دستگاه جوجه کشی شترمرغ

چرا دستگاه جوجه کشی نمی تواند هم برای شترمرغ استفاده شود و هم برای سایر پرندگان

دستگاه جوجه کشی شترمرغ

در بازار پر رونق فروش دستگاه های جوجه کشی شترمرغ برخی از شرکت های داخلی ادعا دارند ماشین های جوجه کشی ساخت خود هم می تواند از تخم شترمرغ و هم از سایر پرندگان نیز جوجه کشی انجام دهد . برخی شرکت های چینی مانند کاکس ماشین پا را فراتر گذاشته و با تغییر شانه های مرغی به شترمرغی ادعا می کنند دستگاه جوجه کشی خانگی آن ها توانیای جوجه کشی از شترمرغ را نیز دارد . به عنوان فردی که چند سال تجربه جوجه کشی از شترمرغ رو دارم و تحصیلاتم نیز مرتبط با صنعتی طیور است باید عرض نمایم این کار عملا امکان پذیر نیست اما چرا !!

یکی از فاکتور های مهم و اساسی برای جوجه کشی از تمامی پرندگان ( به جز شترمرغ ) فراهم کردن شرایط رطوبتی در طول دوران جوجه کشی می باشد یعنی با کمک دستگاه رطوبت ساز در دوران ستر شروع به رطوبت دهی می کنیم تا تخم نطفه دار رطوبت خود را کم تر از دست بدهد . ولی در فرایند جوجه کشی شترمرغ سیستم رطوبت رسانی متفاوت است به دلیل حجیم بودن تخم شترمرغ و آب زیاد داخل آن ما به جای رطوبت دهی رطوبت گیری میکنیم و قابل توجه اینکه دستگاه جوجه کشی نمی تواند هم سیستم رطوبت دهی و هم سیستم رطوبت گیری داشت باشد . شرکت های که ادعا می کنند دستگاه های جوجه کشی مرغی تولید آنها می توانند از تخم شترمرغ هم جوجه کشی انجام دهد شک نکنید که در حال فریب شما هستند. حتی سازندگان ماشین جوجه کشی خارجی نیز دستگاه جوجه کشی شترمرغ را مخصوص جوجه گیری از تخم شترمرغ طراحی می کنند نه برای سایر پرندگان!!اگر نگاهی به سایت های اینترنتی سازندگان ماشین های جوجه کشی خارجی بیندازید در این مورد به یقین خواهید رسید .

مشخصات دستگاه جوجه کشی شترمرغ

دستگاه جوجه کشی خانگی
دستگاه جوجه کشی 12 تایی ارزان

مشخصات دستگاه جوجه کشی شترمرغ

دستگاه جوجه کشی شترمرغ باید داری سیستم مشخص و دقیق رطوبت گیری و راک فولادی بسیار مقاوم و صد البته موتور قدرتمند باشد . بعضی از سازندگان دستگاه جوجه کشی بدنه فلزی ( گالوانیزه ) اقدام به تولید ماشین های جوجه کشی شترمرغ می کنند با تغییر جزئی در فاصل های راک ها و تعبیه شانه جوجه کشی شترمرغ مدعی این هستن که دستگاه تولید شده ، توانی جوجه کشی از شتر مرغ را دارد . در حالی که هیچ تغییری در سیستم رطوبت رسانی ( ایجاد سیستم رطوبت گیریی ) و تهویه آن اعمال نشده است و یا قدرت موتور و راک های آن افزایش نیافته است همچنین زاویه چرخش راک ها در فرایند جوجه کشی شترمرغ باید حتما 180 درجه باشد در غیری این صورت هیچ گونه تخم شترمرغی تبدیل به جوجه نخواهد شد . و جالب اینجاست که حتی زاویه چرخش را نیز اصلاح نمی کنند و فقط به صرف افزایش فاصله طبقات تصور میکنند که دستگاه جوجه کشی شترمرغی ساخت اند و با قیمت بسیار پایین به فروش میرسانند ، جالب این که خریدار نیز به دلیل قیمت پایین محصول تولید شده را می خرد . ولی دریغ از این که ضرر اصلی را خریدار خواهد کرد.

تخم شترمرغ

سیستم اکسیژن رسانی دستگاه جوجه کشی شترمرغ

همان طور که می دانید شترمرغ به دلیل داشته جثه بزرگ به عنوان بزرگترین گونه پرنده روی زمین شناخته می شود این امر باعث شده است تا میزان مصرف اکسیژن مورد نیاز این پرنده بیشتر از سایر پرندگان باشد به همین دلیل سیستم اکسیژن رسانی و تنظیم دی اکسید کربن باید برای جوجه کشی از شترمرغ بسیار دقیق عمل کند و اگر این مهم ، مهیا نباشد نه این که راندمان کاهش می یابد بلکه هیچ تخم نطفه داری را تبدیل به جوجه نخواهد شد.

جمع بندی

دستگاه جوجه کشی شترمرغ فقط و فقط توانی جوجه کشی از شترمرغ را خواهد داشت چون دستگاه جوجه کشی در فرایند جوجه کشی از تمام پرندگان رطوبت دهی می کند ولی در جوجه کشی از شترمرغ رطوبت گیری انجام می دهد همچنین فرایند اکسیژن دهی و تخلیه دی اکسید کربن در یک ماشین جوجه کشی مخصوص شترمرغ با دستگاه های جوجه کشی سایر پرندگان بسیار بسیار متفاوت است نحوه ساخت راک شترمرغ هم تفاوت فاحشی با سایر دستگاه های جوجه کشی دارد .

ماشین جوجه کشی چهار تایی شترمرغ ( دستگاه جوجه کشی خانگی شترمرغ ) ماهیتا نمی تواند وجود داشت باشد و با افزایش فاصله راک ها و یا تبدیل دستگاه جوجه کشی 210 تایی مرغ به 16 تایی شترمرغ نمی توان از پرنده حساسی مثل شترمرغ جوجه کشی کرد . برای جوجه کشی از شترمرغ باید دستگاه مخصوص این کار را خریداری کرد . همچنین بهتر است دستگاه ستر و هچر جدا گانه باشند.


2 دیدگاه برای “چرا دستگاه جوجه کشی نمی تواند هم برای شترمرغ استفاده شود و هم برای سایر پرندگان”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با کارشناسان فروش کارخانه
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!