سنسور جوجه کشی lm35

بهترین سنسور دما برای دستگاه جوجه کشی

بررسی سنسور lm35 یا NTC

سنسور lm35 که توسط اکثر سازندگان دستگاه جوجه کشی مخصوصا دستگاه های جوجه کشی بدنه فلزی در ایران مورد استفاده قرار میگرد یک حسگر بادوام ، با عمر مفید طولانی ، کاملا صنعتی و تا حدودی دقیق می باشد . این سنسور در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می گیرد حسگر lm35 در صنعت جوجه کشی با توجه به سابقه بد آن در اکثر مواقع با نام حسگر NTC معرفی و بر روی دستگاه های جوجه کشی بدن فلزی نصب می شود .

یکی از دلایل بد نامی این حسگر مشکل کالیبراسیون آن می باشد . چرا که بعد از یک یا نهایتا دو دوره جوجه کشی از کالیبره استاندارد خارج شده و باعث کاهش راندمان جوجه کشی می شود . شرکت های سازنده ماشین جوجه کشی بدنه فلزی که از این سنسور جهت سنجش دما و رطوبت استفاده می کنند مدعی این هستند که کالیبراسیون و خطاگیری این حسگر بسیار آسان می باشد ولی این طور نیست چرا که کالیبراسیون مجدد سنسور lm35 کار بسیار دشواری بوده و این که نیازمند تجهیزات اندازه گیری دقیق مانند دماسنج testo و یک شخص دوره دیده متخصص می باشد .

منظور از خارج شدن سنسور از کالیبره این است که دما واقعی با دمای که دستگاه نشان می دهد متفاوت می گردد به طور مثل زمانی که دما واقعی دستگاه 37 درجه می باشد حسگر دمای 36 را نشان می دهد یا بعکس دمای واقعی ماشین جوجه کشی 35 باشد حسگر دما 37 را نشان دهد در این شرایط میگویم سنسور از کالیبره خارج شده است.

 

دستگاه جوجه کشی آرکام
دستگاه جوجه کشی آرکام ۲۴ تایی

نمایش میزان رطوبت

نمایش میزان رطوبت توسط lm35

یک سری از شرکت های سازنده دستگاه جوجه کشی برای نشان دادن میزان رطوبت ماشین های جوجه کشی تولید خود از سنسور lm35 با کمک نمودار استوکیومتری استفاده می کنند و بر حسب تشخیص دمای خیس میزان رطوبت داخل دستگاه را نشان می دهند این فرایند سنجش رطوبت شرایط کارکرد اهمیت حسگر را بسیار بیشتر می کند چرا که هر کدام از این دو حسگر lm35 که برای سنجش دمای خشک یا دمای خیس استفاده می شوند .

اگر کالیبره خود را از دست بدهند باعث ایجاد اختلال در سیستم سنجش رطوبت و دما خواهند شد و در نتیجه دستگاه جوجه کشی هم دما و هم رطوبت را اشتباه تشخص خواهد داد چرا که سنجش رطوبت بر حسب سنجش دمای خیس و مقایسه آن با دمای خشک انجام می گیرد پس اگر دمای خشک و یا خیس درست سنجیده نشود رطوبت نیز درست سنجیده نخواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!