دمای دستگاه جوجه کشی

دمای پیرامون دستگاه جوجه کشی

دمای دستگاه جوجه کشی یکی از مهمترین مسائلی که باید در روند جوجه کشی به آن توجه ویژه ای داشته باشیم دمای محیط یا همان دمای پیرامون دستگاه جوجه کشی میباشد که تاثیر مستقیم در راندمان جوجه کشی خواهد داشت.

عموماً تمامی تولید کنندگان دستگاه های جوجه کشی بر این عقیده هستند که بایست دمای محیط ماشین جوجه کشی دردمایی حدود 20 تا 24 درجه سانتی گراد قرار گیرد، یعنی دستگاه جوجه گیری قادر است در این دامنه از دما به راحتی به کار خود ادامه دهد و در غیر این صورت با مشکل تنظیم دما مواجه خواهد شد. البته توجه داشته باشید در ماشین های جوجه آوری با تکنولوژی کنترل دما به صورت فازی دستگاه قادر خواهد بود تا در دمایی مابین 17 تا 27 درجه سانتی گراد نیز به درستی عمل نماید و دمای مورد نیاز داخل دستگاه را تامین نماید.

 

دستگاه جوجه کشی نسل چهار

دستگاه های جوجه کشی نسل چهار

استفاده از دستگاه جوجه کشی فازی در دمای کمتر از 17 و دمایی بیشتر از 27 کاملاً غیر استاندارد میباشد اما با این حال برخی از دستگاه ها نیز با استفاده از سنسور دوم یا همان حسگر محیطی دمای محیط پیرامون را اندازه گیری نمایند و دمای داخل دستگاه را مطابق با میزان دمای محیط تنظیم نمایند. نمونه بارز این نوع دستگاه های جوجه کشی هواباتور 6 (نسل چهارم دستگاه های جوجه کشی خانگی) اسکندری میباشد که قادر است در دمای 5 تا 35 درجه نیز عملیات جوجه کشی را انجام دهد. توجه داشته باشید که همیشه استفاده از ماشین جوجه کشی در دمای استاندارد نهایت راندمان را برای شما عزیزان به ارمغان خواهد آورد.

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 48 تایی

 

کنترل دمای دستگاه جوجه کشی

دمای دستگاه جوجه کشی

موضوع مهم این که ، در صورتی که ماشین جوجه آوری در دمای غیر استاندارد قرار میگیرد آهنگ شارش دی اکسیدکربن از داخل دستگاه به بیرون و میزان شارش هوای تازه از محیط به داخل دستگاه از میزان استاندارد خود خارج میشود و در این حالت راندمان تبدیل تخم نطفه دار به جوجه به شدت افت مینماید ، هر چند دستگاه های دارای سیستم کنترل فازی و سنسور ثانویه میتواند میزان دمای داخل دستگاه جوجه کشی را به راحتی تنظیم نماید ولی به دلیل بر هم خوردن ترکیب گازی داخل دستگاه راندمان ماشین جوجه کشی به شدت افت می کند.

جمع بندی

لازم به ذکر حتی سازندگان دستگاه جوجه کشی مطرح جهان مانند کارخانه آرکام کره جنوبی و ویکتوریای ایتالیا و برینسا در انگلستان و یا سایر برند های شاخص مانند جیمزوی و پیترسام و … که از سیستم فازی استفاده توصیه اکید دارند که حتما محیط پیرامون دمای دستگاه جوجه کشی باید دارای دما مطلوب ( 20 تا 24 درجه ) باشد پس همراهان گرامی توجه داشته باشید اگر از دستگاه های جوجه کشی گروه صنعتی هواباتور در دمای غیر از 17 تا 27 درجه بهره می برید قطعا راندمان جوجه دهی دستگاه شما کاهش خواهد یافت.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!