادی در مورد مصرف گوشت بلدرچین وجود دارد که با مصرف تخم آن کاملا  برابری می کند در نتیجه بهتر است برای تقویت قوای جسمانی کودکانتان از تخم و گوشت بلدرچین در  برنامه غذایی آنها استفاده کنید حتی اگر آنها در سن 7 یا 8 ماهگی باشند.

 فراموش نکنید که

بچه ها باید تخم بلدرچین را به صورت آب پز شده یا نیمرویی که در روغن زیتون و یا کره حیوانی ارگانیک درست کرده اید، بخورند.

سعی کنید برای بچه هایی که به خوردن گوشت بلدرچین آلرژی دارند، از گوشت و استخوان های آنها سوپ درست کنید و حتما برای چنین بچه هایی عوارض ناشی از خوردن گوشت بلدرچین را کنترل کنید و موضوع را با متخصص کودکان در میان بگذارید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!