بدنه دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی

استفاده از بدنه فلزی سالیان سال است که در صنعت ساخت دستگاه های جوجه کشی در خارج از کشور منسوخ شده است و اگر نگاهی به جدید ترین محصولات کارخانه های سازنده ماشین جوجه کشی مطرح دنیا بیندازید خواهید دید که هیچ کدام از بدنه فلزی استفاده نمی کنند . از مشکلات اساسی دستگاه های جوجه کشی بدن فلزی عایق دمای آن می باشد چرا که ورق های گالوانیزه دما را کاملا از خود عبور می دهند به این صورت که اگر میزان دمای محیط دستگاه سرد یا گرم باشد این دما دقیقا به داخل دستگاه نفوذ کرد و باعث ایجاد اختلال در روند جوجه کشی می شود .

اکثر سازندگان مایشن جوجه کشی بدنه فلزی برای حل این مشکل بدنه دستگاه را با دو لایه گالوانیزه می سازند و میان این دولایه فلز را با یونولیت پر می کنند . به این ترتیب مشکل ایزولاسیون دستگاه رفع می گردد اما پس از رفع مشکلات عایق بندی بدنه دستگاه جوجه کشی مشکلات بزرگ تری پیش می آید رشد سریع میکرب و قارچ بین این دو لایه گالوانیزه موجب آلوده شدن فضای بین دو جداره بدنه ماشین جوجه کشی می گردد و بعد از دو یا سه دوره جوجه کشی راندمان دستگاه را به شدت کاهش میدهد . چرا که انواع آلودگی از میان دو جداره با جریان هوا وارد دستگاه شده و تخم های نطفه دار را آلوده می کنند و امکان تبدیل آن ها به جوجه را از بین می برند.

از دیگر مشکلات دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی زنگ زدن آن ها می باشد . چرا که دستگاه جوجه کشی رطوبت بالای را درون خود دارد و این رطوبت کم کم بعد از چند دوره جوجه کشی باعث زنگ زدگی بدنه دستگاه می گردد هر چند بدنه دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی از ورق گالوانیزه ساخت می شوند با این حال گالوانیزه به هیچ وجه ضد زنگ نیست و بر خلاف آلومینیم و استیل بعد گذشت مدت کوتاهی زنگ می زند . به علاوه امکان شستشو هم در این دستگاه های وجود نخواهد داشت این در حالی است که دستگاه جوجه کشی باید بعد از هر بار جوجه کشی کاملاً مورد شستشو و نظافت قرار بگیرد.

دستگاه جوجه کشی خانگی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام 50 تایی

 

بدنه دستگاه جوجه کشی پی وی سی

دستگاه جوجه کشی بدنه پی وی سی

امروزه اکثر تولید کنندگان دستگاه جوجه کشی مطرح دنیا از بدنه پی وی سی استفاده می کنند چرا که کاملاً انتی باکتری بوده و از رشد قارچ و میکرب درون دستگاه جلوگیری می کند و نسبت به گالوانیزه از عمر بسیار طولانی برخوردار می باشد ، جنس یو پی وی سی داری مقاومت بسیاری بالای در برابر ضربه نسبت به گالوانیزه است ، بدنه pvc کاملا ضد زنگ بوده و قابلیت شستشو را به دستگاه می افزاید ، PVC به دلیل عایق بودن بسیار بالا در مقابل حرارت باعث افزایش راندمان جوجه کشی می شود و صد البته کاهش مصرف انرژی می گردد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!