بررسی دستگاه های جوجه کشی خارجی

دستگاه های جوجه کشی خارجی

دستگاه جوجه کشی خارجی

با پیشرفت علم و فناوری و افزایش رقابت صنعتی در بازارهای جهانی، کارخانه های موجود در صنایع مختلف جهت حضور موفق در بازار و به دست آوردن سهم قابل قبولی از آن مجبور به ارتقای کیفیت محصولات خود هستند. صنعت ماشین های جوجه کشی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با فعالیت کارخانه های سازندگان دستگاه جوجه کشی خارجی قدرتمندی مانند آرکام کره جنوبی، ویکتوریای ایتالیا، GQF امریکا و Brinsea بریتانیا عرصه رقابت در این صنعت بسیار شدید بوده و محصولات این کارخانه ها از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. بنابراین کارخانه های داخلی مانند برای حضور موفق در بازار دستگاه جوجه کشی خارجی کیفیت محصولات خود را در حد کارخانه های موفق دنیا همتراز می کنند.

با اعمال تحریم های تجاری بر علیه ایران و عدم توانایی سفارش و خرید محصولات اروپایی و آمریکایی از داخل ایران، کارخانه آرکام کره جنوبی سهم بیستری نسبت به سایر کارخانه های دستگاه جوجه کشی خارجی در بازار ایران به دست آورده است و در بازار داخل ایران موفق تر بوده است. برای نمونه انکاباتورهای خانگی این کارخانه تحت عنوان آرکام کینگ سورو 20 طرفداران بسیاری در میان خریداران ایرانی دارد.

» معرفی دستگاه جوجه کشی آرکام کینگ سورو 20

دستگاه جوجه کشی خارجی

سنسور استفاده شده در دستگاه جوجه کشی آرکام کینگ سورو 20 از برند SHT ساخت کشور سوئیس است که در ماشین های جوجه درآوری ایرانی، تنها هواباتورهای 5 و 6 گروه صنعتی هواباتور مجهز به آن است. این دستگاه جوجه کشی 24 عددی قابلیت جوجه آوری از تخم نطفه دار انواع پرندگان خاص مانند طوطی و طاووس و خزندگان را دارد. در ساخت این دستگاه جوجه کشی گران قیمت از قطعات مرغوب چینی استفاده شده که در کره مونتاژ می شوند. این دستگاه قابلیت تنظیم دما، رطوبت و چرخاندن تخم ها به صورت اتوماتیک و بدون دخالت کاربر را دارد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

از دیگر مزیت های این دستگاه می توان به مصرف پایین انرژی با استفاده از برق 25 تا 48 وات، عدم استفاده از راک یا سبد هچ، قابلیت جوجه درآوری از تمامی پرندگان مخصوصا پرندگان خاص و زینتی، قابلیت جوجه درآوری از تخم خزندگان و راندمان رطوبت دهی بالا با بکارگیری منبع آب چندگانه اشاره کرد. در این انکوباتور از سیستم گهواره ای 90 درجه جهت چرخاندن تخم ها استفاده شده است که در مدل های جدید آرکام به چرخش 360 درجه ای ارتقا یافته است.

سیستم چرخش دستگاه جوجه کشی

گردش گهواره ای 90 درجه دستگاه جوجه کشی آرکام کینگ سورو 20

» معرفی دستگاه جوجه کشی حرفه ای هواباتور 6

 

دستگاه جوجه کشی حرفه ای هواباتور 6 گروه صنعتی هواباتور (EIG) با بکارگیری قطعات باکیفیت در حال رقابت با آرکام کینگ سورو 20 است ( مقایسه هواباتور ۶ و آرکام سورو ۲۰ ) برای نمونه همانطور که قبلا نیز اشاره شد همانند مدل کره ای در این دستگاه جوجه کشی از سنسور برند SHT SENSIRION ساخت سوئیس استفاده شده است که قابلیت بسیار بالایی در سنجش دما و رطوبت دارند. همچنین کنترلر دستگاه از هوش مصنوعی و منطق فازی استفاده می کند که در تنظیم دما و رطوبت مطلوب و چرخاندن تخم ها به صورت کاملا هوشمند عمل می کند.

مقایسه دستگاه جوجه کشی

همانطور که در قسمت معرفی آرکام کینگ سورو 20 اشاره شد سیستم چرخش در این دستگاه جوجه درآوری، گهواره ای 90 درجه است که در مدل های جدیدتر به چرخش 360 درجه ارتقا پیدا کرده است. در ایزیباتور 6 نیز همانند مدل های جدیدتر آرکام، فرایند چرخش تخم ها به صورت 360 درجه ارتقا یافته است. در ساخت ایزیباتور 6 همانند کینگ سورو 20 از مواد ای بی اس استفاده می شود. مواد ای بی اس برخلاف مواد پلاستیکی مورد استفاده در بدنه دستگاه های مشابه از خود گاز اشاعه نمی کنند.

اشاعه گاز از بدنه و سایر قطعات انکوباتورها موجب تلف شدن و از بین رفتن تخم های نطفه دار می شود. استفاده از موتور اصل انحصاری ساخت مالزی و شانه های همه کاره، توانایی جوجه کشی از انواع پرندگان اهلی و زینتی و خزندگان از دیگر مزیت های این دستگاه است.

در بسته بندی هواباتور 6 از یونولیت و کارتن 5 لایه ضد آب استفاده شده که دستگاه را در مقابل ضربه و نفوذ آب محافظت می کند در حالی که یکی از نقاظ ضعف آرکام بسته بندی آن و عدم استفاده از یونولیت است. علاوه گروه صنعتی هواباتور با بیش از 100 نمایندگی در سطح کشور و ارائه یک سال گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش 10 ساله هواباتور 6 را از آرکام که بدون گارانتی و خدمات پس از فروش در ایران است، متمایز می کند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!