انتخاب یک دستگاه جوجه کشی خانگی

مواردی که در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی خانگی باید رعایت کرد

مواردی که در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی خانگی باید رعایت کرد

در این مقاله سعی بر این داریم تا به مواردی اشاره کنیم که میتوانید با در نظر گرفتن آنها دستگاه های جوجه کشی مورد نظر را انتخاب نمایید. اولین مورد توجه به بسته بندی دستگاه جوجه کشی خانگی میباشد که به نوعی خود نشانگر محصول داخل آن میباشد ، بسته بندی دستگاه اگر به درستی اعمال شده باشد بایستی کاملاً ضد رطوبت و ضد گرد و غبار باشد. نحوه صحیح بسته بندی دستگاه های جوجه کشی خانگی به این صورت میباشد که برای جلوگیری از ضربه دیدن دستگاه در حین صفر از کارتن چند لایه استفاده گردد و همچنین بر روی کارتن از سلفون استفاده گردد تا نحوه دستگاه کاملاً ضد گرد و غبار و رطوبت شود. اگر یک دستگاه جوجه کشی خانگی از این نوع بسته بندی برخوردار باشد بایستی گفت که دقیقاً استاندارد های بسته بندی در آن رعایت شده است.

گارانتی و خدمات پس از فروش

مورد بعدی اطلاع از گارانتی و خدمات پس از فروش آن دستگاه جوجه کشی خانگی میباشد ، در این مورد میتوانید از افرادی که قبلاً این محصول را خریداری کرده اند بپرسید و اطلاعاتی در مورد خدمات پس از فروش و نحوه ارائه گارانتی و یا کیفیت ارائه گارانتی را از آنها بپرسید. سومین نکته توجه به پیشینه آن شرکت میباشد ، اصولاً شرکتی که خود تازه تاسیس میباشد نمیتواند 10 سال خدمات پس از فروش را ضمانت نماید پس قبل از خرید دستگاه حتما به پیشینه سازنده محصول نیز دقت کنید …

سیستم انتخاب پرنده

اگر جزو افرادی هستید که اولین بار است جوجه کشی میکنید بایستی حتماً به این مورد توجه داشته باشید که از دستگاه هایی با سیستم انتخاب پرنده استفاده کنید ، چراکه در این حالت دیگر نیازی به تنظیمات نخواهید داشت یعنی شما میتوانید حتی بدون کوچک ترین اطلاعات قبلی در مورد جوجه کشی به راحتی از پرندگان مرغ ، بلدرچین ، کبک ، غاز ، اردک ، قرقاول جوجه کشی کنید. پس با استفاده از سیستم انتخاب پرنده تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که تخم نطفه دار پرنده مربوطه را خریداری نمایید و درون دستگاه قرار دهید سپس با فشردن یک دکمه ساده نوع تخم های نطفه داری که درون دستگاه قرار داده اید را انتخاب کنید به این صورت شما میتوانید به راحتی از پرندگان مذکور جوجه کشی کنید.

توجه داشته باشید که شما پس از مدتی که چند دوره جوجه کشی را انجام دادید شاید نخواهید فقط از این پرندگان جوجه کشی کنید پس حتماً به این مورد نیز توجه داشته باشید که دستگاه جوجه کشی خانگی مورد نظر شما دارای سیستم جوجه کشی حرفه ای نیز باشد ، اگر هر دو سیستم جوجه کشی را در اختیار داشته باشید به راحتی خواهید توانست از هر نوع پرنده ای به راحتی جوجه کشی کنید.

دستگاه جوجه کشی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام ۲۴ تایی

سنسور دما و رطوبت

نکته بعدی سنسور مورد استفاده در دستگاه میباشد ، عموماً بایستی بیشترین دقت در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی خانگی به سنسور و حسگر آن باشد زیرا اگر این مورد به درستی دما و رطوبت را مورد سنجش قرار ندهد تمامی کارهایی که انجام داده ایم بی فایده خواهد بود. سنسور دستگاه مهمترین و البته تاثیر گذارترین بخش دستگاه جوجه کشی میباشد ، در دستگاه های جوجه کشی معروف از سنسورهایی استفاده شده است که امکان از بین رفتن حالت کالیبراسیون در آنها وجود ندارد یعنی شما حتی پس از چندین دوره جوجه کشی از سنسور خود مطمئن خواهید بود که دما و رطوبت صحیح را نمایش میدهد این در حالی است که بسیاری از دستگاه های جوجه کشی بعد از چند دوره جوجه کشی حالت کالیبراسیون خود را از دست میدهند و میزان دما و رطوبت را با چندین درجه یا درصد اختلاف نمایش میدهند.

سیستم چرخش شانه ها

سیستم چرخش تخم ها نیز از اصلی ترین مواردی است که یک دستگاه جوجه کشی باید داشته باشد ، سیستم چرخش به چندین نوع مختلف صورت میپذیرد اما جدیدترین نوع آن چرخش 360 درجه است که دقیقا با الگوبرداری از مرغ مادر طراحی شده است ، در این سیستم چرخش تخم های نطفه دار به حالت خوابیده قرار گرفته و به صورت 360 درجه مورد چرخش قرار میگیرند.

شانه های جوجه کشی

مورد دیگر که در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی بسیار مهم است شانه های دستگاه است عموماً در دستگاه های جوجه کشی این مورد مشاهده میشود که فقط یک نوع شانه ارائه میگردد و کاربر برای اینکه بتواند از پرنده دیگری جوجه کشی نماید بایستی حتماً شانه های دیگری را خریداری کند. برخی از دستگاه های جوجه کشی از شانه های همه کاره بهره برده اند و یا اینکه شانه هایی مخصوص تخم های ریز شانه هایی مخصوص تخم های نطفه دار درشت و نوع دیگری برای تخم های معمولی طراحی شده است. در این حالت دیگر کاربر نیازی به خرید هیچ نوع شانه ای نخواهد داشت و به غیر از شتر مرغ خواهد توانست از تمامی پرندگان جوجه کشی نماید. در بین شانه های جدید نیز شانه های همه کاره دقیق ترین و البته بهترین نوع آنها میباشد.

دما و رطوبت

سیستم تنظیم دما و رطوبت نیز اهمیت بسیار زیادی در انتخاب یک دستگاه جوجه کشی دارد ، امروزه هوش مصنوعی توانسته به تمامی صنایع نفوذ نماید ، بله در دستگاه های جوجه کشی جدید هوش مصنوعی کنترل و تنظیم دما و رطوبت را بر عهده دارد و میتواند هر لحظه بسته به شریطی که دستگاه جوجه کشی در آن قرار دارد پرتکل جدیدی را تنظیم نماید. دستگاه های جوجه کشی با تکنولوژی هوش مصنوعی امکان تثبیت دمایی بهتری نسبت به دیگر دستگاه های جوجه کشی خواهند داشت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!